Welke strap voor Nikkor 70-200 2.8 VRii?
Welke strap voor Nikkor 70-200 2.8 VRii?
Welke strap gebruiken jullie voor de 70-200 2.8 VRii met D700 inclusief grip?
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke strap voor Nikkor 70-200 2.8 VRii?
Wat mij betreft een absolute aanrader ipv het gebruik van de 'standaard Nikon strap' :
Optech Pro Strap
Ik gebruik m nu al even en vind het vooral erg prettig als je de combi om je nek hebt hangen en vervolgens een stukje loopt, de strap vangt de 'loopschokken' keurig op.
Terwijl bij de standaard Nikon strap de schokken keurig aan je nek worden doorgegeven . . . dus hou je de camera toch in de hand, niet handig.
http://cgi.ebay.nl/OpTech-Pro-Loop-Stra ... 5883ed03f3" onclick="window.open(this.href);return false;
Optech Pro Strap
Ik gebruik m nu al even en vind het vooral erg prettig als je de combi om je nek hebt hangen en vervolgens een stukje loopt, de strap vangt de 'loopschokken' keurig op.
Terwijl bij de standaard Nikon strap de schokken keurig aan je nek worden doorgegeven . . . dus hou je de camera toch in de hand, niet handig.
http://cgi.ebay.nl/OpTech-Pro-Loop-Stra ... 5883ed03f3" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip. Hoe zit het met de quickreleases van de Optech? Laten deze niet zomaar los?
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nooit last van gehad. Gebruikte de OpTech o.a. voor de combi D2H met 80-200 AF-S. Altijd goed gegaan.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Wilci
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik gebruik ook de optech pro strap voor mijn D300s + grip met 70-200 2.8. Voor mij helemaal goed. Werkt prettig en zit lekker.
Wel heb ik de beide quickreleases extra gezekerd met een nylon veter van goede kwaliteit. Niet omdat ze los gaan, maar omdat ik heel vaak gedachteloos met van alles en nog wat in mijn handen zit te klikken.... ADD kost al genoeg!
Wel heb ik de beide quickreleases extra gezekerd met een nylon veter van goede kwaliteit. Niet omdat ze los gaan, maar omdat ik heel vaak gedachteloos met van alles en nog wat in mijn handen zit te klikken.... ADD kost al genoeg!

Bedankt voor de tips iedereen 
Ik heb me het Dual Harness besteld. Zo kan ik de D300s samen met de D700 gebruiken. Zag er wel goed uit, en lijkt me inderdaad stevig genoeg

Ik heb me het Dual Harness besteld. Zo kan ik de D300s samen met de D700 gebruiken. Zag er wel goed uit, en lijkt me inderdaad stevig genoeg

- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb een Kata Reflex-E Strap (zat bij mijn kata rugzak). Zacht en flexibel materiaal. De originele Nikon strap van de camera vind ik al snel te hard/stug in de nek. Ik kan de camera met de haken ook aan het harnas hangen van mijn rugzak. Op die manier draagt het nog prettiger (belasting op de schouders/heupen ipv de nek).
Overigens draag ik een D300 + Nikon 70-200 niet voor mijn lol om mijn nek hoor. Gaat wel doorwegen. Ik ondersteun die combo 90% van de tijd wel met mijn hand. Die nek moet nog zeker 50 jaar mee.
Overigens draag ik een D300 + Nikon 70-200 niet voor mijn lol om mijn nek hoor. Gaat wel doorwegen. Ik ondersteun die combo 90% van de tijd wel met mijn hand. Die nek moet nog zeker 50 jaar mee.
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruikte ook de strap van Optech. Ik heb die wel extra gezekerd omdat bij mij de snelsluiting wél los liet.
Maar ik heb bijna altijd de strap ook nog met mijn hand vast als hij om mijn schouder hangt en kon de camera dus niet vallen. Ik had toen maar een gaatje geboord in de sluiting en dan met een ty-rap de beide delen vastgetrokken. Dat gebeurt me niet nog een keer,dacht ik.
Tegenwoordig gebruik ik de originele Nikon-strap. Mijn fotovest heeft een soort van shockabsorber in de schouders zitten.
Ondanks dat mijn vest een anti-sliplaag op de schouders heeft schuift de Optech er toch af waar de Nikon strap wel blijft zitten/hangen.
Maar ik heb bijna altijd de strap ook nog met mijn hand vast als hij om mijn schouder hangt en kon de camera dus niet vallen. Ik had toen maar een gaatje geboord in de sluiting en dan met een ty-rap de beide delen vastgetrokken. Dat gebeurt me niet nog een keer,dacht ik.
Tegenwoordig gebruik ik de originele Nikon-strap. Mijn fotovest heeft een soort van shockabsorber in de schouders zitten.
Ondanks dat mijn vest een anti-sliplaag op de schouders heeft schuift de Optech er toch af waar de Nikon strap wel blijft zitten/hangen.