Zonnekap voor Nikkor AF-S DX 18-200 G IF-ED VR
Zonnekap voor Nikkor AF-S DX 18-200 G IF-ED VR
Ik ben op zoek naar een metalen zonnekap voor mijn AF-S DX 18-200 G IF-ED VR (72 mm). Ik gebruik momenteel de kunstoffen HB-35 maar deze is recentelijk gescheurd. Ik vind deze erg kwetsbaar. Ik heb ook al naar een rubberen zonnekap gekeken maar twijfel over de kwaliteit. Kan iemand me adviseren of gebruik en aanschaf cq. adressen/winkels?
groet,
Beer
groet,
Beer
Re: Zonnekap voor Nikkor AF-S DX 18-200 G IF-ED VR
Misschien moet je gewoon wat zuiniger met je spullen omgaan? Sorry, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen een zonnekap te slopen, en ik ben niet bepaald heel voorzichtig met m'n spullen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een beetje kort door de bocht Tom. Zoiets kan altijd gebeuren. Je weet toch helemaal niets van de omstandigheden waaronder dit gebeurd is? 

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou toch gewoon een nieuwe HB-35 kopen. Het probleem w.b. de 18-200 is nl. niet zozeer de maat van de zonnekap maar het model. Je hebt een tulpmodel zonnekap nodig vanwege de groothoekstand. De HN-20 is een metalen zonnekap van Nikon (72 mm), maar dat is een recht model.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Nee, maar om nou te zeggen dat de zonnekappen van Nikon erg kwetsbaar zijn. Dat vind ik dan weer kort door de bocht, en daar reageerde ik op.Patrick schreef:Een beetje kort door de bocht Tom. Zoiets kan altijd gebeuren. Je weet toch helemaal niets van de omstandigheden waaronder dit gebeurd is?

-
- Forumlid
KIjk eens bij Focalprice http://www.focalprice.com/result_hood_1_0.html
of bij Dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13589 hebben verschillende tulpkappen o.a. compatibel kosten een paar euro (1euro is 1.35 $ ) en veilig betalen met Paypal koop je er 2 kun je er even tegen toch? Wel zelf even kijken naar een kap die past.
of bij Dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13589 hebben verschillende tulpkappen o.a. compatibel kosten een paar euro (1euro is 1.35 $ ) en veilig betalen met Paypal koop je er 2 kun je er even tegen toch? Wel zelf even kijken naar een kap die past.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik denk niet dat het verstandig is om een metalen kap te monteren (als die al bestaat overigens). Doordat de kap dan zo sterk wordt zal deze inderdaad niet meer scheuren maar je objectief des te meer. Beter de zonnekap stuk dan je objectief of is de zonnekap in de tas oid stuk gegaan ?Beer schreef:Ik ben op zoek naar een metalen zonnekap voor mijn AF-S DX 18-200 G IF-ED VR (72 mm). Ik gebruik momenteel de kunstoffen HB-35 maar deze is recentelijk gescheurd. Ik vind deze erg kwetsbaar. Ik heb ook al naar een rubberen zonnekap gekeken maar twijfel over de kwaliteit. Kan iemand me adviseren of gebruik en aanschaf cq. adressen/winkels?
groet,
Beer
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Zou best kunnen dat als je een metalen zonnekap had gehad, je nu naar een nieuwe lens zat zoeken.
George
George
-
- Forumlid
Dat is dezelfde kap als bij dealextreme (zie boven) alleen daar kost de kap zo'n 6.50 euro (=$ 8.35) incl verzendkosten. De marktplaats meneer die ze zeer waarschijnlijk bij Dealextreme inkoopt rekent incl. verzenden 20 euro
Ik heb de DC-s 72 bij Focalprice in de VS besteld, binnen een week binnen voor $ 5,69 (euro 3,78). Deze zonnekap (tulpmodel) is aanzienlijk sterker dan de Nikon. Bedankt voor de goed tip, hier heb ik aanzienlijk meer aan dan veel van de andere reacties...haha.Brava schreef:KIjk eens bij Focalprice http://www.focalprice.com/result_hood_1_0.html
groet