hallo collega's,
dank voor jullie reacties.
Nee, ALE en pata negra, ik vind het niet erg als je knipt en plakt aan mijn foto's, heb het zelf gevraagd en dit is de helderste manier om te laten zien wat je bedoelt.
moeder en kind:
Dat blurren van de achtergrond in foto 1 vind ik een goede oplossing. Ik ben zo krap gaan croppen, omdat die groep achterin me stoorde, die leidt af van het hoofdonderwerp, moeder en kind. En, beter ware geweest een stap naar rechts te doen dan had ik een mooie zand-achtergrond gehad, maar ja, aandacht bij het onderwerp, zijn ze allebei scherp etc, en te weinig opzij in beeld gekeken. En, Riemke, daardoor ook niet gezien dat een klein stukje van de hoofdtooi buiten beeld viel. Robert, dank voor je opmerking, ik zie nu pas dat die groep in de achtergrond niet alleen afleidt. Hij 'rijmt' op de lichaamshouding van de moeder en doet dan dus mee in de compositie.
zittende meiden:
Leuk om de verschillende crops te vergelijken, wat zie jij- wat zie ik en hoe bevalt dat. Kees, dank, die blikken naar links vragen om ruimte links in beeld. (En, Namibië is fantastisch om te fotograferen, niet alleen de Himba)
Dank voor de waarderende opmerkingen.
Patrick, jij vroeg nog naar de Himba zelf: de vrouwen van de stam wassen zich nooit, zij smeren zich elke dag in met een mengsel van verse geitenmelk-boter en gestampte rode steen. Van daar de egale gladde rode huid. Ook hun haren zijn met rode klei in strengen geplakt. Het smeersel beschermt tegen zonnebrand en insecten. (Overigens zie ik op photobucket dat 3 van de 4 geblokkeerd zijn, teveel blotigheid zeker.)
Ik leg er nog eentje voor:
1. jongetje origineel:
2. iets gecropt, bovenin meer rust, geen witte lucht meer:
3. en nog dichterbij:
Zelf vind ik de laatste de beste, jochie krijgt alle aandacht en zijn t-shirt wordt interessanter.
Eens? Reacties?
Groet,
hans