Op welk objectief van C@n0n doel je dan?Dozy schreef:Wat ik nog steeds mis in het lenzen scala van Nikon is een standaardzoom, lichtsterk en met VR zoals Canon dat heeft.

Op welk objectief van C@n0n doel je dan?Dozy schreef:Wat ik nog steeds mis in het lenzen scala van Nikon is een standaardzoom, lichtsterk en met VR zoals Canon dat heeft.
... en een ontzettend onhandig bereik voor de meeste mensen...Fera Albi schreef:Al eens nagedacht over de Sigma 24-70 2.8?
Mooi bereik, solide goede optiek en niet te duur...
Daarom stond er ook "voor de meeste mensen".Fera Albi schreef:Dit soort keuzes blijft altijd heel persoonlijk Patrick. Het 24-70 objectief van Sigma heb ik specifiek gekocht om het bereik van een 24-70 op DX formaat te proberen in de praktijk. Ik moet zeggen dat het mij heel goed bevalt, ik overweeg zelfs om door te stappen naar de 24-70 van Nikon, nog even sparen...
Heb je dat bereik van 18 tot 24mm dan niet nodig? Lijkt me toch vrij essentieel met een DX-camera.Geofgraphic schreef:Ik heb er 9 van de 10x de 18-70 op zitten.
De 18-70 gaat eerdaags in de verkoop (nog liefhebbers hier?) omdat mijn potje is bijna vol genoeg is om de Nikon 24-70 te gaan halen.
Met het verschil kan ik wel leven.Remco H schreef:Heb je dat bereik van 18 tot 24mm dan niet nodig? Lijkt me toch vrij essentieel met een DX-camera.Geofgraphic schreef:Ik heb er 9 van de 10x de 18-70 op zitten.
De 18-70 gaat eerdaags in de verkoop (nog liefhebbers hier?) omdat mijn potje is bijna vol genoeg is om de Nikon 24-70 te gaan halen.