camera kapot?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
rovianne

Re: camera kapot?

Bericht door rovianne » wo aug 04 2010 12:12 am

Patrick schreef:Tenzij je de AFS VR versie van de 70-300 hebt, heb je alleen autofocus op een D90, dus niet met de D3000 of D5000. Dat zit 'n in dat AFS deel; dat betekent dat er een motor in het objectief zit.

Je AFS 18-70 werkt overigens op alle drie de camera's prima.
Nee heb die niet, heb deze: http://www.nikon.nl/nl_NL/products/prod ... l2&ID=1063
Dus dan heb ik alleen maar iets aan de D90? Daar werken al mijn lenzen dan wel op?

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo aug 04 2010 10:16 am

Ja, maar die 70-300 is niet een erg bijzondere lens dus ik weet niet of dat nu een goede reden is om een bepaalde camera wel of niet te kopen. De D5000 met een AFS 55-200 lens met VR is even duur als de D90, al is op zich de D90 wel een betere camera. Ook is het verschil tussen een D5000 en een D90 alweer een halve AFS 70-300VR, wat een behoorlijk goede lens is.

rovianne

Bericht door rovianne » ma sep 06 2010 4:25 pm

Even een update. De sensor was inderdaad kapot. Maar is nu gemaakt voor 250 euro. De reisverzekering betaald met aftrek van eigen risico van 75 euro dus heb ik nu weer een goed werkende camera voor weinig geld.

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » ma sep 06 2010 6:52 pm

rovianne schreef:Ik moet zeggen dat de functie van Guide stand op de D3000 me wel heel aantrekkelijk leek. :wink2:
De Guide stand leek mij ook wel handig. Ik was (en ben nog steeds) een beginnend plaatje schieter. De guide klinkt echter aantrekkelijker dan dat hij is. Ik was er erg snel op uitgekeken.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma sep 06 2010 7:49 pm

rovianne schreef:Even een update. De sensor was inderdaad kapot. Maar is nu gemaakt voor 250 euro. De reisverzekering betaald met aftrek van eigen risico van 75 euro dus heb ik nu weer een goed werkende camera voor weinig geld.
Dat maakt het economisch net te doen. Zonder verzekering had je het toch niet laten doen neem ik aan? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”