Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Berichtdoor bob.mijwaard » zo jun 20 2010 11:54 am
Met enige schroom, ik zie hier zoveel mooie foto's, plaats ik mijn eerste acceptabele resultaat. Ik ben druk aan het oefenen, selecteren, weggooien, opnieuw beginnen enz.
Zelf vind ik de compositie van deze foto goed geslaagd, alleen jammer dat de staart er niet helemaal opstaat.
Op basis van de opmerkingen heb ik de foto bewerkt: contrast aangepast en de vogel decentraal geplaatst. Het resultaat zie je hierboven.
Laatst gewijzigd door bob.mijwaard op zo jun 20 2010 6:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Uiteraard is het belangrijk dat ikzelf tevreden ben met de foto, maar opbouwende kritiek kan nooit kwaad.
De foto is niet gecropt, ik begrijp dat ik het onderwerp beter niet in het midden van de opname kan plaatsen (in het vervolg)?
En als je dan toch bezig bent
Je kan nog iets aan de kleur doen, maar dit is persoonlijk (toch ook zoals compositie's, wel of niet centraal, horizon helemaal in het midden of 2/3 lucht 1/3 grond of vice versa)
Ben zo vrij geweest om iets aan de kleur te doen, vond e'm iets te "koel" en wat uit het midden gehaald.(misschien is die van mij wel iets te warm zo )
Ik haal de foto straks weer weg, maar zo kan je zien dat er toch nog iets meer uit valt te halen, positief bedoeld
Dat klopt Daniel, die 1e is mijn bewerkte versie van de foto van Bob.
Ik heb er nog 1 gemaakt, die nog pittiger is, donkerder/meer contrast.
Maar ook deze haal ik straks weer weg, alleen als voorbeeld voor Bob