Graag jullie mening.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
RvR46

Graag jullie mening.

Bericht door RvR46 » wo jul 07 2010 5:37 pm

Hallo allemaal,

Onderstaande foto is door iemand uitgekozen om redelijk groot in de woonkamer te gaan hangen, nu ben ik benieuwd wat jullie van de foto vinden en wat ik eventueel
nog moet veranderen om hem nog mooier te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Richard.

Afbeelding

martijn1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Graag jullie mening.

Bericht door martijn1 » wo jul 07 2010 5:56 pm

mooie foto van een mooi moment, wat wel jammer is is dat de laatste olifant is aangesneden..best wel een logisch gevolg omdat je snel moest reageren op dit moment, is nu dan ook niks meer aan te doen..
wat ik zou proberen is om hem iets meer contrast te geven, en de lucht iets minder wit krijgen..en/of een gedeelte van de lucht er af croppen, vind hem erg licht/hard
zwart/wit kon ook wel eens leuk uitpakken..dit alles is gezecht in de ik vorm..dus niet wat jij moet veranderen maar wat ik zou proberen.. :wink:
als de mensen hem mooi vinden is het ja goed
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo jul 07 2010 6:50 pm

Iets meer contrast zou mogen, maar dat haalt denk ik de charme van de plaat wat weg. Vooral als het groot aan de muur komt moet het niet een storende plaat zijn, maar meer een achtergrondplaat. De lucht wegcroppen zou ik dan ook niet doen, dat maakt het een 'lomp' geheel door de vele donkere tinten. Hou je arm er maar eens voor als je de plaat op je scherm bekijkt. :)

De kleur is iig neutraal genoeg, en met de belichting is ook weinig mis. Je zou die olifant die een stukje wegvalt nog verder kunnen laten wegvallen, dan lijkt het meer een bewuste keuze, en kan de groep olifanten veel groter zijn. :)

Daniël

Bericht door Daniël » wo jul 07 2010 7:05 pm

Misschien iets van de bovenkant eraf.
Als je de ruimte boven de bomen even voor het gemak 3/3 noemt. Probeer is 2/3 er af te halen.
Of anders 3/4. Gewoon kijken.

De rechter olifant is dan jammer. Maar je kan hem niet weg halen. Je kan wel de helft doen van de olifant.

Gewoon kijken.

Heb even snel een opzetje gemaakt.

origineel:
Afbeelding
bewerkt:
Afbeelding
Wat gedaan? Crop 16x9, helderheid iets terug en contrast iets omhoog. Waardes kan ik niet geven.

Moet die weg hoor ik het wel.

RvR46

Bericht door RvR46 » wo jul 07 2010 7:48 pm

Bedankt voor jullie reactie, ik zal het een en ander gaan proberen.

En de bewerking mag van mij wel blijven staan hoor.

Gr Richard

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo jul 07 2010 8:09 pm

netjes gedaan Daniel, die onderste spreekt nu inderdaad meer.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo jul 07 2010 9:03 pm

Maar wil je dat ook groot aan de muur zien? Afdrukken komen makkelijk iets donkerder uit, waardoor het zwart dichtloopt. Ook dat contrast ziet er op je scherm leuk uit, maar ik betwijfel of dat op een grote afdruk mooi is.

Ben trouwens blij dat mijn tip van die halve olifant goed bevalt. :P.

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo jul 07 2010 9:39 pm

bij profotonet word zwart niet zwarter dan wat je op je scherm ziet, bij pixum ed wel.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo jul 07 2010 11:14 pm

iefie schreef:bij profotonet word zwart niet zwarter dan wat je op je scherm ziet.
...als je scherm een perfecte kleurweergave heeft en perfect gecalibreerd is en je de automatische correctie uit hebt staan. En dat eerste durf ik te betwijfelen. Dat tweede ook. Dat derde: dat kan.

Daniël

Bericht door Daniël » do jul 08 2010 7:38 am

Tom schreef:Ben trouwens blij dat mijn tip van die halve olifant goed bevalt. :P.
:wink2: En je hebt gelijk. Ik vind het algemeen genomen niet mooi als er iets net niet op staat. Dan kan je er beter meer vanaf halen.
Dus dan krijg je dit ongeveer. Heb de crop net voor de staart gedaan.

Als je het laat afdrukken kan je inderdaad nog donkerde kleuren krijgen. Dan zet je de contrast weer iets terug. Lijkt mij een mooie oplossing zo.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”