D5000 Batterygrip STORING! (PHOTTIX BP-D5000)

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Vikash

D5000 Batterygrip STORING! (PHOTTIX BP-D5000)

Bericht door Vikash » do nov 05 2009 11:52 am

Hallo allemaal,

Ik moet dit toch even hier posten voor de D5000-gebruikers die een battery-grip willen.

Ik heb vorige week online een battery-grip besteld .

Het gebruik van BG was voor mij nog geheel onbekend :oops:
Maar eenmaal na het monteren van de grip voelde het veel vertrouwder aan 8)
Er zat een kort kabeltje bij die je aan de linkerkant moest connecten met de camera.
In het batterij-opvulstuk zat een opberggedeelte voor de originele batterijklepje.

Doordat ik nog maar 1 enkele originele accu had deed de grip gewoon z'n werk.
Nadat ik een 2e originele accu had ontvangen en deze erin had geplaatst begon de grip een storing te vertonen.
Het display gaf de volgende waarschuwing: :!:
Kan deze batterij niet gebruiken. Kies een batterij die geschikt is voor deze camera.

Ik heb toen meteen contact opgenomen met de leverancier.
Hij legde voor om deze terug te sturen en mij een nieuwe op te sturen.

Ik verwacht dat de nieuwe vandaag aankomt. Na deze getest te hebben kom ik hierop terug :idea:

Vikash

Re: D5000 Batterygrip STORING! (PHOTTIX BP-D5000)

Bericht door Vikash » vr nov 06 2009 8:29 am

Nou ja... ik ben er weer. Helaas met slecht nieuws.

Ook de 2e nieuwe Batterygrip vertoont dezelfde storing bij het in gebruik nemen met 2 accu's.
Heel vreemd allemaal :frown:
Inmiddels al contact opgenomen met de leverancier en nog een aan het afwachten op hen reactie.
Ondertussen :cry: en afwachten maar...

HenkvT

Bericht door HenkvT » vr nov 06 2009 9:48 am

Hallo Vikash,

Omdat ik ook een D5000 heb en overweeg een BG aan te schaffen, ben ik wel geïnteresseerd hoe dit afloopt.

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » wo nov 11 2009 5:00 pm

Vraagje? Heb je de tweede accu ook los geprobeerd? Dus zonder grip direct in je camera?
En heb je de tweede accu als enige in de grip gehad? en werkte het dan wel?
Het heeft namelijk geen nut om te blijven zoeken naar een storing veroorzaakt door een batterij als deze in de camera gewoon werkt!
Is het niet de grip die voor problemen zorgt? Misschien is het raadzaam om eens contact op te nemen met de leverancier van je grip!

Suc6,

Gideon

Vikash

Bericht door Vikash » do nov 12 2009 11:51 am

Hey Gideon,

De 2e accu heb ik inderdaad ook los geprobeerd in de body alleen. En die deed het prima.
De storing zit 'm inderdaad in de grip. En de leverancier is ook in afwachting van enig reactie van fabrikant.
Tnx anyway voor het meedenken :wink:

Ik hou het hier up2date zodra ik meer hoor.

MVG,
Vikash

ppbogaard
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ppbogaard » do nov 12 2009 1:09 pm

Hallo Vikash,

Ondersteund de D5000 wel een batterygrip? (ben bang van niet).
Waarschijnlijk kan je software van je camera niet twee batterijen aangeven en ondersteunen, en vandaar de storing denk ik.
In mijn geval met een D90 kan ik namelijk in het menu bij batterij-info allebei de batterijen en de conditie hiervan zien, maar dan heb ik ook een originele grip.
Als ik jou was gebruikte ik gewoon 1 batterij in de grip, dat doe ik namelijk ook en bevalt prima, en scheelt ook in het gewicht :)

Ik hoop dat ik je verder geholpen heb.
Vriendelijke groet, Peter

Vikash

Bericht door Vikash » do nov 12 2009 1:34 pm

Hoi Peter,

Tnx voor de aanvulling.

Lijkt me dan een beetje dom van een fabrikant dat een produkt gaat ontwikkelen met 2 accu-mogelijkheden en dat terwijl de body/software hiervoor niet ontwikkeld is. Zo zit een klant met gebakken lucht :evil:
Dus eigenlijk is mogelijkheid van de 2e accu een nutteloze gat geworden :huh:
Dit tenzij er een optie is in het menu om de batterij(en) te selecteren :| Ik zal eens vanavond kijken.
Deze selectie was mij niet doorgemeld dat dit mogelijk was om via het menu te regelen.

Tnx voor je tip
Ik zal mijn bevindingen hier later op plaatsen.

Gr,
Vikash

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » za nov 14 2009 11:57 am

ppbogaard schreef:Hallo Vikash,

Ondersteund de D5000 wel een batterygrip? (ben bang van niet).
Waarschijnlijk kan je software van je camera niet twee batterijen aangeven en ondersteunen, en vandaar de storing denk ik.
In mijn geval met een D90 kan ik namelijk in het menu bij batterij-info allebei de batterijen en de conditie hiervan zien, maar dan heb ik ook een originele grip.
Als ik jou was gebruikte ik gewoon 1 batterij in de grip, dat doe ik namelijk ook en bevalt prima, en scheelt ook in het gewicht :)

Ik hoop dat ik je verder geholpen heb.
Ik weet haast wel zeker dat de D5000 geen batterygrip ondersteund (net als de D40), dus ook niet in het menu terug te vinden!
De beide batterrijen staan gewoon parallel geschakeld in de grip via een printje. Het kan zijn dat er een fout zit in de print van de grip wat er voor zorgt dat er een fout melding optreed! Het zou gewoon moeten werken, het zal de grip wel zijn.

Gideon

Vikash

Bericht door Vikash » di nov 24 2009 3:35 pm

Nou...

We hebben weer een verrassende update omtrent de batterygrip van Phottix :cry:

Helaas heeft mijn leverancier me moeten melden dat Phottix in China/Hong Kong hem heeft medegedeeld dat de
grip het gewoon niet zal werken met 2 accu's. Waarom niet? GEWOON NIET! :oohh:
Take-it-or-leave-it-policy.... :evil:
Gelukkig krijg ik netjes me geld terug van de leverancier :| Maar wel terug bij af.
Het ligt echt niet aan mijn leverancier, maar echt aan de ontwikkeling van deze type BG.
Maar ik geef de moed niet op... ik heb wat positieve geluiden gehoord op Nikonians over een ander merk, Linkdelight.
Maar ben nog te bang voor dergelijke aankopen via E-bay.
Iemand bekend met dit merk?

Vikash

Hans53

Bericht door Hans53 » di nov 24 2009 10:33 pm

Ik zit dit met grote verbazing allemaal te lezen, heb in september een batterij grip incl. 2 x EN-EL9 batterijen gekocht voor €45,- in Hong Kong.
In een woord, Prima het werkt uitstekend op mijn D5000 en ook nog geen storing gehad.
En aankopen via Ebay, dit gaat prima heb al diversen spullen gekocht via Ebay, filters, statief, rugtas, goed je moet er even op wachten maar meestal binnen 3 weken had ik het in huis.

Hans

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » di nov 24 2009 10:39 pm

Vikash schreef:Gelukkig krijg ik netjes me geld terug van de leverancier Maar wel terug bij af.
Het ligt echt niet aan mijn leverancier, maar echt aan de ontwikkeling van deze type BG.
Dat is dus een nette afhandeling.. jammer dag je nog geen werkende oplossing hebt maar het kost je zo gelukkig niets....
Dat hoor je jammer genoeg wel eens anders....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Vikash

Bericht door Vikash » wo nov 25 2009 12:08 pm

Hallo allemaal,

Hier wederom een grip gevonden voor de D5000.
Van het merk Meike, wordt via ebay verkocht door LinkDelight.
Een jongen die een mooie review heeft gemaakt met mijn smaak van muziek.... :mryellow:
Maar wel weer 1 die werkt met gebruik van immitatie-accu's :roll:
En als je ze mailt..... noppes... nada... geen antwoord :|
Daar wil ik me geld niet aan geven.

http://www.youtube.com/user/neilmandude

Voor de geïnteresseerden en die de gok willen wagen voor aankoop:
http://cgi.ebay.nl/Vertical-Shutte-Batt ... 2730wt_958
Laatst gewijzigd door Vikash op wo nov 25 2009 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans53

Bericht door Hans53 » wo nov 25 2009 12:35 pm

Voor de geïnteresseerden en die de gok willen wagen voor aankoop:
http://cgi.ebay.nl/Vertical-Shutte-Batt ... 2730wt_958[/quote]

Ik vond het een prima koop en het werkt prima en ja een gok ik weet het niet komt veel goed spul vandaan, nogmaals ik ben er blij mee.

mvg, Hans

Vikash

Bericht door Vikash » wo nov 25 2009 1:59 pm

Hans53 schreef:Voor de geïnteresseerden en die de gok willen wagen voor aankoop:
http://cgi.ebay.nl/Vertical-Shutte-Batt ... 2730wt_958
Ik vond het een prima koop en het werkt prima en ja een gok ik weet het niet komt veel goed spul vandaan, nogmaals ik ben er blij mee.

mvg, Hans[/quote]

Hans heeft de grip van de onderstaande link:
Deze wordt gebruikt zonder kabel
Afbeelding
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 3700wt_993

De grip uit het youtube-clip is waarschijnlijk van het merk Meike verkocht door LinkDelight via Ebay
Deze wordt gebruikt met kabel
Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma dec 14 2009 8:13 am

ik heb ook een grip voor mijn D70 van hahnel en die werkt prima met 2 batterijen / accu's samen ondanks dat mijn D70 niet een menu optie heeft voor twee batterijen .. kan ik als ik hem er opschroef wel dubbel zolang werken dan met een accu / batterij.

weet niet of hahnel ook grips voor de D5000 maakt ..

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”