Updates ViewNX en Transfer

Discussies over ons favoriete merk
whvg
Clublid
Clublid

Re: Updates ViewNX en Transfer

Bericht door whvg » di jan 26 2010 7:43 pm

Jolanda schreef:ook update gedraaid. Resultaat: werkte niet meer.
Geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd en het doet het weer....
Jolanda
Jolanda, heb ik zojuist ook gedaan (op advies van Gijs) inclusief systeemherstart; er was inderdaad nog wat rommel achtergebleven en dat heeft REVO uninstaller opgeruimd. Maar resultaat nog steeds hetzelfde. Crash!!
Het programma start wel, geeft het thumbnailscherm en de mappenlijst en dan volgt er wat systeemactiviteit met de crash tot besluit.
Ik blijf windows de schuld geven.....
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

Kroontje

Bericht door Kroontje » di jan 26 2010 7:56 pm

Hallo
Aan deze kant XP pro sp3 NL geen problemen. Netjes kunnen updaten :wink:

Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jan 26 2010 7:57 pm

Frank B schreef:Kijken of kleurzweemprobleem echt is verholpen binnen viewnx. Nog steeds geen 64 bits versie... :roll:
Wat verwacht je als voordelen bij een 64 bits versie? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Frank B » di jan 26 2010 11:53 pm

Patrick schreef:
Frank B schreef:Kijken of kleurzweemprobleem echt is verholpen binnen viewnx. Nog steeds geen 64 bits versie... :roll:
Wat verwacht je als voordelen bij een 64 bits versie? :huh:
Als:
- besturingssysteem onder 64 bit draait;
- de drivers van de hardware compatibel zijn met 64 bits (moederbord, harde schijf, videokaart);
- de software op 64 bits draait

dan pas voordeel van de 64 integerstring (de hoeveelheid gegevens die gelijktijdig kan worden verwerkt) EN het lezen/gebruiken geheugen van besturingssysteem.
Vooral is dit dan merkbaar bij renderen van foto's en video's en komt een 64 bits systeem tot zijn recht. Helemaal het geval bij 3D grafische bewerkingen.

Ergo: In eerste instantie moet de hardware van de computer hiermee om kunnen gaan, maar de software moet er ook gebruik van kunnen maken.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 27 2010 12:28 am

Dat verhaal is me bekend. Maar de verschillen zijn in de praktijk niet zo groot als je wellicht zou denken. Zeker niet in het geval van een programma dat je vooral gebruikt om naar wat fotootjes te kijken. Ik schat in de orde van 15%-20%. Als je de data snel genoeg van je harde schijf kan halen; dat is denk ik al snel de bottle-neck. En dan heb je niet zoveel aan je 64 bits OS en hardware.

Wat ik overigens niet verwacht had, is het enorme geheugengebruik van ViewNX. Het komt op mij altijd wat overdreven over.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » wo jan 27 2010 9:43 am

Beste Patrick,
Wat je vergeet is: deze versies zijn de eersten waarbij Nikon meldt dat Win 7 ondersteund wordt.
Daarin zit voor de vele win7 gebruikers het voordeel.
Niet het feit fo er in 64 bits gewerkt wordt, maar dat evt. installatieproblemen met win7 opgevangen zijn.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JerryBig » wo jan 27 2010 10:48 am

Bij mij draait 1.5.0 als een zonnetje op Windows7. Merkwaardig vind ik dat als ik ViewNX vraag om te checken of er updates zijn, dat ie niets te melden heeft. Nu heb ik geen enkel probleem, dus heb ik he gevoel het, maar zo te laten. Maar als ik de nieuwe versie download, kan ik die er dan gwoon overheen plempen?
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank B » wo jan 27 2010 10:55 am

JerryBig schreef:Bij mij draait 1.5.0 als een zonnetje op Windows7. Merkwaardig vind ik dat als ik ViewNX vraag om te checken of er updates zijn, dat ie niets te melden heeft. Nu heb ik geen enkel probleem, dus heb ik he gevoel het, maar zo te laten. Maar als ik de nieuwe versie download, kan ik die er dan gwoon overheen plempen?

Ja hoor, gewoon updaten. Draait prima (zonder kleurzweem) met Windows 7.

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » do jan 28 2010 9:59 pm

Handig... Bedankt! :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”