voorstellen en dus foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
kristal67

voorstellen en dus foto's

Bericht door kristal67 » za mei 15 2010 12:06 am

ik heb me net aangemeld, en wil me even voorstellen maar dus ook maar meteen wat foto s plaatsen want uiteindelijk gaat t daar toch om..
ik ben een 42 jarige moeder van drie kids, en getrouwd met mn grote liefde, kom uit de provincie groningen. Heb me altijd met de "creatieve kant"van het leven bezig gehouden, schilderen, muziek maken en acteren en nu dan sinds een paar weken in t bezit van een camera ben ik aan t foto s knippen geslagen, met erg veel plezier, niet gehindert door enige kennis, soms wel gehindert door t gebrek eraan :wink: :D
dat is in t kort wie ik ben, dit zijn een paar van mn eerste plaatjes die ik in de afgelopen weken heb geschoten, het is niet echt een serie hoor, t zijn zo maar wat losse foto s die ik op verschillende momenten heb gemaakt
ow en misschien handig om te vermelden dat ik een nikon D3000 heb

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding
Laatst gewijzigd door kristal67 op za mei 15 2010 12:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Re: voorstellen en dus foto's

Bericht door GdP » za mei 15 2010 12:09 am

Hallo Kristal,

Welkom op het forum.

Je komt hier gelijk binnen met een aantal prachtige foto's. Vooral foto 2 vind ik een topper.

kristal67

Bericht door kristal67 » za mei 15 2010 12:20 am

dank je wel voor je reactie, ik zit me lekker in te lezen ondertussen,..foto 2 vind ik zelf ook mooi, ik heb een hele serie gemaakt van die vlinders waar deze voor mij uit sprong

Myriad

Bericht door Myriad » za mei 15 2010 12:35 am

Kristal, welkom op het forum en veel lees- en leerplezier hier.
Gebeurt niet altijd dat een nieuw forumlid zich voorstelt en tegelijkertijd foto´s plaatst. Daar is het forum wel voor bedoeld en getuigt van je moed/durf.
Ik vind met name de foto´s 1 en 5 mooi. Met welk objectief heb je nr. 1 gemaakt? Mooie lichtrondjes op de achtergrond.
Waar zijn de strandfoto's gemaakt? Ik heb er net ook een paar geplaatst.
Laatst gewijzigd door Myriad op za mei 15 2010 12:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

kristal67

Bericht door kristal67 » za mei 15 2010 12:46 am

aangezien ik nog niet zo veel spullen heb, zijn alle foto s met hetzelfde objectief gemaakt, namelijk het objectief dat bij de kit zat die ik heb gekocht ( nikon D3000 body+Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G II) ik heb door het bladerdek heen tegen de ondergaande zon in gefotografeerd

de strandfoto s zijn op texel gemaakt afgelopen dinsdag toen er mooie dreigende lucht in combi met zon waren, het licht kan er zo mooi zijn

verder hartelijk dank voor je reactie! moed en durf ..of dwaasheid en overmoed haha..je leert t meest door wat risico re durven nemen,
absolute beginner:)

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » za mei 15 2010 1:20 am

Hallo Kristal, welkom op het forum. Mooie serie foto's als binnenkomer. Zo zie je maar weer het meest belangrijke aan het fototoestel is degene die er achter staat :D
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » za mei 15 2010 10:24 am

Hoi Kristel, ook welkom ! Ik vind je laatste foto de mooiste, met name de compositie: de perspectieflijnen die zelfs in de lucht 'kloppen'.

kristal67

Bericht door kristal67 » za mei 15 2010 11:25 am

hallo wat leuk dat hartelijke welkom en de reacties op mn foto's, ook leuk om te zien dat iedereen zn eigen voorkeuren heeft . Het is denk ik wel duidelijk dat ik nog zoekende ben naar wat ik nou t leukste vind om te doen, welke richting ik op wil. Vooralsnog is t op t nivo van; ik zie een mooi plaatje en ik knip het, experimenteer met sluitertijden en diafragma ( tot drie weken geleden voor mij onbekende begrippen haha) en zoek de in mijn oog beste foto s eruit.

ik denk er over een basiscursusje te doen, vooral om wat meer te leren over de "technische"kant . Denken jullie dat dat toegevoegde waarde heeft?of kan ik t net zo goed zelf uitvogelen door het gewoon te doen?

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za mei 15 2010 3:17 pm

Dag Kristel, welkom op het forum.

Mooie serie als binnenkomer!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning