Tamron SP.90 Macro
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tamron SP.90 Macro
De Tamron SP.90 is een macro objectief 2.8 1:1. Prijs in de webwinkel ca. €379,00 Vergeleken met de macrolens van Nikon, iets goedkopers. Aanbevolen door een profesioneel fotograaf en door de verkoper van de betreffende zaak. Wie heeft ervaring met deze lens?
uitstekende macro lens waarom zeg ik dat omdat ik hem zelf gebruik al bijna 2 jaar met een D70 perfecte macro's maar goed er zullen altijd betere zijn zoals die van nikon maar meestal ook een stuk duurder kom met veel fotografen in aanraking en de meesten daarvan gebruiken Tamron SP-AF 90mm F2.8 DI macro 1:1 zowel nikon als canon pentax gebruikers en tot volle tevredenheid.
dus nogmaals een prima lens niks van te zeggen..
dus nogmaals een prima lens niks van te zeggen..
Ik gebruik hem ook. Hele mooie lens, erg scherp en mooi scherpteverloop (DOF). Ik had er eerst ook nog een UV filter op, maar dat kwam de fotokwaliteit niet ten goede. De frontlens ligt bovendien zo diep, dat beschadigen ook niet snel aan de orde is, vooral niet wanneer je de (meegeleverde) zonnekap gebruikt.
Tja het is jammer dat er geen Album functie is geïnstalleerd. Op een forum als dit toch eigelijk wel een musthave.
Je kunt ze online zetten bij www.photobucket.com Kun je een gratis account aanmaken.
Daarna kopieer je de regel tekst die start met [IMG] naar een bericht op het forum hier..
Je kunt ze online zetten bij www.photobucket.com Kun je een gratis account aanmaken.
Daarna kopieer je de regel tekst die start met [IMG] naar een bericht op het forum hier..
foto's oude Tamron SP 90mm f/2.5 macro met extension tube
Ben afgelopen zondagmiddag met het gezin in het Von Gimborn Arboretum geweest in Doorn (aanrader, maar kom niet as. moederdag).
Heb daar eigenlijk voor het eerst een beetje geoefend met m'n goedkope (de oude analoge) Tamron SP 90mm f/2.5 macro met extension tube (voor 1:1) op de D70s.
Dit oudere (niet-AF) objectief heb ik 2e-hands via eBay gekocht voor € 100.
De foto's zijn vanuit de hand gemaakt, zonder flits en zijn onbewerkt. Ik ben er redelijk tevreden over:

Heeft iemand tips?
De grotere platen staan hier.
En ja; ik zie het stofdeeltje links in het midden op de sensor.
Heb daar eigenlijk voor het eerst een beetje geoefend met m'n goedkope (de oude analoge) Tamron SP 90mm f/2.5 macro met extension tube (voor 1:1) op de D70s.
Dit oudere (niet-AF) objectief heb ik 2e-hands via eBay gekocht voor € 100.
De foto's zijn vanuit de hand gemaakt, zonder flits en zijn onbewerkt. Ik ben er redelijk tevreden over:

Heeft iemand tips?
De grotere platen staan hier.
En ja; ik zie het stofdeeltje links in het midden op de sensor.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Fijne lens
BlackSheep,
Prima lens. Heb destijds ook vergeleken met de 60mm en de 105 mm nikkors.
Hoewel ik redelijk merkentrouw ben, vond ik de kwaliteit van de tamron minstens zo goed als van de 105. Tja dan geeft toch de prijs de doorslag. (De 60 mm kost een dikke 50,- meer, de 105 wel 350 meer (indicatie op basis van 'konijn')
foto's keukenhof
foto 2, 5 en 7 zijn voorbeelden. Het was die dag wel erg contrastrijk dus kijk even door de erg donkere schaduwen heen.
Gr.
JOEB
Prima lens. Heb destijds ook vergeleken met de 60mm en de 105 mm nikkors.
Hoewel ik redelijk merkentrouw ben, vond ik de kwaliteit van de tamron minstens zo goed als van de 105. Tja dan geeft toch de prijs de doorslag. (De 60 mm kost een dikke 50,- meer, de 105 wel 350 meer (indicatie op basis van 'konijn')
foto's keukenhof
foto 2, 5 en 7 zijn voorbeelden. Het was die dag wel erg contrastrijk dus kijk even door de erg donkere schaduwen heen.
Gr.
JOEB