Wel of geen beeldstabilisatie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Wel of geen beeldstabilisatie

Bericht door ElRonno » vr jul 16 2010 7:34 pm

Ik heb pas mijn 80-200 zonder VR verwisseld voor een 70-200 met VR. Ik heb al die jaren zonder gekund en er prima foto's mee gemaakt. Maar nu ik eenmaal VR heb wil ik niet meer anders. Het scheelt flink bij langere sluitertijden en ik wordt ook een dagje ouder 8) , dus stilhouden wordt lastiger. Maar ja, die nieuwe met VR was vier keer zo duur als de tweehandsprijs waarvoor ik de oude verkocht... :shock: en optisch is het geen opmerkelijk verschil. :?

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » vr jul 16 2010 11:12 pm

VR vind ik vooral lekker boven de 100mm. Daaronder vind ik het niet heel veel toevoegen. Zeker VR op objectieven rond de 20mm vind ik zonde van het extra geld. Liever een kleinere lichtere lens zonder VR tot 50-70mm.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za jul 17 2010 4:55 pm

ElRonno schreef:Maar ja, die nieuwe met VR was vier keer zo duur als de tweehandsprijs waarvoor ik de oude verkocht... :shock: en optisch is het geen opmerkelijk verschil. :?
Een waarheid als een koe!

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je vraag ofwel bericht is.

Mogelijk bedoel je het nut van VR.
Je moet dat zelf bepalen. Heb je een zeer vaste hand, of maak je je foto's altijd met statief, of gebruik je altijd snelle sluitertijden: geen VR nodig.
In alle andere gevallen is het (mi) een welkome aanvulling op mijn bibberhandjes.
Willem.

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za jul 17 2010 5:06 pm

hmmmmm..... gelukkig, ik hoef mij niet te schamen dat ik de 18-105 VR van mijn vrouw soms leen :P
Objectief was spotgoedkoop en makkelijk in het algemene gebruik.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”