Gans(jes)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Gans(jes)

Bericht door ReneG » vr mei 28 2010 12:04 am

Toen ik vorige week net mijn D300s had liep ik tegen de familie Gans aan. Wel even wennen, dit was de eerste keer dat ik de D300s gebruikte. De foto's zijn genomen vanaf een kleine verhoging die afliep richting de oever waar deze ganzen bivakkeren, vandaar water als achtergrond en geen lucht. Ik denk ik bied ze maar eens aan ter beoordeling. Voor EXIF en grotere versie, klik op de foto voor de fotobrowser.

1.
Afbeelding

2.a. Ik heb deze foto op 2 manieren iets gecropt (zie ook 2.b.). Ik ben er zelf nog niet uit wat ik de beste crop vind.
Afbeelding

2.b.
Afbeelding

3. Even de vleugeltjes testen... :D
Afbeelding

4. Hier vind ik zelf dat ik onderin wat te krap zit, maar ik vind het op de een of andere manier toch een aardige foto...
Afbeelding
Spul waarmee je foto's maakt...

shogun

Re: Gans(jes)

Bericht door shogun » vr mei 28 2010 12:56 am

2b is een mooie crop.

Denk dat de foto's met die grote gans erop wel meer helderheid kunnen hebben.
Naar mijn smaak net te donker.

Daniël

Bericht door Daniël » vr mei 28 2010 7:40 am

leuke serie van deze ganzen.
Crop 2b is beter.
3 is leuk

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door iefie » vr mei 28 2010 8:51 am

hahaha ik vind de eerste crop beter. zo zie je maar dat iedereen anders kijkt, je kunt ze allebij gebruiken.
bij de 2b mis je iets en de 1e geeft wat meer rust om naar te kijken (in mijn beleving dan he)
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mei 28 2010 10:27 am

Bedankt voor de feedback tot nu toe.
shogun schreef:2b is een mooie crop.
Denk dat de foto's met die grote gans erop wel meer helderheid kunnen hebben.
Naar mijn smaak net te donker.
Ik zal vanavond eens met de sliders spelen om te kijken wat dat oplevert.
iefie schreef:hahaha ik vind de eerste crop beter. zo zie je maar dat iedereen anders kijkt, je kunt ze allebij gebruiken.
bij de 2b mis je iets en de 1e geeft wat meer rust om naar te kijken (in mijn beleving dan he)
Bij 2b mis ik inderdaad ook iets (al kan ik niet precies zeggen wat), maar daar zit wat meer diepte in. 2a vond ik zelf wat 'plat' en het water op de achtergrond is wel erg dominant. Ik had ook een crop gemaakt waar de horizon in het midden ligt, maar die was ronduit saai.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”