Sigma 24-135 versus Nikon 18-200 VRII
- mikascm
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben in het bezit van een Sigma 24-135 en een Sigma 135-400.
Ik ga regelmatig naar een dierentuin en heb dan eigenlijk geen overlap,
daarom zit ik eraan te denken om de Nikon AF-S DX 18-200 F/3.5-5.6G VR aan te schaffen.
Is deze lens een goed alternatief voor de Sigma 24-135.
Ik ga regelmatig naar een dierentuin en heb dan eigenlijk geen overlap,
daarom zit ik eraan te denken om de Nikon AF-S DX 18-200 F/3.5-5.6G VR aan te schaffen.
Is deze lens een goed alternatief voor de Sigma 24-135.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
geen 18-200mm VR
Hallo mikascm,
Van harte welkom op ons mooie en leerzame forum met beginnende fotografen, maar ook proffessionals (dat denken ze tenminste
).
Maar er valt hier veel te leren van beide kanten.
Zoals de link van Marten al aangaf, zijn de meningen over de 18-200mm VR behoorlijk verdeeld.
Zelf zou ik deze lens nooit kopen, omdat de mechanische constructie gewoon waardeloos is en er naar mijn mening nooit het plakkertje nikon op had mogen staan.
Maar als je een behoorlijke overlap wil hebben, waarom neem je de 50-150mm niet 2.8 lichtsterkte, is gewoon fijn en zeker in een dierentijn kan je hier leuk mee uit de voeten.
Succes met je keus.
Groetjes George
Van harte welkom op ons mooie en leerzame forum met beginnende fotografen, maar ook proffessionals (dat denken ze tenminste

Maar er valt hier veel te leren van beide kanten.
Zoals de link van Marten al aangaf, zijn de meningen over de 18-200mm VR behoorlijk verdeeld.
Zelf zou ik deze lens nooit kopen, omdat de mechanische constructie gewoon waardeloos is en er naar mijn mening nooit het plakkertje nikon op had mogen staan.
Maar als je een behoorlijke overlap wil hebben, waarom neem je de 50-150mm niet 2.8 lichtsterkte, is gewoon fijn en zeker in een dierentijn kan je hier leuk mee uit de voeten.
Succes met je keus.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
ik wacht in spanning op de reviews van deze lens:
http://www.dpreview.com/news/0703/07030 ... mmdcos.asp
Als die goed zijn dan weet ik het wel.
http://www.dpreview.com/news/0703/07030 ... mmdcos.asp
Als die goed zijn dan weet ik het wel.
-
- Clublid
nee niet doen
John,
Ik denk dat ik je kan voorspellen dat de Sigma 18-200mm OS van constructie beter zal zijn dan de Nikkor 18-200mm VR.
Maar optisch zal hij hooguit gelijk zijn, maar eerder iets slechter.
Dus ik denk dat het voor een serieuze fotograaf die voor kwaliteit gaat, ook in minder goede lichtomstandigheden, geen optie is.
Soms zie ik hier foto's voorbij komen gemaakt met een 18-200mm VR echt mooi hoor.
Maar als je de omstandigheden ziet waaronder die plaatjes gemaakt zijn, zijn die gewoon optimaal en zou je zelfs met een jampotbodem ook nog goede resultaten kunnen bereiken.
Dus ik zou als je het niet per sé hoef, zeker niet voor zo'n groot telebereik kiezen.
Maar voor 18 tot 200mm zeker minimaal TWEE objectieven nemen.
En persoonlijk zou ik voor de meest lichtsterke kiezen.
Groetjes George
Ik denk dat ik je kan voorspellen dat de Sigma 18-200mm OS van constructie beter zal zijn dan de Nikkor 18-200mm VR.
Maar optisch zal hij hooguit gelijk zijn, maar eerder iets slechter.
Dus ik denk dat het voor een serieuze fotograaf die voor kwaliteit gaat, ook in minder goede lichtomstandigheden, geen optie is.
Soms zie ik hier foto's voorbij komen gemaakt met een 18-200mm VR echt mooi hoor.
Maar als je de omstandigheden ziet waaronder die plaatjes gemaakt zijn, zijn die gewoon optimaal en zou je zelfs met een jampotbodem ook nog goede resultaten kunnen bereiken.
Dus ik zou als je het niet per sé hoef, zeker niet voor zo'n groot telebereik kiezen.
Maar voor 18 tot 200mm zeker minimaal TWEE objectieven nemen.
En persoonlijk zou ik voor de meest lichtsterke kiezen.
Groetjes George

Hallo George,
ik kan helemaal meegaan met je verhaal, echter je hebt wel lekker 1 lens met alles erop. Handig als je maar 1 lens wilt meenemen voor een dagje/weekendje uit.
Vraag me af of hij optisch slechter is, daar ben ik benieuwd naar. De ene Nikon lens is de andere niet gelijk aan Sigma en Tamron.
Daarom ben ik benieuwd naar de reviews.
ik kan helemaal meegaan met je verhaal, echter je hebt wel lekker 1 lens met alles erop. Handig als je maar 1 lens wilt meenemen voor een dagje/weekendje uit.
Vraag me af of hij optisch slechter is, daar ben ik benieuwd naar. De ene Nikon lens is de andere niet gelijk aan Sigma en Tamron.
-
- Clublid
18-200mm ik denk het niet
Harry schreef:
Dat mag niet de instelling zijn Harry, voor mij zeker niet.
Ik heb ook een 70-200mm 2.8 VR met TC.
Alleen de TC is al bijna de helft van de 18-200 VR en voor de 70-200mm 2.8 VR kan ik ruim TWEE 18-200mm VR lenzen kopen.
Dus als de kwaliteit van een 18-200mm VR goed zou zijn had ik liever de 18-200mm VR gekocht,
Zou voordeliger zijn en vele malen lichter.
John schreef over de Sigma:
Qua gebruiksgemak, heb je helemaal gelijk, zelf heb ik nog steeds een Tamron 18-200mm, deze gebruik ik als ik geen zin heb om de hele zooi mee te slepen en als het mooi weer is, want dit soort lenzen heeft gewoon veel licht nodig.
Maar het is niet mijn favoriete lens.
Daarom verwacht ik van de Sigma ook niet zoveel om de eerder genoemde rede.
Maar als dit lensje wel heel erg goed uit de bus komt (wat ik niet verwacht) kan het een goed alternatief zijn.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
ik denk dat die lens voor sommige mensen ook wat te duur is dus dan maar afkammen die handel.
Ik heb ook een 70-200mm 2.8 VR met TC.
Alleen de TC is al bijna de helft van de 18-200 VR en voor de 70-200mm 2.8 VR kan ik ruim TWEE 18-200mm VR lenzen kopen.
Dus als de kwaliteit van een 18-200mm VR goed zou zijn had ik liever de 18-200mm VR gekocht,
Zou voordeliger zijn en vele malen lichter.
John schreef over de Sigma:
Code: Selecteer alles
Maar het is niet mijn favoriete lens.
Daarom verwacht ik van de Sigma ook niet zoveel om de eerder genoemde rede.
Maar als dit lensje wel heel erg goed uit de bus komt (wat ik niet verwacht) kan het een goed alternatief zijn.
Groetjes George

- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Goed daar kom ik weer aan met mijn verhaal over de Nikkor 18-200 mm VRII. Deze lens gebruik ik zeer regelmatig met mijn D200. Neem hem geregeld mee op moutainbiketrips. Dan gaat het geheel in m'n rugzak en wordt regelmatig daaruit gehaald voor de te maken foto's.
Heb nog nooit problemen gehad met deze lens! Hij is zeer scherp! Kortom voor mij de ideale lens voor dit soort omstandigheden. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn. Dat geld voor alles!!!!
Dus alle droeftoeterij wat ik hier op dit forum over deze lens mag lezen ten spijt, ik ben zeer tevreden met deze aanschaf!
Groeten Hans
Heb nog nooit problemen gehad met deze lens! Hij is zeer scherp! Kortom voor mij de ideale lens voor dit soort omstandigheden. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn. Dat geld voor alles!!!!
Dus alle droeftoeterij wat ik hier op dit forum over deze lens mag lezen ten spijt, ik ben zeer tevreden met deze aanschaf!
Groeten Hans
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Zo zie je maar weer, de een moet een dure prime de andere een nog duurdere zoom. We vergeten vaak het belangrijkste "Ben je er tevreden over". Dan maakt het niet uit wat andere zeggen of er van vinden.hans1956 schreef:Dus alle droeftoeterij wat ik hier op dit forum over deze lens mag lezen ten spijt, ik ben zeer tevreden met deze aanschaf!
Groeten Hans

Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- Brenzef
- Forumlid
Wat een onzin verhalen over de 18-200 en dat het een slechte lens zou zijn. Wel eens mee gewerkt??? Ik wel. Het is een heerlijke lens die je uiteraard niet kunt vergelijken met een prime.
Even een voorbeeld van een foto (crop) gemaakt op 200mm uit de hand en onbewerkt. Je ziet de zandkorrels in de wenkbrouwen.
Dus, ben geen papegaai door broodje aap verhalen rond te strooien en beoordeel deze lens alleen als je er zelf mee gewerkt hebt.

Even een voorbeeld van een foto (crop) gemaakt op 200mm uit de hand en onbewerkt. Je ziet de zandkorrels in de wenkbrouwen.
Dus, ben geen papegaai door broodje aap verhalen rond te strooien en beoordeel deze lens alleen als je er zelf mee gewerkt hebt.

http://www.flickr.com/photos/yardenier/ ... 059542498/
Kan er goed mee uit de voeten gebruik deze 18 200 nikon regelmatig, handig lensje. GvD
Kan er goed mee uit de voeten gebruik deze 18 200 nikon regelmatig, handig lensje. GvD