Het is me helemaal duidelijk. Ik heb ook een lichtmeter, echter kan ik die alleen op iso100 zetten, zal er dus een rekentruukje op los moeten laten. Het is te schandelijk voor woorden dat ik al deze spullen al 2 jaar in huis heb en er nog nooit "echt" iets mee heb gedaan. Grootste probleem is ruimte. Ik heb 1 keer een ahummm "shoot" gedaan met een neefje van 2 jaar oud. De hele kamer leeggehaald en spullen neergezet, boekje met voorbeeldinstellingen erbij en aan de gang.
Nou mooi niet dus. TipVanFlip, ga nooit iets nieuws uitproberen met een kind van 2 jaar. Het enige wat ze doen is janken, bleren, je mooie witte achtergronddoek vol zeveren en kwijlen en vooral, ja ik hehaal, vooral NIET zo gaan zitten, liggen, hangen zoals jij zou willen.
Ik heb na afloop (waarvan de resultaten door gebrek aan kennis en ervaring ook nog eens bedroevend waren, hoewel de ouders er wel blij mee waren) de spullen in een hoek geflikkerd en er eigenlijk al die tijd niets meer mee gedaan. Tuurlijk kreeg ik ook lichamelijk een hele behoorlijk tik te verwerken. Maar ik krabbel weer heel aardig overeind en ga er weer zin in krijgen, vandaar mijn meer dan ongezonde belangstelling voor deze vorm van fotografie.
Iemand toevallig nog een mooie ruimte beschikbaar in Amerfoort of omgeving ?????

Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.