Reisstatief gezocht
- Marcel079
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Reisstatief gezocht
Beste Nikonvrienden, over een maand vertrek ik op vakantie naar Canada/VS. Omdat ik op deze reis toch een statief wil meenemen, maar niet continu met een groot statief wil rondstappen ben ik op zoek naar een soort van reisstatief waarvan de hoogte beperkt is tot zo'n 60-80cm, maar die toch voldoende gewicht kan dragen voor mijn D50+lens (1kg).
Wie van jullie kan mij een advies geven en/of heeft ervaringen met zo'n statief?
Groet, Marcel
(ik heb al een zoek-opdracht op het forum gedaan, maar niets gevonden)
Wie van jullie kan mij een advies geven en/of heeft ervaringen met zo'n statief?
Groet, Marcel
(ik heb al een zoek-opdracht op het forum gedaan, maar niets gevonden)
Niet met Nikon geschoten, altijd mis
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb zelf een Manfrotto 785, Lekker licht, vaste kop en kan 2 Kg aan.
Prijs ligt rond de 85 euro, maar je mag de mijne overnemen voor 60 euro. Ik doe hem weg omdat mijn D200 + 70-300 VR en grip net iets te zwaar is voor dit statief. Ik heb nog compleet met doos en manual
heb je belangstelling mail me maar effe ajanssen@amfors.nl
Prijs ligt rond de 85 euro, maar je mag de mijne overnemen voor 60 euro. Ik doe hem weg omdat mijn D200 + 70-300 VR en grip net iets te zwaar is voor dit statief. Ik heb nog compleet met doos en manual
heb je belangstelling mail me maar effe ajanssen@amfors.nl
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
statief
Mijn ervaring is dat men vaak een te licht statief koopt om tot de ontdekking te komen dat als je de body met een 300mm objectief er op heeft gezet, de foto's niet echt scherp worden.
Dus koop gewoon een goed statief een licht goedkoop statief is leuk voor een compact camera maar niet voor een DSLR.
Zonde van je geld.
Groetjes George
Dus koop gewoon een goed statief een licht goedkoop statief is leuk voor een compact camera maar niet voor een DSLR.
Zonde van je geld.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Marcel079
- Forumlid
- Contacteer:
Beste nikonvrienden,
alvast bedankt voor jullie adviezen. Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik was niet op zoek naar een 'lichtgewicht' statief maar eerder naar een statief dat korte pootjes heeft en hooguit 1x uitgeschoven kan worden. Hans Braakhuis (dank Hans!!) heeft me in de richting van een tafelstatief doen denken.
Na een speurtocht over het www kom ik nog niet veel verder dan de VELBON CX-460MINI of de Vanguard VS-82.
Zoals her en der hier op het forum te lezen zijn dit niet de topmerken voor een statief, maar dit is wel zo ongeveer wat ik zoek.
suggesties blijven welkom hoor
groet, Marcel
alvast bedankt voor jullie adviezen. Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik was niet op zoek naar een 'lichtgewicht' statief maar eerder naar een statief dat korte pootjes heeft en hooguit 1x uitgeschoven kan worden. Hans Braakhuis (dank Hans!!) heeft me in de richting van een tafelstatief doen denken.
Na een speurtocht over het www kom ik nog niet veel verder dan de VELBON CX-460MINI of de Vanguard VS-82.
Zoals her en der hier op het forum te lezen zijn dit niet de topmerken voor een statief, maar dit is wel zo ongeveer wat ik zoek.
suggesties blijven welkom hoor
groet, Marcel
Niet met Nikon geschoten, altijd mis
Om nou te zeggen dat je er niets aan hebt, gaat me wel wat ver Hans. Sommigen hebben er niets aan, anderen wel. Ik doe het alweer een paar jaar met de velbon en het werkt prima. Tuurlijk als je er dikke lenzen op gaat zetten moet je wat stevigers hebben, maar dat was de vraag niet, er wordt over 1 kg gesproken.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren (meer dan 35 jaar) een Leica tafelstatief met een zwaar bijbehorend balhoofd. Zeer stabiel, maar helaas inmiddels behoorlijk prijzig.

Dit statiefje behoorde destijds tot de basisuitrusting van veel Time/Life fotografen.
zie ook http://www.leica-camera.de/photography/ ... s/166.html

Dit statiefje behoorde destijds tot de basisuitrusting van veel Time/Life fotografen.
zie ook http://www.leica-camera.de/photography/ ... s/166.html
Jur
Een tafelstatiefje is alleen handig als je ook iets hebt om 't op te kunnen zetten. Voor de meeste landschapsfotografie is zo'n laag ding dus onbruikbaar omdat je nu eenmaal meestal niet zo'n handig muurtje of rotsblok daar hebt liggen waar je 't mooiste uitzicht hebt.
Na het tafelstatief en ook de monopod waar ik niet tevreden over was, heb ik nu 'n manfrotto reisstatief besteld. Weegt 1,2 kilo en is opgevouwen iets van 35 cm, dus moet te doen zijn hoop ik, maar de praktijk zal 't uitwijzen.
Na het tafelstatief en ook de monopod waar ik niet tevreden over was, heb ik nu 'n manfrotto reisstatief besteld. Weegt 1,2 kilo en is opgevouwen iets van 35 cm, dus moet te doen zijn hoop ik, maar de praktijk zal 't uitwijzen.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hm, licht en kort dus, handig voor in de handbagage. Welk type heb je besteld en wat mag dat kosten?paparazzi schreef:Na het tafelstatief en ook de monopod waar ik niet tevreden over was, heb ik nu 'n manfrotto reisstatief besteld. Weegt 1,2 kilo en is opgevouwen iets van 35 cm, dus moet te doen zijn hoop ik, maar de praktijk zal 't uitwijzen.
Groet
Skippy