Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Gideon » do jul 29 2010 5:33 pm

Mensen,

Ik heb vandaag voor mijn vader een Nikon D200 opgehaald. Eenmaal thuis gekomen blijkt de flitser niet te werken. De verkopende partij is niet heel erg meewerkend. Heeft iemand weleens zo'n flitser kapot gehad en voor hoeveel kun je deze laten repareren. Of...misschien is er een handige knutselaar die hem voor mij kan repareren?

Gr. Gideon
Gideon

Forumlid
Berichten: 399



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor noogle » do jul 29 2010 5:45 pm

Ik denk dat de aanschaf van een 2e hands SB600 goedkoper is dan laten repareren.. iig even duur, maar dan heb je wel een SB600...

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Gebruikersavatar
noogle

Forumlid
Berichten: 1747


Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Patrick » do jul 29 2010 5:50 pm

Dat is op z'n minst niet vriendelijk. Dat heeft de verkopende partij vast geweten... :evil:

Repareren is vast een dure aangelegenheid. Opsteekflitser kopen dus lijkt me. Heel jammer, want met de interne flitser kan je perfect andere flitsers aansturen. Daar heb je nu een SB-800, SU-800 of SB-900 voor nodig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Tom » do jul 29 2010 7:13 pm

Ander oogpunt: het is klote, maar het is niet anders. De interne flitser is inderdaad handig om andere flitsers aan te sturen, maar gaat je vader dat ook daadwerkelijk doen? Zo niet, een SB-400 is al meer flitser dan de popupflitser. En van een SB-600 word je helemaal blij.

En anders: zonder flitser?
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Daniël » do jul 29 2010 7:36 pm

Lekker vriendelijk.
Via wat gekocht?

Ik zou dat als je alleen de flitser gebruikt van de camera alleen de SB-400 erop zetten. Die doet het al beter.
Anders voor een betere gaan en kijk dan naar de SB-600
Daniël



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Gideon » wo aug 04 2010 11:49 pm

Ik heb de camera via Marktplaats gekocht, bij iemand die in mijn ogen wel heel betrouwbaar overkwam. De persoon heeft uiteindelijk 50 euro terugbetaald. Maargoed daarmee is de flitser nog niet gerepareerd. Helaas zijn er weinig mensen die hun handen durven te branden aan de reparatie van zo'n camera....
Gideon

Forumlid
Berichten: 399



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Frank Roelofs » do aug 05 2010 8:03 am

Staat de flitser niet toevallig in commandermode en zo dat hij niet mee flitst ingesteld?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Tom » do aug 05 2010 9:23 am

In commandermode flitst de flitser ook.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Daniël » do aug 05 2010 9:32 am

Lampje is denk ik gewoon kapot.

Je kan navraag doen bij Beverwijk. Eventueel een vrijblijvende offerte aanvragen.

Maar ik denk toch echt dat je beter een SB-400 erop kan zetten (129 euro nieuw).
Daniël



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Gideon » za aug 07 2010 9:38 am

Bedankt iedereen voor de reacties..

De camera heb ik ook geprobeerd in commander mode met een geleende SB-600. De SB-600 krijgt wel een signaal door, maar flitst niet.

In DDL/TTL doet de flitser helemaal niks

Probleem is voorlopig opgelost aangezien ik van een aardige clublid een sb-400 heb overgenomen voor 50 euro
Gideon

Forumlid
Berichten: 399



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Tom » za aug 07 2010 2:45 pm

En dat in feite dus met gesloten portemonnee, aangezien je 50 euro teruggekregen hebt van die verkoper. Denk dat je (of je vader) dan eigenlijk nog niet mag klagen! Geluk bij een ongeluk :)
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Flitser kapot Nikon D200 en nu?

Berichtdoor Gideon » za aug 07 2010 4:09 pm

Tom schreef:En dat in feite dus met gesloten portemonnee, aangezien je 50 euro teruggekregen hebt van die verkoper. Denk dat je (of je vader) dan eigenlijk nog niet mag klagen! Geluk bij een ongeluk :)


Klopt, maar had toch liever de interne flitser werkende gehad...
Gideon

Forumlid
Berichten: 399




Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten