NX2 Eerste indruk

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Arno P

NX2 Eerste indruk

Bericht door Arno P » di dec 29 2009 8:35 pm

Na een tijd met LR en PS te hebben gespeeld beviel LR het beste maar was er niet alles in mogelijk...en in PS is weer teveel mogelijk. Vandaag NX2 binnen en wat mee gespeeld en de eerste indruk is erg positief. Inituitief gemaakt en het gaat een stuk verder dan LR.

Ik heb een poging gedaan om een stok die achter een vogel staat weg te werken met de auto retoucht maar dit gaat nog niet probleemloos op het vlak waar de stok de rand van de vogel raakt. (Natuurlijk is de stok verwijderen en dan de foto maken DE oplossing :mryellow: maar) zijn er in het kader van "leer NX2" (buiten de handleiding 3x te lezen) nog een paar nuttige tips hiervoor?

Arno P

Re: NX2 Eerste indruk

Bericht door Arno P » do dec 31 2009 10:10 pm

NX2 tweede indruk. TOP software...scherpte die ik in LR nooit heb gezien (maar wel in de zoeker van mijn camera).
Kost naar verhouding een factie van PS (en ik kan mij niet ontrekken aan het idee dat PS hoofdzakelijk voor DTP mensen is die een hoop beeldmateriaal moeten aanpassen/combineren maar dat een fotograaf eigenlijk niets met PS op zou moeten hebben)

Aanrader! (Logisch eigenlijk...is ook van Nikon..toch?)

GdP

Bericht door GdP » do dec 31 2009 11:29 pm

Heel mooi Arno. Komt het toch nog goed met jouw. :lol:

Arno P

Bericht door Arno P » vr jan 01 2010 1:58 am

GdP schreef:Heel mooi Arno. Komt het toch nog goed met jouw. :lol:
Ooit ziet iedereen het licht :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”