Urban Berlin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » zo aug 15 2010 8:25 am

Straat shots in Berlijn


#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3

Afbeelding

#4

Afbeelding

#5

Afbeelding

#6

Afbeelding
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor gewoon peter » zo aug 15 2010 8:45 am

Weer schitterend Matthieu! Wat zijn overigens die handen die naar beneden hangen in je laatste foto? Heel intrigerend, groet, peter
gewoon peter



Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » ma aug 16 2010 8:26 pm

gewoon peter schreef:Weer schitterend Matthieu! Wat zijn overigens die handen die naar beneden hangen in je laatste foto? Heel intrigerend, groet, peter


Het is een etalage van een (mode) winkel.
Zag daar die mooie stencil....
Foto gemaakt waarbij een deel van de winkelruit nog zichtbaar is
thats all
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor rpelt » ma aug 16 2010 10:31 pm

Hoi Matthieu,

Prachtige serie's van Berlijn zet je hier neer. Herken tot nu toe veel. Kom maar op met de rest.

groeten roel
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
Gebruikersavatar
rpelt

Forumlid
Berichten: 259


Locatie: Hellevoetsluis
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Jop » di aug 17 2010 4:29 pm

Die laatste lijkt een beetje op Banksy. Moet je maar eens googlen, hij doet erg gave dingen, vaak met een goede boodschap..
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor soulpic » di aug 17 2010 5:07 pm

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo spannend.

Het is allemaal vrij statisch - plat - recht toe recht aan gefotografeerd en er zit geen boodschap achter de beelden. Hoeft natuurlijk ook niet, maar een foto van een paar fietsen zegt mij niets, en had net zo goed in Amsterdam gemaakt kunnen zijn of elke andere willekeurige plaats. Het is niet typerend voor Berlijn. idem voor de automaat en foto 6.

Zelf ben ik ook in Berlijn geweest, en er is denk ik veeeeeel meer uit te halen dan wat wij hier nu zien.
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » di aug 17 2010 5:59 pm

soulpic schreef:Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo spannend.

Het is allemaal vrij statisch - plat - recht toe recht aan gefotografeerd en er zit geen boodschap achter de beelden. Hoeft natuurlijk ook niet, maar een foto van een paar fietsen zegt mij niets, en had net zo goed in Amsterdam gemaakt kunnen zijn of elke andere willekeurige plaats. Het is niet typerend voor Berlijn. idem voor de automaat en foto 6.

Zelf ben ik ook in Berlijn geweest, en er is denk ik veeeeeel meer uit te halen dan wat wij hier nu zien.


Hoeft geen boodschap in te zitten hoor....
Statisch en plat is in dit geval voor mij puur en zonder omhaal het schone van het vuile te laten zien
Geen hoogstandjes in standpunt, of bewerking.... Gewoon naturel gehouden.

Dat je zelf ook in berlijn bent geweest is natuurlij mooi,
Je weet dan ook dat er heel heel veel te zien is in die stad.
Dast was voor mij een reden om mijn series op te delen in thema's
waarvan nu al een draadje of 8 hier op t forum voorbij zijn geweest

Deze serie Urban bevat fotowerk van de wijk Kreuzberg waar ik al zo'n 300 fotos op een middag
geschoten heb.... vandaar maar een hele kleine selectie.

Als je ook in Kreuzberg geweest bent moet zo'n foto van die fietsen en statische lege gebouwen zeker aanspreken.....


Ieder geval bedankt voor je bijdrage kerel :mrgreen:
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » di aug 17 2010 6:06 pm

Jop schreef:Die laatste lijkt een beetje op Banksy. Moet je maar eens googlen, hij doet erg gave dingen, vaak met een goede boodschap..


Ja leuk !
Ik heb het even gegoogled....en t lijkt er op
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in deze kunst-vorm
maar heb ze ook wel vaker gezien...

Wil je een echte kenner zien
dan een vriend van me op flickr
Wolfgang Josten......een verzamelaar op
alles wat met deze kunstvorm te maken heeft
(en veel van amsterdam)
http://www.flickr.com/photos/wolfgangjosten/

Bedankt voor je inbreng !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Gert Wagelaar » di aug 17 2010 9:34 pm

Ben het met Soulpic eens, ben ook niet onder de indruk van deze beelden van Berlijn, rommelig, willekeurig, en vlak, matig licht gebruik, direct van voren gefotografeerd. Sorry, wel eens beter werk van je gezien.
Gert Wagelaar



Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Jop » di aug 17 2010 10:12 pm

Ik denk dat dit een typisch onderwerp is dat je moet liggen/aanspreken/interesseren. Ikzelf vind het wel erg leuk te zien (zeker naast je andere series van Berlijn). Ik ben er zelf helaas nog nooit geweest, maar alles bij elkaar zorgt er wel voor dat ik er graag eens naar toe zou willen.
Vwb deze serie, ja die interesseert mij wel. Erg leuk om te zien dat het niet alleen pracht en praal is, maar ook door straatkunstenaars (soms met een knipoog :wink: ) wordt bewoond.
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor soulpic » di aug 17 2010 11:28 pm

@ Matthieu:

De laatste zin in je post, is die sarcastisch bedoeld?
Als dat zo is: zo zie ik de foto's die je hier nu plaatst. Als je niet gedient bent van iemand zijn mening moet je ze ook niet op een forum plaatsen maar voor jezelf houden. Aan je laatste zin bespeur ik een soort van: het interesseert me toch niet wat je er van vind, blijf maar lekker onzin uitkramen. Als dat niet zo is: excuses.

Nogmaals, ik denk dat er meer uit te halen was.
Ik snap je standpunt van zonder omhaal het schone van het vuile laten zien, maar dat kan op meerdere manieren. (in de zin van, als je met scherptediepte gaat spelen wil het niet per definitie zeggen dat je dan niet meer zonder omhaal het schone van het vuile niet meer laat zien)

Op die zelfde manier heb je ook gefotografeerd bij de Eastside Gallery, ik denk dat je veel beter kunt.

@ Jop:

Tuurlijk heeft dit soort fotografie ook charme, alleen zoals ik al eerder aangaf: het kan op meerdere manieren gefotografeerd worden.Want los van het feit dat er graffiti en tags te zien zijn, zijnet geen spannende foto's of foto's waar je langer dan een paar seconde naar kijkt. (althans, ik niet)
En dat komt dan niet omdat het onderwerp me niet aanspreekt of boeit, maar omdat het op een bepaalde manier gefotografeerd is (zoals ik in mijn eerste post beschreven heb)
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » wo aug 18 2010 6:43 am

soulpic schreef:@ Matthieu:

De laatste zin in je post, is die sarcastisch bedoeld?
Als dat zo is: zo zie ik de foto's die je hier nu plaatst. Als je niet gedient bent van iemand zijn mening moet je ze ook niet op een forum plaatsen maar voor jezelf houden. Aan je laatste zin bespeur ik een soort van: het interesseert me toch niet wat je er van vind, blijf maar lekker onzin uitkramen. Als dat niet zo is: excuses.

Nogmaals, ik denk dat er meer uit te halen was.
Ik snap je standpunt van zonder omhaal het schone van het vuile laten zien, maar dat kan op meerdere manieren. (in de zin van, als je met scherptediepte gaat spelen wil het niet per definitie zeggen dat je dan niet meer zonder omhaal het schone van het vuile niet meer laat zien)

Op die zelfde manier heb je ook gefotografeerd bij de Eastside Gallery, ik denk dat je veel beter kunt.




Ik heb het niet sarcastisch bedoeld.
Alleen ik vind zo'n discussie zinloos.
IK heb een keuze gemaakt om het onderwerp zo in beeld te brengen

Allerhande varianten van het had ook zus en zo genomen kunnen worden
is niet echt de bedoeling en zit daar niet op te wachten
De fotos staan in foto presentatie en niet in beoordelingen.
Dat is een bewuste keuze.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Patrick » wo aug 18 2010 1:11 pm

Ik meen dat er geen regel is dat alleen mensen die je foto's mooi vinden mogen reageren in deze sectie. Als die regel wel ergens staat, dan hoor ik het graag, want dan verwijder ik het uit de tekst.

De scheiding in "Foto beoordelingen" en "Foto presentaties" is wat kunstmatig. Het is inderdaad de bedoeling dat het hier in "Foto presentaties" allemaal redelijk vriendelijk blijft, en dat de technische kwaliteiten wat minder van belang zijn, maar het betekent niet dat we als een soort zoom.nl klapvee allemaal elkaars foto's hoeven te verheerlijken en op te hemelen.

Als jullie daar een discussie over hebben, dan graag even een apart draadje starten...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor ALE » za aug 21 2010 10:42 am

Nog even en ik hoef zelf niet meer naar Berlijn. Ik voel me er nu al rondlopen al ik zo naar je serie(s) kijk.... Hup, snel de rest opzoeken :mryellow:
Groet,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Urban Berlin

Berichtdoor Matthieu » za aug 21 2010 10:58 am

ALE schreef:Nog even en ik hoef zelf niet meer naar Berlijn. Ik voel me er nu al rondlopen al ik zo naar je serie(s) kijk.... Hup, snel de rest opzoeken :mryellow:
Groet,


ALE


Als je zelf daar rondloopt heb je een veel beter
idee dan van een foto.
Zeker doen als je gelegenheid hebt om er heen te gaan
Een geweldige stad !!!! Hip, gezellig, gastvrij, aardige mensen
en heel betaalbaar !!!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten