Uitsnijden in ViewNX?
Uitsnijden in ViewNX?
Bij mijn D300 kreeg ik o.a. ViewNX, waarin de optie ‘snelle aanpassing’. Wie kan mij vertellen waarom hier geen mogelijkheid geboden wordt om een uitsnede uit een opname te maken? Verder vind ik het verschil tussen ‘D-lightning’ en ‘schaduwen’ bijna niet te zien. Zou mooi zijn als iemand op mijn vragen een antwoord weet. Bedankt! Verder denk ik om CNX2 aante schaffen. Hoop daar in ieder geval de uitsnijmogelijkheid aan te treffen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Uitsnijden in ViewNX?
Nikon heeft het er simpelweg niet ingestopt. Het waarom is koffiedik kijken.RKR schreef:Bij mijn D300 kreeg ik o.a. ViewNX, waarin de optie ‘snelle aanpassing’. Wie kan mij vertellen waarom hier geen mogelijkheid geboden wordt om een uitsnede uit een opname te maken?
In ViewNX is dat vrij summier uitgewerkt. Het zijn vrij sterk aan elkaar verwante correcties, vandaar dat je er weinig verschil in ziet. In CaptureNX is dat verschil beter te zien.RKR schreef: Verder vind ik het verschil tussen ‘D-lightning’ en ‘schaduwen’ bijna niet te zien.
Die zit daar inderdaad wel in.RKR schreef:Verder denk ik om CNX2 aante schaffen. Hoop daar in ieder geval de uitsnijmogelijkheid aan te treffen.
Vriendelijke groet, Léon Obers