D1X vervangen voor D200

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

NIX ? Nee het is NX

Bericht door George Fennes » do apr 19 2007 10:13 am

A90 schreef:

Code: Selecteer alles

Ik onderschrijf de mening van Skippy volledig en begrijp Paparazzi niet goed. Juist als je wat meer wilt aanpassen aan je foto's zijn NEF's juist geweldig. CS en CS2 hebben goede RAW converters en kunnen prima met het Nikon formaat overweg. 

Paparazzi, ik daag je uit om voor één keer je foto's in RAW + JPG-High te nemen. Dan heb je het zelfde als wat je nu ook al hebt maar kun je eens op je gemak kijken wat de extra mogelijkheden zijn van RAW foto's. 

Ik denk wel dat je het weet maar iedere foto die je neemt met je camera is altijd RAW. Een chip in je camera zet de RAW om naar JPG en gooit in jouw geval de RAW weg. 

Ik gebruik JPG nooit meer  
Ben het met je eens A90, maar soms is het koudwatervrees, is nieuw voor de meeste onder ons en als je met CS2 goede resultaten hebt, waarom zal je dan overstappen en weer een hele leercurve moeten doorlopen?

Maar als je inderdaad de verschillen ziet tussen JPEG High en NEF/RAW, dan kan het zeker de moeite waard zijn om de sprong in het diepe te wagen.

Zelf beheers ik Nikon Capture NX nog niet maar ben er wel mee bezig.

Ik zie er naar uit dat Maerlant het een en ander komt uitleggen bij mij thuis.

En Paparazzi, als je wil mag je ook komen hoor, je kan er altijd wijzer van worden.

Het is op 6 mei om 13.00 uur bij mij thuis.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”