(Ball)ongeluk...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

(Ball)ongeluk...

Bericht door ReneG » zo jul 18 2010 12:37 am

0. Touwtrekken met een busje... tja, bij deze foto hoort een verhaal....
Afbeelding

Vanavond dus naar Eindhoven Ballooning gegaan met de familie. Ik was vooral bezig met het fotograferen van ballonnen in de vlucht en stond met mijn rug naar het dranghek toen er ineens wat commotie ontstond. Ik draaide me om en toen zag ik iets wat ik nog niet eerder had gezien... snel fotograferen dus.

De kwaliteit van de foto's is helaas matig, ik had geen tijd om mijn instellingen aan te passen. De belichting klopt niet helemaal en de foto's zijn ook niet geheel scherp. Het feit dat een meute mensen me bijna onder de voet liep om te zien wat er gebeurde hielp ook niet (een lomperik had zelfs bijna mijn lens in de vernieling geholpen, maar goed).

1. Dit zag ik toen ik me omdraaide...
Afbeelding

2. Uh... gaat dit wel helemaal goed...? (Let ook op de vrouw rechts in de mand die nog vrolijk even naar haar familie zwaait)
Afbeelding

3. Zoek dekking!
Afbeelding

4. Doet ie het of doet ie het niet? (Verder zou ik dolgraag een keer de foto's van die fotograaf in de luchtballon willen zien).
Afbeelding

(Op dit punt werd ik bijna door een dranghek heengeperst door de menigte).

5. Oeps... De slogan 'Avonturier mee' op de bus wordt wel erg letterlijk opgevat...
Afbeelding

6. Snel wegwezen....
Afbeelding

7. Ze worden nog vrolijk uitgezwaaid terwijl de chauffeur van de bus denk ik maar even Apeldoorn ging bellen.....
Afbeelding

Er hebben zich uiteraard geen persoonlijke ongelukken voorgedaan.

Er waren nog wat foto's maar die zijn dusdanig onscherp dat ik ze niet plaats. Zodra ik tijd heb zal ik wat betere (doch minder spectaculaire) foto's van ballooning plaatsen in een ander draadje... :mryellow:
Spul waarmee je foto's maakt...

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: (Ball)ongeluk...

Bericht door Pancarans » zo jul 18 2010 1:32 am

Doet me denken aan het volgende verhaal:

Vraagt een politieman aan de meldkamer om een kraanauto.
"Waarom?" vraagt de mobilofoniste.
"Nou" zegt die diender, " De linkerbuitenspiegel is stuk".
Zegt de mobilofoniste: "Dan rijdt u naar de garage en laat een nieuwe monteren".
"Dat wil ik wel, maar dat gaat niet" zegt die diender.
"Hoezo"? vraagt de mobilofoniste.
"Nou" zegt die diender, "de auto ligt erop"!

En nog waar gebeurd ook!

Leuke foto's overigens. Technisch niet spectaculair, maar wel de momenten mooi vast weten te leggen.
Had mooi geweest als de angstige gezichten in de mand beter te zien waren geweest.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

corretje

Bericht door corretje » zo jul 18 2010 8:43 am

Haha, dan ga je naar een evenement om luchtballonnen vast te leggen en dan word je getrakteerd op actie. Een leuk verhaal en ik vind het knap dat je het nog zo leuk heb vast kunnen leggen. Je hebt in ieder geval een vlotte reactie ;-)

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » zo jul 18 2010 9:42 am

Hallo Rene ,

dit is mij nog eens een serie :oohh: . het is inderdaad weer eens wat anders dan een luchtballon statisch in de lucht te fotograferen :wink: .
Jou verhaal en bij be horende foto's vind ik erg boeiend en krijg zo ook de op dat moment de juiste sfeer daar :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » zo jul 18 2010 10:14 am

roes schreef:Hallo Rene ,

dit is mij nog eens een serie :oohh: . het is inderdaad weer eens wat anders dan een luchtballon statisch in de lucht te fotograferen :wink: .
Jou verhaal en bij be horende foto's vind ik erg boeiend en krijg zo ook de op dat moment de juiste sfeer daar :mryellow: .

groeten jos
Ben het met je eens Jos. Een prachtige serie en op het juiste moment vastgelegd. Op dat moment vind ik de sfeer en het moment belangrijker dan de kwaliteit van de foto's. Dit sterkt mij echter in mijn besluit, om met 2 voeten stevig op de grond te blijven staan en geen gebruik te maken van de uitnodiging van mijn vriendin om eens met haar mee te gaan in zo'n ding! Ze zijn hier ook al verschillende keren bij ons in het weiland terechtgekomen. Boven op het schrik/prikkeldraad, mensen van slag, schapen op hol, ik zo pissig als een ui en als goedmakertje krijg je dan een fles Algerijnse foezel aangeboden, die bij ons direct de gootsteen in gaat :D Maar nogmaals; de serie vind ik heel leuk!

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » zo jul 18 2010 12:59 pm

Heel leuk verhaal Rene , met goed commentaar bij de leuke foto's ...
Ik was gister op een feestje en kon rond 23.00 uur niet erbij zijn :oops:

maar ik ga een poging wagen om hedenavond te gaan :wink:

mvg J@siu !@!!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo jul 18 2010 8:45 pm

Geweldige serie René! Je hebt toch zeker wel wat foto's aan de plaatselijke krant aangeboden? Of waren er genoeg persfotografen bij?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo jul 18 2010 10:18 pm

Ik lees net op nu.nl dat er weer een ongeluk in Eindhoven heeft plaatsgevonden, echter ditmaal met lichtgewonden.... Ballon heeft noodlanding in een straat moeten maken. Er wordt ook gezegd dat meerdere ballonnen in de moeilijkheden zijn geraakt. Ik hoop dat ze allemaal veilig geland zijn.
click voor mijn foto's op flickr.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » zo jul 18 2010 10:49 pm

JacTrum schreef:Geweldige serie René! Je hebt toch zeker wel wat foto's aan de plaatselijke krant aangeboden? Of waren er genoeg persfotografen bij?
Het was vergeven van de (pers?)fotografen op het veld. Tegen de tijd dat ik thuis was stonden er al foto's online, dus ik heb de moeite niet meer genomen. Enige troost was dat de foto's die ik tot nu toe heb gezien technisch net zo belabberd waren als die van mij, iedereen werd erdoor verrast...

PS: Ik heb nog niets vernomen van nieuwe ongelukken op zondagavond... Ik hoop dat het allemaal meeviel.
Spul waarmee je foto's maakt...

Marc
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marc » ma jul 19 2010 9:37 pm

Lijkt me als inzittende een heftige ervaring....
Alert gereageerd als fotograaf...

patrick v

Bericht door patrick v » za jul 31 2010 4:14 pm

mooie foto serie, zo heb ik ze helaas nog niet kunnen maken.

Helaas is deze firma wel een bekende met dit soort dingen, geregeld kom je het logo tegen in een boom, aan de rand van een schuur, of in de schade herstel shop :P
Je voertuig voor de mand zetten i.p.v. er achter is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Als je kijkt hoeveel vaarten er gemaakt worden in een jaar is het aantal incidenten minimaal.
Wel neemt de ene ballonvaarder meer(onnodig) risico dan een ander. Ik zelf heb al een aantal vaarten gemaakt, maar kan me geen narigheid bedenken.
Natuurlijk kun je tijdens de landing een keer een paaltje, stuk draad of gewas meenemen, maar als er schade is wordt dit vaak netjes afgehandeld.

O ja, laten we de pers ook niet vergeten, die schrijven soms dingen die ze zelf geloven maar niet hebben gezien.

Gr. Patrick

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » za jul 31 2010 6:00 pm

Geweldige serie!

Zo'n kans krijg je maar één keer om zulke foto's te maken. In dit geval is, zoals al eerder gezegd, het moment belangrijker dan de kwaliteit!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”