Goed nieuws. Hij is weer aan de praat.

Definitief oordeel moet ik nog vormen, want de PC ligt half uit elkaar (nog maar een reepje geheugen, videokaart eruit, dat soort werk).
De oplossing: netsnoer eraf, en dan een tijdje de aan/uit-knop ingedrukt houden. Hij schijnt dan alle reststroom te verwijderen of zo. Hoe dan ook; hij zag m'n toetsenbord weer, en m'n harde schijven. Hoopvol dus.
Dell had me trouwens gewoon een nieuw moederbord gegeven als dat nodig was geweest. Ook al had ik geen extra garantie afgesloten, en de PC bijna 2 jaar oud is. Dat vind ik toch heel netjes (al heb ik daar recht op). Verder keurig geholpen, en gezeur over "garantietermijn verlopen".
Het ging inderdaad om dezelfde PC en hetzelfde probleem als vorig jaar. Hij is toen 2 keer terug geweest, en ik heb 'm bijna een maand niet kunnen gebruiken. Ja ja, op deze PC gaan ze geen winst maken.
Dat over die Windows licentie is natuurlijk een leuk punt. Stel, ik moet het moederbord (laten) vervangen, en ik kies ervoor dat niet bij Dell zelf te doen, maar bij de chipsverpakker om de hoek. Dan zou ik toch gewoon recht moeten houden mijn Windows te blijven gebruiken. Eventueel een belletje met Microsoft om de zaak uit te leggen zou genoeg moeten zijn vind ik.
Afijn. Het lijkt met een sisser af te lopen. Vanavond het definitieve oordeel.