Hockey [Verzamel]
Re: Hockey [Verzamel]
Het weer was een beetje wisselend.
Er werd ook oranje en wit vuurwerk afgestoken, misschien is dit te zien
Er werd ook oranje en wit vuurwerk afgestoken, misschien is dit te zien
Prachtige series Geoff! 

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Sinds september vorig jaar speelt mijn jongste dochter ook hockey bij de Dames 2 van MHC Heerhugowaard. Dan moet je als moeder natuurlijk ook een keer mee om foto's te maken. Vanmiddag gewapend met de D3, de 70-200 en een van Roel geleende teleconverter dus op stap naar Amsterdam. (nog bedankt Roel!
) Ik moet zeggen dat het nog niet meevalt als je stilstaande modellen gewend bent
, maar het was wel leuk om te doen!
Een paar plaatjes van de wedstrijd:
1. Mijn dochter op naar het doel!

2.

3.

4.

5.

6.

Een paar plaatjes van de wedstrijd:
1. Mijn dochter op naar het doel!

2.

3.

4.

5.

6.

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Voor 'n eerste keer met bewegende modellen ziet het er niet slecht uit.
Foto 3 en 4 lijken me wat ietwat scheef.
Mooi scherp met die nieuwe VRII & 1.7x. Wat me opvalt is de Bokeh op foto 3 en 4, rode bord met witte letters. Komt me 'anders' over, maar ik weet niet of de VRI dat ook al zo had....
Roel
Foto 3 en 4 lijken me wat ietwat scheef.
Mooi scherp met die nieuwe VRII & 1.7x. Wat me opvalt is de Bokeh op foto 3 en 4, rode bord met witte letters. Komt me 'anders' over, maar ik weet niet of de VRI dat ook al zo had....
Roel
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Voor zover ik het kan vergelijken met de "oude"versie heeft de VRII ook bij een wat kleiner diafragma nog steeds een mooie bokeh.
Met de 1.7 converter is de VRII een prima combinatie.
Met de 1.7 converter is de VRII een prima combinatie.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Ook MHC Heerhugowaard, maar ander team. Meisjes A1 thuis tegen Zandvoort.
Afgelopen zaterdag weer 's wezen schieten. Eén van de laatste officiële competitiewedstrijden alweer dit seizoen '09/'10. Volgende week worden er nog een aantal inhaalwedstrijden gespeeld, en daarna is het weer voorbij, afgezien van een aantal clinics.
Zaterdag was het mooi weer, met héél veel (zon)licht. Snelle sluitertijden, daar houd ik wel van. Naar twee uurtjes schieten waren m'n armen al lichtroze verbrand van de zon...
Ondanks de vreugde op de laatste foto hebben de meiden de wedstrijd niet gewonnen.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Afgelopen zaterdag weer 's wezen schieten. Eén van de laatste officiële competitiewedstrijden alweer dit seizoen '09/'10. Volgende week worden er nog een aantal inhaalwedstrijden gespeeld, en daarna is het weer voorbij, afgezien van een aantal clinics.
Zaterdag was het mooi weer, met héél veel (zon)licht. Snelle sluitertijden, daar houd ik wel van. Naar twee uurtjes schieten waren m'n armen al lichtroze verbrand van de zon...
Ondanks de vreugde op de laatste foto hebben de meiden de wedstrijd niet gewonnen.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
En nog een paar hockey actie foto's bij ons op de club...
Meisjes C1 konden vandaag de 1e plaats halen in hun poule, mits ze dan wonnen van de koploper. Helaas niet gelukt, maar het was een mooie en spannende wedstrijd om te zien (zo eentje waar je af en toe vergeet om de foto's te maken...).
Foto's geschoten met de 400mm 2.8; Achteraf mis ik zelf af en toe wat scherptediepte bij de foto's van vandaag; ik ga nog 's even alle settings nalopen...
Roel
1

2.

3.

4.

5

Meisjes C1 konden vandaag de 1e plaats halen in hun poule, mits ze dan wonnen van de koploper. Helaas niet gelukt, maar het was een mooie en spannende wedstrijd om te zien (zo eentje waar je af en toe vergeet om de foto's te maken...).
Foto's geschoten met de 400mm 2.8; Achteraf mis ik zelf af en toe wat scherptediepte bij de foto's van vandaag; ik ga nog 's even alle settings nalopen...
Roel
1
2.
3.
4.
5
Het hockey seizoen is alweer voorbij.
De meiden hebben het erg goed gedaan en zouden als er een competitie was geweest in de top 3 hebben gestaan.
GW = 6
GL = 2
VL = 1
Nog 3 toernooien en dan is het echt over.
In het nieuwe seizoen wordt mijn dochter een 1ste jaars D.
Deze week moet zij aanwezig zijn voor de D-selectie training en ik hoop natuurlijk dat zij in de 1ste jaars D-selectie komt.
Ook mijn zoontje gaat er in het nieuwe seizoen tegenaan, hij komt uit in JF1.
Ik heb dus weer wat te doen langs de lijn.
Hierbij een aantal foto's van afgelopen zaterdag.
De wedstrijd is gewonnen met 8-0.
Een mooiere afsluiter kun je volgens mij niet wensen.

1)

2) de 3 musketiers?

3)

4)

5)

6)

7) helaas te weinig groothoek. De bal ging er wel in de verre hoek in.

9)

10) Het lukte helaas niet meer. Het team wilde er 10 maar de tegenstander gaf niet op.

11)
De meiden hebben het erg goed gedaan en zouden als er een competitie was geweest in de top 3 hebben gestaan.
GW = 6
GL = 2
VL = 1
Nog 3 toernooien en dan is het echt over.
In het nieuwe seizoen wordt mijn dochter een 1ste jaars D.
Deze week moet zij aanwezig zijn voor de D-selectie training en ik hoop natuurlijk dat zij in de 1ste jaars D-selectie komt.
Ook mijn zoontje gaat er in het nieuwe seizoen tegenaan, hij komt uit in JF1.
Ik heb dus weer wat te doen langs de lijn.
Hierbij een aantal foto's van afgelopen zaterdag.
De wedstrijd is gewonnen met 8-0.
Een mooiere afsluiter kun je volgens mij niet wensen.

1)

2) de 3 musketiers?

3)

4)

5)

6)

7) helaas te weinig groothoek. De bal ging er wel in de verre hoek in.

9)

10) Het lukte helaas niet meer. Het team wilde er 10 maar de tegenstander gaf niet op.

11)
Hier ook het hockeyseizoen voorbij... Mijn tweelingmeiden zijn in de E2 begonnen afgelopen seizoen (zaten eerst op voetbal).
Vandaag de nieuwe indeling gehoord, ze zitten volgend seizoen in de D1 (selectie)... hartstikke goed natuurlijk!
Vandaag was het jaarlijkse slotdag voor de dames .. heel de dag in deze hitte pffff

Vandaag de nieuwe indeling gehoord, ze zitten volgend seizoen in de D1 (selectie)... hartstikke goed natuurlijk!
Vandaag was het jaarlijkse slotdag voor de dames .. heel de dag in deze hitte pffff

Leuke foto San.
Ze lijken niet op elkaar
Bij ons heb je een 1ste jaars (D3) en een 2e jaars D(1)-selectie.
Selectietraining is achter de rug en het is nu wachten op de uitslag.
Ze lijken niet op elkaar

Bij ons heb je een 1ste jaars (D3) en een 2e jaars D(1)-selectie.
Selectietraining is achter de rug en het is nu wachten op de uitslag.
Laatst gewijzigd door Geofgraphic op ma jun 07 2010 2:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Haha .. ja, ik snap ook niet waarom sommigen ze niet uit elkaar kunnen houden ; )
Maar ze lijken 'in het echt' wel super veel op elkaar. Volgend seizoen laat ik hun namen op de achterkant van hun shirt drukken. Het is nu te verwarrend. Afgelopen seizoen was hun eerste seizoen en kennismaking met hockey en ze vinden het heel leuk. Ze hebben bijna alle wedstrijden gewonnen en deden het eigenlijk beter dan de E1 boven hun. Ze doen het ook heel goed, je hoort vaak leuke reacties: "pas op voor die twee kleintjes" .. ook van de tegenstander ; )
Techniek verdient bij beide dames geen schoonheidsprijs, ik hoop dat ze daar meer aandacht aan geven tijdens de trainingen in de selectie. (zal wel club-gebonden zijn). Het zijn twee meiden die niet opgeven en willen scoren (onderlinge rivaliteit). Dat was ook zo toen ze nog op voetbal zaten. Ze waren toen ook opgevallen door voetbalscouts, maar ik ben eerlijk gezegd blij dat ze van voetbal af zijn. Ik vind dat toch een hele ander mentaliteit.. hockey past beter bij ze.
Hier zijn de dames samen, ze wilden alleen niet in de camera kijken .. druk bezig hun T-shirtjes aan het versieren ; )

PS. Foto's maken van het hockey valt me behoorlijk tegen. Bovenstaande actie-foto was de enige die ik nog durfde te laten zien, al is het geen spectaculaire foto. Misschien heb ik toch meer mm nodig. Welk objectief gebruik jij?
Sandra
Maar ze lijken 'in het echt' wel super veel op elkaar. Volgend seizoen laat ik hun namen op de achterkant van hun shirt drukken. Het is nu te verwarrend. Afgelopen seizoen was hun eerste seizoen en kennismaking met hockey en ze vinden het heel leuk. Ze hebben bijna alle wedstrijden gewonnen en deden het eigenlijk beter dan de E1 boven hun. Ze doen het ook heel goed, je hoort vaak leuke reacties: "pas op voor die twee kleintjes" .. ook van de tegenstander ; )
Techniek verdient bij beide dames geen schoonheidsprijs, ik hoop dat ze daar meer aandacht aan geven tijdens de trainingen in de selectie. (zal wel club-gebonden zijn). Het zijn twee meiden die niet opgeven en willen scoren (onderlinge rivaliteit). Dat was ook zo toen ze nog op voetbal zaten. Ze waren toen ook opgevallen door voetbalscouts, maar ik ben eerlijk gezegd blij dat ze van voetbal af zijn. Ik vind dat toch een hele ander mentaliteit.. hockey past beter bij ze.
Hier zijn de dames samen, ze wilden alleen niet in de camera kijken .. druk bezig hun T-shirtjes aan het versieren ; )

PS. Foto's maken van het hockey valt me behoorlijk tegen. Bovenstaande actie-foto was de enige die ik nog durfde te laten zien, al is het geen spectaculaire foto. Misschien heb ik toch meer mm nodig. Welk objectief gebruik jij?
Sandra
Dat is wel grappig een tweeling in 1 team.
Ik fotografeer met een AF-S 80-200 en een D300.
Het voordeel dat ik t.o.v. jouw D700 heb, is dat ik nog eens een 1.5 cropfactor heb.
Mijn 200mm wordt dan 300mm.
Met de 24-70 ga je de acties die niet dichtbij gebeuren echt missen.
Of je moet je rot gaan rennen langs het veld.
Laat dan even weten wanneer de eerst volgende wedstrijd is, want dan kom ik ff kijken
Als ik jou was dan zou ik voor een Nikon 70-200mm VR I of II gaan kijken.
Doe er dan gelijk een Nikon TC 1.7x converter bij, dan kan je voorlopig vooruit en mooie foto's van je kids maken.
Hierbij nog een paar foto's van het jongste jeugd toernooi van afgelopen zaterdag waar het team poule winnaar is geworden.

1) De strafcorners worden steeds beter ingeslagen!
De meisjes die uitkomen lopen stoppen al vrij snel met doorlopen.

2)

3)

4)
Ik fotografeer met een AF-S 80-200 en een D300.
Het voordeel dat ik t.o.v. jouw D700 heb, is dat ik nog eens een 1.5 cropfactor heb.
Mijn 200mm wordt dan 300mm.
Met de 24-70 ga je de acties die niet dichtbij gebeuren echt missen.
Of je moet je rot gaan rennen langs het veld.
Laat dan even weten wanneer de eerst volgende wedstrijd is, want dan kom ik ff kijken

Als ik jou was dan zou ik voor een Nikon 70-200mm VR I of II gaan kijken.
Doe er dan gelijk een Nikon TC 1.7x converter bij, dan kan je voorlopig vooruit en mooie foto's van je kids maken.
Hierbij nog een paar foto's van het jongste jeugd toernooi van afgelopen zaterdag waar het team poule winnaar is geworden.

1) De strafcorners worden steeds beter ingeslagen!
De meisjes die uitkomen lopen stoppen al vrij snel met doorlopen.

2)

3)

4)