Rode zonsondergang op donderdag 15 april
Rode zonsondergang op donderdag 15 april
Fototip voor een bijzondere zonsondergang vanavond!
Groet, Jan Jaap
Zie bericht op Nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/2226400/rod ... lkaan.html
DE BILT - De vulkaanuitbarsting woensdagochtend in IJsland is donderdag merkbaar in de atmosfeer in Nederland. Dat laat het KNMI donderdag weten.
© NU.nl/Gera NielandDe meteorologen verwachten donderdag een opvallend rode zonsondergang. Verder is voor het eerst in de geschiedenis door het weerbureau een verwachting in verband met mogelijke asdeeltjes in de lucht afgegeven. Woensdagochtend barstte in het zuiden van IJsland een vulkaan in de gletsjer Eyjafjallajökull uit. De aswolk die daardoor ontstond zakt langzaam vanuit het noorden van Europa naar het zuiden. Volgens het KNMI zal het licht van de zonsondergang roder zijn dan anders doordat de asdeeltjes voor het oog de kleur veranderen.
Groet, Jan Jaap
Zie bericht op Nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/2226400/rod ... lkaan.html
DE BILT - De vulkaanuitbarsting woensdagochtend in IJsland is donderdag merkbaar in de atmosfeer in Nederland. Dat laat het KNMI donderdag weten.
© NU.nl/Gera NielandDe meteorologen verwachten donderdag een opvallend rode zonsondergang. Verder is voor het eerst in de geschiedenis door het weerbureau een verwachting in verband met mogelijke asdeeltjes in de lucht afgegeven. Woensdagochtend barstte in het zuiden van IJsland een vulkaan in de gletsjer Eyjafjallajökull uit. De aswolk die daardoor ontstond zakt langzaam vanuit het noorden van Europa naar het zuiden. Volgens het KNMI zal het licht van de zonsondergang roder zijn dan anders doordat de asdeeltjes voor het oog de kleur veranderen.
Re: Rode zonsondergang op donderdag 15 april
hmm, denk dat ik vanavond bij zonsondergang bij Kijkduin ben.
- Desiree van Os
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
hmmm eens even bedenken waar wij eens naartoe gaan voor de foto's
Naardermeer lijkt me wel wat tenzij wederhelft een andere optie heeft.
We gaan het eens bekijken
Naardermeer lijkt me wel wat tenzij wederhelft een andere optie heeft.
We gaan het eens bekijken
Zie ik je aan de vloedlijn, Daniel.
Ik ben te herkennen aan een Nikon
Ik ben te herkennen aan een Nikon

Geintje, wil niet verstenen zoals je op de serie ziet van Jos (roes).
Ah, shit. Ik ga het niet redden

Heb visite. Dus helaas gaat het niet lukken. Sorry André. Was het helemaal vergeten.
Hoe laat is de zonsondergang? Misschien red ik het dan nog....
Gevonden,
20:37. Ga ik niet redden bij nader inzien. Jammer
20:37. Ga ik niet redden bij nader inzien. Jammer
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
http://www.kalender-365.nl/kalender/2010/april.htmlDaniël schreef:Hoe laat is de zonsondergang? Misschien red ik het dan nog....
Even over half negen dus...
Ik ben er klaar voor!
Woon aan een natuurgebied waar de zonsopgang/ondergang prima te zien is.
Het enige vervelende is dat mijn man vanuit Engeland hierheen moet komen terwijl de luchthavens dicht zijn. Gelukkig kan hij met mijn/onze schoonzus meerijden, die stomtoevallig vandaag via de Kanaaltunnel naar Nederland rijdt. Tegen 23/24 uur moet hij weer thuis zijn....
Gelukkig dat hij toch naar huis kan komen, want morgen moet/zou hij op onze hond passen, terwijl ik in Blijdorp ben om samen met iemand te gaan fotograferen.
Woon aan een natuurgebied waar de zonsopgang/ondergang prima te zien is.
Het enige vervelende is dat mijn man vanuit Engeland hierheen moet komen terwijl de luchthavens dicht zijn. Gelukkig kan hij met mijn/onze schoonzus meerijden, die stomtoevallig vandaag via de Kanaaltunnel naar Nederland rijdt. Tegen 23/24 uur moet hij weer thuis zijn....
Gelukkig dat hij toch naar huis kan komen, want morgen moet/zou hij op onze hond passen, terwijl ik in Blijdorp ben om samen met iemand te gaan fotograferen.
Hahaha, weer Ijsland die voor problemen zorgt. Hmmm, ik weet niet waar ik vanavond naar toe moet.... 

Zorg er wel voor dat je foto’s maakt in het .NEF bestand. Kan je achteraf de kleurtemperatuur nog omhoog bijstellen in het menu ‘Camera-instellingen’ in Capture NX2.
Laat je de witbalans op automatisch staan, dan zal het rood veel minder sterk in je foto tot uitdrukking komen, omdat de witbalans van de camera rekening gaat houden met de lage kleurtemperatuur van het avondlicht.
Laat je de witbalans op automatisch staan, dan zal het rood veel minder sterk in je foto tot uitdrukking komen, omdat de witbalans van de camera rekening gaat houden met de lage kleurtemperatuur van het avondlicht.
Update: ik ben om half 8 bij Kijkduin.
Ook mij kan je herkennen aan een nikon
Ook mij kan je herkennen aan een nikon

Zwart vest, spijkerbroek, en zal om 20.00 links naar beneden gaan 

IJsland?AlwinSitton schreef:Hahaha, weer Ijsland die voor problemen zorgt. Hmmm, ik weet niet waar ik vanavond naar toe moet....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Ja. Vulkaan van IJslandRee schreef:IJsland?AlwinSitton schreef:Hahaha, weer Ijsland die voor problemen zorgt. Hmmm, ik weet niet waar ik vanavond naar toe moet....
Ten opzichte van het Vuurtorentje?GSAndré schreef:Zwart vest, spijkerbroek, en zal om 20.00 links naar beneden gaan