Welk Geotag programma is het beste?
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Welk Geotag programma is het beste?
Ik kreeg hedenochtend van Mrs Gobert een GP1. Welke off-line software gebruiken jullie om te Geotaggen?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welk Geotag programma is het beste?
Gobert,
Beschrijf eens beter wat je met die software wil.
Een Nikon GP-1 kan toch geotag data al in de kamera toevoegen?
Heb je bekeken wat Nikon ViewNX kan met geotags?
Groeten, GIjs
Beschrijf eens beter wat je met die software wil.
Een Nikon GP-1 kan toch geotag data al in de kamera toevoegen?
Heb je bekeken wat Nikon ViewNX kan met geotags?
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Gobert
- Clublid
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik kreeg dat ding en moet nu ontdekken wat ik ermee kan. ViewNX heb ik inmiddels ontdekt.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Gobert,
Een beetje knorrig op de vroege zaterdag:
Waarom slinger je een vraag de wereld in als je zelf niet weet wat je wilt?
Groeten, Gijs
Een beetje knorrig op de vroege zaterdag:
Waarom slinger je een vraag de wereld in als je zelf niet weet wat je wilt?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Cees
- Forumlid
Gobert schreef:Ik kreeg hedenochtend van Mrs Gobert een GP1. Welke off-line software gebruiken jullie om te Geotaggen?
Een beetje verwend, Mr. Gobert?

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Gobert
- Clublid
Cees Laarman schreef:Gobert schreef:Ik kreeg hedenochtend van Mrs Gobert een GP1. Welke off-line software gebruiken jullie om te Geotaggen?
Een beetje verwend, Mr. Gobert?
Jazeker, heerijk verwend en niet knorrig (ik zie ook niet waarop die constatering gebaseerd is).
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik Geosetter. Een gratis perfect werkend programma.
Maar ik vermoed dat je dat niet nodig hebt omdat jou gegevens direct in de data (exif) van je foto terechtkomen als je alles goed hebt aangesloten.
Veel plezier ermee.
Maar ik vermoed dat je dat niet nodig hebt omdat jou gegevens direct in de data (exif) van je foto terechtkomen als je alles goed hebt aangesloten.

Veel plezier ermee.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Gobert
- Clublid
Dat klopt. Ik moet zeggen da'k 't wel een grappig ding vind.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Gobert,
GP1 op je camera zetten, aansluiten en aanzetten, Wacht tot je ziet dat er verbinding is met de satalieten (weet niet hoe dat werkt bij de GP1 ik heb zle een ander merk) en als je dan een opname maakt staat de GPS info in de EXIF info in je foto. Zoek een prgm (ViewNX kan het begrijp ik) waarmee je de plaats op Google Maps oid kunt zien.
Verder niks nodig. Vergeet 'm alleen niet uit te zetten want hij gebruikt de batterij van je camera.
GP1 op je camera zetten, aansluiten en aanzetten, Wacht tot je ziet dat er verbinding is met de satalieten (weet niet hoe dat werkt bij de GP1 ik heb zle een ander merk) en als je dan een opname maakt staat de GPS info in de EXIF info in je foto. Zoek een prgm (ViewNX kan het begrijp ik) waarmee je de plaats op Google Maps oid kunt zien.
Verder niks nodig. Vergeet 'm alleen niet uit te zetten want hij gebruikt de batterij van je camera.
Willem.
Als je ook van wandelen houdt, kun je je route via google earth tonen. Vraag me niet hoe maar ik vond dit wel een leuke toepassing van geotagging.Gobert schreef:Dat weet ik eigenlijk niet. Ik kreeg dat ding en moet nu ontdekken wat ik ermee kan. ViewNX heb ik inmiddels ontdekt.
http://www.a-trip.com/tracks/view/33477
-
- Clublid
De GP 1 kan je niet uitzetten. Je moet hem loskoppelen van de 10-pins aansluiting.wblink schreef:Verder niks nodig. Vergeet 'm alleen niet uit te zetten want hij gebruikt de batterij van je camera.
Pas tijdens het gebruik op dat je niet blijft haken aan de lus van de veel te lange aansluitkabel. Bij Yuul zijn daardoor de draadjes bij de connector al bloot komen te liggen.
Verder prima apparaat.
Groet Jan (mede namens Yuul)
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- Gobert
- Clublid
Jan en Yuul schreef:De GP 1 kan je niet uitzetten. Je moet hem loskoppelen van de 10-pins aansluiting.wblink schreef:Verder niks nodig. Vergeet 'm alleen niet uit te zetten want hij gebruikt de batterij van je camera.
Pas tijdens het gebruik op dat je niet blijft haken aan de lus van de veel te lange aansluitkabel. Bij Yuul zijn daardoor de draadjes bij de connector al bloot komen te liggen.
Verder prima apparaat.
Dat heb ik al gezien. Gewoon een keertje om de voet van de GP1 wikkelen en het probleem is er niet meer.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
[quote="Jan en Yuul]De GP 1 kan je niet uitzetten. Je moet hem loskoppelen van de 10-pins aansluiting.
Groet Jan (mede namens Yuul)[/quote]
Gaat hij wel uit als je de camera uitzet? Mijn Dawn doet dat nl niet, vandaar de opmerking. Als de GP1 niet uitschakelt bij uitschakelen camera zou een aan/uit schakelaar geen overbodige luxe zijn. Mi (zie je eigen bericht) is de 10pin connector niet echt bedoeld voor vaak insteken/uithalen.
Groet Jan (mede namens Yuul)[/quote]
Gaat hij wel uit als je de camera uitzet? Mijn Dawn doet dat nl niet, vandaar de opmerking. Als de GP1 niet uitschakelt bij uitschakelen camera zou een aan/uit schakelaar geen overbodige luxe zijn. Mi (zie je eigen bericht) is de 10pin connector niet echt bedoeld voor vaak insteken/uithalen.
Willem.
- Gobert
- Clublid
wblink schreef:[quote="Jan en Yuul]De GP 1 kan je niet uitzetten. Je moet hem loskoppelen van de 10-pins aansluiting.
Gaat hij wel uit als je de camera uitzet? Mijn Dawn doet dat nl niet, vandaar de opmerking. Als de GP1 niet uitschakelt bij uitschakelen camera zou een aan/uit schakelaar geen overbodige luxe zijn. Mi (zie je eigen bericht) is de 10pin connector niet echt bedoeld voor vaak insteken/uithalen.[/quote][/quote]
Hij gaat uit als je de cam uitzet. Hij kan ook uitgaan als de belichtingsmeter uit gaat. Kun je ergens in het menu aanpassen
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
[/quote]Gobert schreef:wblink schreef:[quote="Jan en Yuul]De GP 1 kan je niet uitzetten. Je moet hem loskoppelen van de 10-pins aansluiting.
Hij gaat uit als je de cam uitzet. Hij kan ook uitgaan als de belichtingsmeter uit gaat. Kun je ergens in het menu aanpassen[/quote][/quote][/quote]
Hmmm, klinkt goed!
Als ie nou ook zo goed werkt als mijn Dawn ben ik weer wat euros armer.
Vraagjes: is er ook een extra 10-pin aansluiting op de GP1 om mijn afstandsbediening door te kunnen schakelen?
Willem.