nieuwe versie View NX2

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 17 2010 6:08 am

Een gratis, all-in-one softwarepakket dat kan worden gebruikt om in zowel foto's als films te bladeren en deze te bewerken en te delen.

ViewNX 2 biedt gebruiksgemak en hoge prestaties in één compleet pakket. Naast het importeren en bekijken van afbeeldingen, kunt u het formaat van foto's wijzigen en deze uitsnijden en rechtzetten, de witbalans en belichting van RAW-afbeeldingen aanpassen en hebt u toegang tot andere vaak gebruikte retoucheeropties zoals het aanpassen van de helderheid. U vindt tevens opties voor het bewerken van films, waaronder het verwijderen van ongewenste beelden, en is naadloos geïntegreerd in myPicturetown, de service voor het opslaan en delen van foto's van Nikon.
ViewNX 2 is een gebruiksvriendelijk, all-in-one pakket voor bladeren en bewerken waarmee u het meeste uit uw foto's en films haalt.

http://www.nikon.com/about/news/2010/08 ... nx2_03.htm
http://nikonimglib.com/nvnx/index_nl_eu ... os-windows

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor gongon » di aug 17 2010 7:16 am

zo heb de nieuwe versie View NX2 geinstalleerd. Hans, Bedankt voor de link.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Daniël » di aug 17 2010 7:22 am

Dat ziet er veel beter uit dan de vorige versie. Niet zo oudbollig meer.
Vanmiddag gaat deze erop
Daniël



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Tom » di aug 17 2010 8:26 am

Ben benieuwd! Ik heb de laatste maanden gewerkt met ViewNX, en heb geen CaptureNX meer nodig! Dit is wel een heel welkome upgrade die hopelijk wat vervelende bugs fixt.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 17 2010 9:06 am

Het persbericht:

"Nikon ViewNX 2 – Uw toolbox voor beeldverwerking

Amsterdam, 17 augustus 2010 – Nikon kondigt ViewNX 2 aan, een uitgebreide nieuwe versie van het standaard meegeleverde softwarepakket, waarmee gebruikers eenvoudig hun beelden (foto’s en video’s) kunnen importeren, bekijken, bewerken en met anderen delen.

ViewNX 2 is gebaseerd op de succesvolle ViewNX-software en is een functierijke, gebruiksvriendelijke suite die standaard bij digitale camera’s van Nikon wordt meegeleverd en tevens beschikbaar is als download. De nieuwe versie bevat allerlei hulpmiddelen die speciaal zijn bedoeld voor het bewerken van D-Movie filmbestanden, die met hedendaagse digitale spiegelreflexcamera’s en compactcamera’s zijn vastgelegd.

Naast basisfuncties voor het importeren en bekijken van gegevens, bevat ViewNX 2 diverse vaak gebruikte menu’s en hulpmiddelen voor het aanpassen van beelden, zoals voor het wijzigen van het formaat, regelen van de helderheid, uitsnijden en rechtzetten, evenals geavanceerde functies voor RAW-verwerking.

Stijlvol films presenteren
ViewNX 2 bevat verscheidene eenvoudige en intuïtieve bewerkingshulpmiddelen waarmee gebruikers prachtige films tot stand kunnen brengen. Met de software kunt u clips bijsnijden en samenvoegen, diverse aantrekkelijke overgangseffecten toepassen en door toevoeging van stilstaande beelden en soundtracks stijlvolle, levendige films maken waar u samen met familie en vrienden van kunt genieten.

Verfijnde, intuïtieve gebruikersinterface
De gebruikersinterface is opnieuw ontworpen met het oog op maximale doelmatigheid en gebruiksgemak. Dankzij de vlotte grafische weergaven en een intuïtieve indeling is het nog gemakkelijker om de diverse creatieve hulpmiddelen te vinden en te gebruiken. Er zijn verschillende weergaveopties toegevoegd die perfect geschikt zijn voor de taak die u wilt uitvoeren. Naast de opties voor bekijken en bewerken, kunnen gebruikers met de geotag-functie beelden bekijken op een kaart met de plaatsen waar de beelden zijn vastgelegd. En om het bekijken en bewerken minder vermoeiend te maken voor de ogen, kan de achtergrondkleur worden aangepast aan de helderheid van de beelden.

Neem het heft in handen
ViewNX 2 heeft veel beeldbewerkingsfuncties, zoals Uitsnijden, Rechtzetten, Automatische rode-ogenreductie en Automatische correctie van laterale chromatische aberratie. Daarnaast bevat de software essentiële functies, zoals bestandsindelingsconversie, en een variëteit aan opties voor beeldscores en -labels, zodat u gemakkelijker door ontelbare beelden kunt navigeren en deze kunt selecteren. Met de geïntegreerde RAW-beeldverwerking heeft u nu nog meer controle over het uiteindelijke resultaat. Ook hiervoor beschikt u over talrijke nuttige bewerkingsfuncties, zoals witbalans, belichtingscorrectie, contrast, helderheid, scherpte en nog veel meer. De software biedt ook meer afdrukopties, zoals de nieuwe opties voor het kiezen van de achtergrondkleur en het opnemen van metagegevens.

Eenvoudig delen
ViewNX 2 is nauw geïntegreerd met my Picturetown, de populaire webservice van Nikon voor het opslaan en delen van digitale beelden. U kunt beelden gemakkelijk uploaden naar de service door ze er eenvoudig naartoe te slepen en gebruikers kunnen my Picturetown-beelden online bekijken of ze direct in ViewNX 2 weergeven.

Met de vele nieuwe functies die zijn gebaseerd op de feedback van gebruikers op Nikon’s wereldwijde website, is ViewNX 2 een nog betere versie geworden van Nikon’s reeds indrukwekkende gratis softwarepakket en kunnen creatieve fotografen, van amateur tot professional, het beste uit hun fotografische werk halen.

Klik op de onderstaande koppeling om de volledige versie van ViewNX 2 te downloaden:
http://nikonimglib.com/nvnx/
"
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor gewoon peter » di aug 17 2010 9:10 am

Hans, bedankt! Had gisteren nog iemand aan de lijn van Nikon support met een vraagje over My Picturetown, maar die zei hier niets over. Verder ook een heel nieuw jasje voor Nikon Transfer, leuk, weer heel wat te doen vandaag. groet, peter
gewoon peter



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Tom » di aug 17 2010 9:39 am

Voor de videoeditor heb je Quicktime nodig. Dat is iets wat ik eigenlijk liever niet op m'n PC heb, dus daar moet ik nog maar eens over denken.

De interface is geheel aangepast, en imo zitten er enkele onhandigheden in. Waarom bijvoorbeeld moet het balkje met filter open staan om te kunnen filteren? Ik wil áltijd alleen NEFs zien, en dan moet ik maar altijd naar dat ruimtevretende balkje kijken?

De donkere interface, de foto's verplaatst van boven naar onder, het adjustments-scherm van links naar rechts, mijn idee is dat ze Lightroom na willen doen.

Over de RAW omzetting kun je niet negatief zijn bij een Nikon programma geloof ik. Dat zit gewoon erg goed in elkaar.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor JBD » di aug 17 2010 10:37 am

Bedankt Hans,

Gedownload en geïnstalleerd. Het ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
JBD

Clublid
Berichten: 1381


Locatie: De Veluwe
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor jacobus » di aug 17 2010 11:34 am

Net op mijn Imac gezet, super snel en erg compleet. Goeie tip

Jacobus
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Frank B » di aug 17 2010 11:55 am

Bedankt voor de link

werkt goed en snel, vooral het uploaden naar picturetown is sterk verbeterd.
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor JaapV » di aug 17 2010 2:36 pm

gewoon peter schreef:... Verder ook een heel nieuw jasje voor Nikon Transfer ...

Wat bedoel je hiermee? VNX2 ziet er goed uit, maar ik zie geen veranderingen in NT... :huh:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor ton » di aug 17 2010 4:29 pm

Ik heb ook View NX2 geinstalleerd , het ziet er inderdaad goed uit , maar ik heb nog wel een vraag normaal geeft hij aan dat er een oudere versie van view is gevonden met installeren dat deed hij nu niet ,
kan ik nu de oude View verwijderen of moet ik hem er bij houden ? of neemt de nieuwe View NX2 alles over .
Groeten Ton .
Gebruikersavatar
ton

Forumlid
Berichten: 1494


Locatie: Volendam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor gewoon peter » di aug 17 2010 4:40 pm

Oeps, er ging iets fout, sorry
Laatst gewijzigd door gewoon peter op di aug 17 2010 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gewoon peter



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor gewoon peter » di aug 17 2010 4:45 pm

JaapV schreef:
gewoon peter schreef:... Verder ook een heel nieuw jasje voor Nikon Transfer ...

Wat bedoel je hiermee? VNX2 ziet er goed uit, maar ik zie geen veranderingen in NT... :huh:


Even kijken, zie je vanzelf een nieuwe transfer met ook een beetje oubollig icoontje. Lay out ongeveer gelijk aan ViewNX2, gr. peter
ton schreef:Ik heb ook View NX2 geinstalleerd , het ziet er inderdaad goed uit , maar ik heb nog wel een vraag normaal geeft hij aan dat er een oudere versie van view is gevonden met installeren dat deed hij nu niet ,
kan ik nu de oude View verwijderen of moet ik hem er bij houden ? of neemt de nieuwe View NX2 alles over .


Bij mij zet hij hem er gewoon bij, heb er nu dus 2, gr. peter de oude en de nieuwe.
gewoon peter



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor JaapV » di aug 17 2010 5:20 pm

gewoon peter schreef:Even kijken, zie je vanzelf een nieuwe transfer met ook een beetje oubollig icoontje. Lay out ongeveer gelijk aan ViewNX2, gr. peter

Ik heb even gekeken maar geen nieuwe transfer gezien, zelfs niet vanzelf. Ik heb de koppeling van Hans Braakhuis (begin dit draadje) gebruikt voor download van VNX2 en daarin kom ik geen nieuwe transfer tegen. Dank voor het uitvoerige antwoord.

EDIT: Ik begrijp nu wat je bedoelt, nl. "even in ViewNX 2 kijken". Ik heb Transfer nog nooit vanuit ViewNX opgestart, maar altijd standalone. Zodra mijn foto's binnen zijn wordt ViewNX dan altijd automatisch opgestart en Transfer afgesloten. Je was dus echt niet erg helder. Als ik Transfer alleen opstart dan is het nog steeds het ouderwetse grijze ding.

EDIT2: Er is wel degelijk een "Transfer 2", heb ik na enig speuren in de Program Files gevonden. De map ervan staat verstopt in de map ViewNX 2. Niet meer apart, zoals eerst. Er is ook bij de installatie geen aparte snelkoppeling van gemaakt in de programma's van het Startmenu, dus dat moest ik handmatig doen. Nu kan ik het dus wel solo opstarten en de oude versie weggooien.
Laatst gewijzigd door JaapV op di aug 17 2010 5:53 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten