Dag Forumleden,
Na weer volledig geacclimatiseerd te zijn in Nederland, hierbij de link naar een paar foto's van Kenia die ik op Picasa gezet heb. Ik heb er zo'n 2100 gemaakt dus het maken van een keuze is lastig. Op aanraden van diverse ervaren leden plaats ik er maar 5.
Ik heb mijn nieuwe D90 beter leren kennen en heb ook de mogelijkheden van mijn "one size fits all objectief" (Nikkor AFS 18-200 VRII) flink aangesproken. Veel geleerd ook vanwege de steeds wisselende lichtomstandigheden daar en mijn (vermoedelijk overdreven) zoektocht naar de scherpste details.
Inhakend op eerder discussies: ik was blij geen objectieven te hoeven verwisselen daar. Wat een een enorme hoeveelheid stof overal! En dus gelukkig geen dust-ref foto nodig gehad! Wel vaak schoonpoetsen!
Het is de eerste maal dat ik wat foto's aan anderen (dan famile of vrienden) laat zien die er met een verstandige blik over kunnen kijken. Spaar me maar niet, ik kan er hooguit van leren.
De link naar het album is: http://picasaweb.google.nl/chrisuit03/BewerkteSelectie#
Is dit overigens de beste wijze om foto's aan te leveren?
Groet,
Chris Uittenbogaard (CU2)
fotobeoordeling foto's Kenya
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: fotobeoordeling foto's Kenya
In antwoord op je vraag: Nee. Beter is het om hier gewoon een aantal foto's te plaatsen, zodat de kijkers niet eerst ergens anders naartoe moeten. Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =34&t=6964
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
1) 
2)
3)
4)
5)
Ik ben zo vrij geweest ze even voor je te posten. Ben bang dat je anders weinig tot geen reactie gaat krijgen.
Cheers,
ALE

2)

3)

4)

5)

Ik ben zo vrij geweest ze even voor je te posten. Ben bang dat je anders weinig tot geen reactie gaat krijgen.
Cheers,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Dank je ALE!
Wat ben ik precies vergeten? Het posten?
Groet,
CU2
Wat ben ik precies vergeten? Het posten?
Groet,
CU2
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo'n safari lijkt me prachtig!
Dieren, de kleuren van de kleding van de mensen...
De serie foto's vind ik leuk om naar te kijken, zou alleen òf allemaal hetzelfde kader er omheen zetten òf helemaal geen kader.
Dit is wat rommelig.
Dieren, de kleuren van de kleding van de mensen...
De serie foto's vind ik leuk om naar te kijken, zou alleen òf allemaal hetzelfde kader er omheen zetten òf helemaal geen kader.
Dit is wat rommelig.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Helemaal mee eens Cees!
Het zijn maar probeersels, maar zoals je zegt, als je er een serie van maakt moet er wel eenheid zijn.
Dus er wat meer tijd in stoppen en dan beter eerst zonder kader denk ik.
Ik beloof beterschap.
Groet,
Chris
Het zijn maar probeersels, maar zoals je zegt, als je er een serie van maakt moet er wel eenheid zijn.
Dus er wat meer tijd in stoppen en dan beter eerst zonder kader denk ik.
Ik beloof beterschap.
Groet,
Chris
Klik hier en lees hoe je foto kunt posten vanaf Picasa.CU2 schreef:Wat ben ik precies vergeten? Het posten?
Ik vind je serie mooi maar heb ook "moeite" met de kaders. Ik zou die weghalen. Ook heb ik het idee dat je WB niet overal goed staat. Zie hiervoor #3 en vergelijk die eens met #4. Hoe dan ook, ik zou zo'n trip ook eens graag willen maken. Een ander forumlid maakt op dit moment deze mooie safari.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Mooi serie foto's. Je mag er van mij wel meer plaatsen.
Foto's zijn inderdaad wat ongelijk bewerkt.

Foto's zijn inderdaad wat ongelijk bewerkt.
De foto's zijn prachtig, de discussie over kaders zal je nog vaker tegenkomen vrees ik
.
Ik zou naar mijn bescheiden mening foto 1 alleen de uitnede zo hebben gemaakt zodat de roofvogel iets verder weg kan kijken.
Verder blijft Afrika een van de mooiste landen om te fotograferen niet waar. Ik heb het geluk dat ik in Maart weer voor 3.5 week ga .
En nu met een D300.
Ik verheug me er nu al op.

Ik zou naar mijn bescheiden mening foto 1 alleen de uitnede zo hebben gemaakt zodat de roofvogel iets verder weg kan kijken.
Verder blijft Afrika een van de mooiste landen om te fotograferen niet waar. Ik heb het geluk dat ik in Maart weer voor 3.5 week ga .
En nu met een D300.
Ik verheug me er nu al op.