Vreemde eend.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Braggus

Vreemde eend.

Bericht door Braggus » ma mar 15 2010 10:27 am

Afgelopen zaterdag geschoten bij mij in de buurt.

Afbeelding

Hij/zij is voornamelijk zwart met een groene gloed en wat blauw erbij. Iemand enig idee welk soort eend dit is?

Groet,

Henk

Poompie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Vreemde eend.

Bericht door Poompie » ma mar 15 2010 3:14 pm

volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:
1: melanistische wilde eend, een wilde eend met mutatie waardoor er veel zwart pigment wordt gemaakt, of
2: zwarte eend. in europa dwaalgast, oorspronkelijk een amerikaanse soort.

ik neig naar de 2e optie, aangezien (= blauwe veren in de vleugel) de spiegel geen witte banden heeft.

zie ook: http://books.google.nl/books?id=YqHlOcj ... nd&f=false , pagina 48/49
Coolpix P7700 | Ikelite onderwaterhuis | Ikelite DS125 filts | D60 | Tamron 17-50 f/2.8 | Nikon AF-S 300 f/4 | Nikkor AF-S 35 f1.8 DX | Nikkor AF Fisheye 10.5mm f/2.8 DX | Nikkor AF-D 180 f/2.8 | Kenko 1.4x DGX | https://500px.com/thomaskoper

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » di mar 16 2010 3:26 pm

Kijk dat is nog eens leuk een dwaalgast gevangen, en dan tevens zo mooi er op gezet.
Juist die schaduw in het water erbij vind ik mooi.

Groetjes Karin

Daniël

Bericht door Daniël » di mar 16 2010 3:54 pm

Ik had na flink wat zoeken ook het idee dat dit de Black Duck is. Inderdaad vanuit Amerika.
Mooi toch.

Het is een zeer geslaagd plaatje Henk. De spiegelbeeld is mooi. Maar dat blaadje op zijn/haar rug. Dat geeft toch een extraatje zo.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”