Foto's Java en Bali
- pixelpeter
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Foto's Java en Bali
Ik heb de belangrijkste foto's van mijn Java-Bali reis van 8 t/m 28 mei j.l. in een presentatie gezet.
Je komt daar via:http://www.flickr.com/photos/pixelpeter ... 23513/show
PixelPeter
Je komt daar via:http://www.flickr.com/photos/pixelpeter ... 23513/show
PixelPeter
Laatst gewijzigd door pixelpeter op di mar 01 2011 3:15 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Foto's Java en Bali
Prachtige slideshow. Brengt een hoop boven, zou ook wel weer eens die kant op willen, tis al bijna 20 jaar geleden.
Puntje van kritiek, misschien een kwestie van smaak, maar af een toe teveel HDR achtige plaatjes. Het wordt een beetje onnatuurlijk.
Puntje van kritiek, misschien een kwestie van smaak, maar af een toe teveel HDR achtige plaatjes. Het wordt een beetje onnatuurlijk.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi JerryBig
Ik begrijp je opmerking over te veel HDR achtige plaatjes.
Ik ben op zoek naar de juiste balans. Af en toe schiet ik door.
Dat valt des te meer op in mijn presentatie omdat er zowel foto's
met de typische HDR look in staan als ook "gewone" fotorealistische foto's.
Maar ik heb uiteraard alle onderliggende opname series dus ik kan nog aanpassingen doen.
Bedankt voor je commentaar
.
PixelPeter
Ik begrijp je opmerking over te veel HDR achtige plaatjes.
Ik ben op zoek naar de juiste balans. Af en toe schiet ik door.
Dat valt des te meer op in mijn presentatie omdat er zowel foto's
met de typische HDR look in staan als ook "gewone" fotorealistische foto's.
Maar ik heb uiteraard alle onderliggende opname series dus ik kan nog aanpassingen doen.
Bedankt voor je commentaar

PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een heel mooie serie Peter, complimenten! Ik ben niet zo'n liefhebber van HDR en sluit me aan bij de opmerking van Jerry. Als HDR wordt gebruikt graag héél subtiel en alleen wanneer het echt iets toevoegt. Verder zie ik hier en daar de horizon wat scheef staan.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb bij vrijwel alle foto's de verzadiging nu wat teruggeschroefd.
PixelPeter
PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
Java en Bali ....vorig jaar voor het eerst gedaan.
Ben er nog steeds van onder de indruk.
De foto's zijn heel herkenbaar van mij, althans de inhoud.
Je stijl van fotograferen is wel apart. Mijn foto's zien er anders uit
Ben er nog steeds van onder de indruk.
De foto's zijn heel herkenbaar van mij, althans de inhoud.
Je stijl van fotograferen is wel apart. Mijn foto's zien er anders uit

D700 & LX3 shooter (FBA) :: ex K10D bezitter :: Mijn Youtube filmpjes :: Fotostudio van ca 90m2 in Zwolle :: Strobist workshops
- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
Wat een ge-wel-di-ge foto's van een prachtige lokatie!!!!
- Cees
- Forumlid
Sluit me aan bij Jac, hele mooie serie, maar zelfs nu mag de HDR van mij nog verder teruggeschroefd.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Leuk om naar te kijken. Iedere foto een verrassing. Vooral in de landschappen doe je niet-voor-de-hand-liggende dingen en maak je een sterke indruk. Complimenten!
Wel wisselend van kwaliteit, in mijn optiek, zowel qua onderwerp-/standpuntkeuze en compositie, als qua technische uitwerking.
Het is de zien dat HDR je specialiteit is, maar door de nabewerking zijn wel de nodige foto's flets geworden, het lijkt soms of je sprekende contrasten hebt weggefilterd.
Over het algemeen ben je goed bezig. Het plezier spat ervan af en dat lijkt me het belangrijkste!
Wel wisselend van kwaliteit, in mijn optiek, zowel qua onderwerp-/standpuntkeuze en compositie, als qua technische uitwerking.
Het is de zien dat HDR je specialiteit is, maar door de nabewerking zijn wel de nodige foto's flets geworden, het lijkt soms of je sprekende contrasten hebt weggefilterd.
Over het algemeen ben je goed bezig. Het plezier spat ervan af en dat lijkt me het belangrijkste!
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
Goed zo'n forum. Prima feedback. Ik hoor (ook buiten NCN verband) dat men de serie mooi vindt maar ook dat
de combinatie van fotorealistische foto's en HDR foto's verwarrend is. Ook dat opbouw en afwisseling
beter kan. Dat klopt allemaal. Daarom ga ik opnieuw aan de slag. Waarschijnlijk maak ik
2 of 3 wat kleinere series met meer samenhang. Heeft even tijd nodig.
Thanks
de combinatie van fotorealistische foto's en HDR foto's verwarrend is. Ook dat opbouw en afwisseling
beter kan. Dat klopt allemaal. Daarom ga ik opnieuw aan de slag. Waarschijnlijk maak ik
Thanks

PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik ga vanavond kijken Peter, ben benieuwd naar je foto's van deze prachtige eilanden en mensen.pixelpeter schreef:Goed zo'n forum. Prima feedback. Ik hoor (ook buiten NCN verband) dat men de serie mooi vindt maar ook dat
Thanks
Mijn serie van vorig jaar heb ik thematisch opgesplitst in;
Street & People
Nature & Scenery
Monuments & Buildings
Arts & Crafts
Modern Life
Beach Life
Mooie foto's/composities maar ik vind de nabewerking echt niet mooi en totaal niet mijn smaak. Met een juist filter en qua nabewerking wat contrast en eventueel wat verzadiging had genoeg geweest, imho. Ik heb het origineel niet gezien maar die gok wil ik best maken. 

-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Nou Peter ik heb ze bekeken tot en met foto 20. Verder kwam ik niet als gevolg van de toegepaste HDR-achtige bewerking. Ik werd er letterlijk niet goed van ... Echt heel zonde want het materiaal is in de basis ok maar wat mij betreft door de bewerking volledig om zeep geholpen. Het is natuurlijk persoonlijke smaak maar ik heb het idee dat je door de ontdekking van het HDR-effect beneveld bent geraakt en veel en veel te enthousiast aan de schuiven hebt gezeten. Elk realisme is uit de foto's gehaald door de bewerking, zo jammer. Maar ja, het is jouw serie en iedereen zijn smaak. Als je het zelf mooi vind lekker zo laten en niets van mij aantrekken.
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
@Iedereen die feedback gaf. Het heeft wat tijd en moeite gekost maar ik heb een serie met alleen
landschappen gemaakt. En zonder extreme HDR effecten
. De series over de "Cultuur"en "Bevolking" komen
nog. Tenslotte maak ik nog een aparte serie met alleen HDR plaatjes voor de liefhebbers.
De link naar de landschappen is:http://http://www.flickr.com/photos/pix ... 3513/show/
PixelPeter
landschappen gemaakt. En zonder extreme HDR effecten

nog. Tenslotte maak ik nog een aparte serie met alleen HDR plaatjes voor de liefhebbers.
De link naar de landschappen is:http://http://www.flickr.com/photos/pix ... 3513/show/
PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur