Adams Drummers festival 2010 - Belgie (Update 1)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
AEL
Forumlid
Forumlid

Adams Drummers festival 2010 - Belgie (Update 1)

Bericht door AEL » ma mar 22 2010 11:40 pm

Vorig weekend heb ik twee dagen voor, op en naast het podium gestaan bij de Belgische evenknie van het Drumworld Festival. Even los van de topdrummers (Dave Weckl met Oz Noy Trio, Mel Gaynor, Sheila E en Alex Acuña) die er te bewonderen waren was het ook voor mij persoonlijk een bijzonder moment. Ten eerste omdat het de eerste shoot was met mijn D700, maar ook omdat ik dat weekend de overstap naar RAW heb gemaakt (ja, nu pas :-) ). Wegens tijdgebrek heb ik nog geen keuze kunnen maken wat een goede RAW converter betreft. In eerste instantie leek het Bibble Pro te gaan worden, maar ik ben nu toch erg gecharmeerd van Lightroom 3 (beta).

Ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van de 50mm f/1.4, 85mm f/1.4 en 80-400mm VR. Vrijwel geen enkele foto is geflitst; ik zat constant tussen de 1600 en 2500 ISO en heb overbelicht. Onderstaande foto's komen direct uit Lightroom en daarin zijn nog geen plugins geinstalleerd.

Deze post is voor mij een "versie 1.0" want ik merk dat ik opnieuw de boeken in moet om te leren over RAW en hoe je een ideale workflow kunt samenstellen. Kritiek is dus welkom!

De eerste serie is van Alex Acuña, een in Peru geboren top drummer en percussionist. Jazz(rock) liefhebbers kennen hem ongetwijfeld van zijn werk met "Weather Report". De rest volgt z.s.m.

Foto-1
Afbeelding

Foto-2
Afbeelding

Foto-3
Afbeelding

Foto-4
Afbeelding

Foto-5
Afbeelding

Foto-6
Afbeelding

Foto-7
Afbeelding

Graag wil ik deze serie opdragen aan iedereen die ervan overtuigd is dat de 80-400mm veel te zwaar is, wide-open soft is en het ueberhaupt onmogelijk is om zonder statief een scherpe foto te maken met dit objectief.
Laatst gewijzigd door AEL op di mar 30 2010 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Adams Drummers festival 2010 - Belgie

Bericht door roes » ma mar 22 2010 11:52 pm

Hallo Arjan,

complimenten voor je eerste D700 post , en dat vrijwel zonder flits en zo'n flinke lens ( dat jij laat zien dat hij toch goed handelbaar is ) :wink: :mryellow:
ben benieuwd naar de rest. Succes met de verdere nabewerking in RAW :roll: 8) .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » di mar 23 2010 10:36 am

Dat een foto van een-drummer-in-actie überhaupt gelukt is. Foto 3 is mooi met het blauwe licht. Bij de andere foto's zie je de diepe concentratie bij die man. terwijl hij speelt.

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door whoami » di mar 23 2010 4:49 pm

Ik schrok ff maar ook hij wordt ouder natuurlijk. Het laatste beeld dat ik nog van hem had was 20 jaar geleden.
Ja en dan schrik je als je iemand weer terug ziet.

Van je foto's ben ik niet geschrokken, die zijn wel gelukt.
(was wel genieten zeker)

Rose69

Bericht door Rose69 » di mar 23 2010 7:42 pm

ja Weather Report rules, helaas is Joe Zawinul overleden. Heb ik ooit een gave foto van echter met mijn sony camera die hem echt niet zo scherp kreeg als jou D700. Mooi strak op Alex Acuna. Zie ik nu hoe hij er uit ziet. Helaas geen Dave Weckl hier bij de presentatie :-)

Drum zelf ook graag dus hoop zelf ook met de d90 leuke plaatjes te schieten van drummers van dit soort kaliber.

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » di mar 23 2010 9:26 pm

Met een beetje mazzel zie je Weckl vanavond nog. Ben zelf zeer benieuwd want hij had zijn kit haaks (!) op het publiek geplaatst en was vanaf de zijkant van het podium niet frontaal te fotograferen zonder een cymbal voor zijn ogen. Omdat je na een paar jaar toch zoiets hebt van "anything for the photo" ben ik via de gordijnen half onder/tussen zijn floortoms gekropen. Als die gelukt zijn moet dat wel leuke platen opleveren 8)

Rose69 schreef:ja Weather Report rules, helaas is Joe Zawinul overleden. Heb ik ooit een gave foto van echter met mijn sony camera die hem echt niet zo scherp kreeg als jou D700. Mooi strak op Alex Acuna. Zie ik nu hoe hij er uit ziet. Helaas geen Dave Weckl hier bij de presentatie :-)

Drum zelf ook graag dus hoop zelf ook met de d90 leuke plaatjes te schieten van drummers van dit soort kaliber.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » di mar 23 2010 10:42 pm

Wow maat, die ziet er erg gaaf uit. Smaakt naar meer! En zoals je al zelf schreef, die 80-400mm is niets mis mee. Kwestie van je apparatuur kennen en dat bewijs je hier maar al te goed.
Op naar de volgende serie,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » di mar 30 2010 10:25 pm

Beetje later dan verwacht, maar zoals beloofd is hier de eerste update in deze serie. Ik merk nu wel dat ik meer tijd in Lightroom moet steken om foto's echt "af" te maken, maar wilde jullie deze vast laten zien.

Foto-8 (Dave Weckl)
Afbeelding

Foto-9 (Dave Weckl)
Afbeelding

Foto-10 (Dave Weckl)
Afbeelding

Foto-11 (Dave Weckl)
Afbeelding

Foto-12 (Dave Weckl)
Afbeelding

Foto-13 (Dave Weckl - hier overtrad ik alle compositie wetten, maar ergens vind ik het wel wat hebben)
Afbeelding

Foto-14 (Oz Noy, meestergitarist uit Israel - speelde hier samen met Dave Weckl en James Genus)
Afbeelding

Foto-15 (Mel Gaynor - Simple Minds)
Afbeelding

Er zal nog een laatste update volgen met foto's van Mel Gaynor in actie.

Groet,

Arjan

Rdrukker

Bericht door Rdrukker » di mar 30 2010 10:34 pm

Beste Arjan,

Je foto's zien er mooi uit.
In sommig zie je duidelijk de emotie en dan nog op een goeie manier het licht gepakt, het juiste moment gekozen.
Super!

ALE
Clublid
Clublid

Re: Adams Drummers festival 2010 - Belgie (Update 1)

Bericht door ALE » wo mar 31 2010 11:19 pm

Je had het een paar keer over de "geile" verlichting... Als ik zo #8 bekijk vind ik die wel stoer hoor. Hoort bij zo'n evenement. Overige foto's ook perfect vastgelegd. Die laatste z/w vind ik helemaal gaaf qua belichting. BTW, wij overtreden vaker de wet omdat dat zo leuk en vooral spannend is. Zo ook de compo wetten. Mij stoort het niet, hou wel van dit soort uitspattingen.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Adams Drummers festival 2010 - Belgie (Update 1)

Bericht door roes » wo mar 31 2010 11:23 pm

Hallo Arjan,

mooie sfeervolle platen waarbij je goed de emotie weet vast te leggen , complimenten 8)

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”