Made in Berlin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Made in Berlin

Berichtdoor soulpic » zo aug 15 2010 10:23 pm

Beste leden,

Twee weken geleden ben ik samen met twee vrienden vier dagen in Berlijn geweest, en heb ik de onderstaande foto's geschoten. Bewust heb ik er voor gekozen om meer straat / documentair te fotograferen en niet standaard met het brandenburger tor - fernsehturm - checkpoint charlie thuis te komen. Niet gedaan omdat ik het dan toch niet op de foto krijg zoals ik dat zou willen (teveel mensen, niet zo interessant licht, weinig tijd enz)

1

Afbeelding


2

Afbeelding

3

Afbeelding

4

Afbeelding

5

Afbeelding

6

Afbeelding

7

Afbeelding

8

Afbeelding

9

Afbeelding

10

Afbeelding

11

Afbeelding

12

Afbeelding

13

Afbeelding

14

Afbeelding

14

Afbeelding

15

Afbeelding

16

Afbeelding

17

Afbeelding

18

Afbeelding

19

Afbeelding

20

Afbeelding

21

Afbeelding

22

Afbeelding

23

Afbeelding
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Made in Berlin

Berichtdoor JacTrum » zo aug 15 2010 11:01 pm

Ik vind je insteek prima Soulpic en je foto's in het algemeen daarom inderdaad ook origineel en interessant om te zien. Ik ben alleen niet weg van de afwerking, die volgens mij beter moet kunnen. Kleur en dekking bedoel ik dan. Foto 1 bijvoorbeeld is een stop te licht. Foto 2 is niet neutraal van kleur, foto 5 is erg goed trouwens!, foto 6 is te licht en wat gelig enzovoorts. Ik denk dat de hele serie aan kracht kan winnen wanneer je hem nog eens door een fotobewerkingsprogramma kunt halen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Made in Berlin

Berichtdoor remoss » zo aug 15 2010 11:49 pm

Kan het wel met Jac eens zijn. Op zich een leuke serie, hier en daar wel wat statisch, foto's zoals de tweede 14 zegt me niet zo veel. Maar qua kleurgebruik hier en daar wat vreemd en licht.
Nr 6 is wel weer lekker van kleur.

Het zijn er overigens wel erg veel :huh:
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Made in Berlin

Berichtdoor Jolanda » ma aug 16 2010 1:01 pm

Hoi Jordy,

Berlijn is een ontzettend leuke en bruisende stad. Daarom toch wel genoten van jouw serie, omdat het veel bekende plekken zijn.

Volgens mij ben je afgeweken van je normale manier van fotobewerking. De laatste foto's die ik van jouw hand zag (toch alweer enige tijd geleden, maar ik denk bijv. aan Maastricht) vond ik fijner en qua kleur en scherpte beter kijken. Ik weet niet wat het is in deze serie, maar ben ook niet helemaal weg van het kleurgebruik. Desalniettemin wel een leuke serie, alhoewel de laatste écht van het kiekjesniveau is.....

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Made in Berlin

Berichtdoor soulpic » ma aug 16 2010 5:39 pm

@ JacTrum:

Dankje!

De afwerking betreft kleur is wellicht een persoonlijke smaakkwestie.
Op al deze foto heb ik een crossprocessing filter toegepast, waardoor ze een groen - geel en helder tintje krijgen. Daarmee heb ik denk ik ook meteen je stelling van foto twee beantwoord. De kleuren oorspronkelijk vond ik te saai.

@ Remoss:

Ben met je eens betreft de tweede veertien, wel statisch maar heb het erbij gedaan omdat dat ook een kenmerk van Berlijn is. Veel oude gebouwen met dit soort uitwerkingen. Algeheel in de serie staat 't eigenlijk een beetje vreemd zie ik nu ja haha.

23 vd 60, valt wel mee toch?:P

@ Jolanda:

Hey!

Berlijn is zeker leuk en bruisend. Al is er wel ontzettend veel toerisme, waar de berlijnse inwoners ook graag gebruiken van maken. Toch best wel wat bedelaars daar. Indiaanse vrouwen met kinderen, dakloze berlijnse mensen. Ze maken er toch een beetje gebruik van als je nagaat dat je bij Checkpoint Charlie echt MOET betalen om op de foto te kunnen met een "model" soldaat, een paar zakken en een huisje.

Zoals hier boven beschreven, inderdaad iets anders. Op alle foto's crossprocessing toegepast en op veel foto's lichtelijk tonal contrast.

Eerlijk gezegd post ik hier ook bijna niets eigenlijk, soms wel jammer omdat ik hier op dit forum begonnen ben maar dit forum is ook niet meer wat het geweest is. Door alle drukke werkzaamheden ook niet echt tijd om op 3 a 4 forums te posten. Binnenkort is mijn (nieuwe) website online en staat er veel nieuw werk op:)

De laatste moet je ook met een korrel zout nemen haha.

Groetjes!
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten