Beste Lezers,
Ik lees ook wel eens wat over een "omkeerring".
Dan kan je je objectief "verkeerdesom omgedraaikeerd" eropschroeven.
Kan ik op de D60 met de standaard kit lenzen 18-55 & 55-200 ook zo'n ring aanschaffen?
Omkeerring???
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Omkeerring???
Beste P,
Aanschaffen kan natuurlijk (grapje).
Of dat nuttig is, is te betwijfelen, je bezit G-type lenzen, daarbij heb je een verbinding met de kamera nodig om het diafragma in te stellen.
Groeten, Gijs
Aanschaffen kan natuurlijk (grapje).
Of dat nuttig is, is te betwijfelen, je bezit G-type lenzen, daarbij heb je een verbinding met de kamera nodig om het diafragma in te stellen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Omkeerring???
Je objectieven hebben geen manuele diafragma ring, om te kunnen bedienen. En dan zijn het zoom objectieven, meer zoom, maar minder mogelijkheden. Houdt je zoom eens omgekeerd voor je camera en kijk door de zoeker.
Een BR-2a omkeer ring past op elke reflex camera en het beste werkt het met een 20 tot 50 mm vast brandpunt, AI, AIS, AF of AFD, maar geen G of DX.
Meer lezen op dit forum met de zoekopdracht omkeerring of op m'n website: macro met Nikon
Een BR-2a omkeer ring past op elke reflex camera en het beste werkt het met een 20 tot 50 mm vast brandpunt, AI, AIS, AF of AFD, maar geen G of DX.
Meer lezen op dit forum met de zoekopdracht omkeerring of op m'n website: macro met Nikon