nieuwe versie View NX2

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor gewoon peter » wo aug 18 2010 9:50 am

Tom schreef:Onthoudt het programma bij jullie de opties als ingestelde filters? Hier niet; filter instellen, programma afsluiten en weer opstarten en de filters zijn weg. Zelfde geldt voor de grootte van het metadatavenster, adjustments staat altijd geminimaliseerd en ik zit tegen een bonk metadata aan te kijken, dat had ik liever andersom.


Tom, ook op de mac (pro) staat filter weer op de instelling alle beelden. V.w.b. de zijvensters, als je die verschuift met de alt toets ingedrukt, komen ze na herstart wel op de ingestelde maat terug. Dit geldt trouwens voor alle vensters en programma's die je op de mac opent.

Blacksheep schreef:Ik heb het programma gedownload op mijn Windows 7 64B computer. De computer heeft zelf het oude programma gedeïnstalleerd en daarna het nieuwe geïnstalleerd. Ik heb dus gewoon één nieuwe versie en de oude is er niet meer. Alle oude instellingen zijn wel overgenomen.


Joyce, misschien is dit een instelling bij jou, bij mij heb ik het zo ingesteld dat bij het deleten van whatever, er eerst toestemming gevraagd wordt,

gr. peter
gewoon peter



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor joepert » wo aug 18 2010 10:46 am

Hele welkome aanvullingen vind ik de crop-tool en de mogelijkheid om foto's recht te trekken. Nu moest ik voor een op zich zo uit de camera geslaagde foto met een net scheve horizon toch nog met PS aan de slag. Dit scheelt weer! Voor een gratis programma toch een aantal goede mogelijkheden voor snelle, eenvoudige bewerking.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor wblink » wo aug 18 2010 4:21 pm

ton schreef:Ik heb ook View NX2 geinstalleerd , het ziet er inderdaad goed uit , maar ik heb nog wel een vraag normaal geeft hij aan dat er een oudere versie van view is gevonden met installeren dat deed hij nu niet ,
kan ik nu de oude View verwijderen of moet ik hem er bij houden ? of neemt de nieuwe View NX2 alles over .



De oude gewoon (via de gangbare methode natuurlijk) verwijderen.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor ton » wo aug 18 2010 7:25 pm

wblink schreef:
ton schreef:Ik heb ook View NX2 geinstalleerd , het ziet er inderdaad goed uit , maar ik heb nog wel een vraag normaal geeft hij aan dat er een oudere versie van view is gevonden met installeren dat deed hij nu niet ,
kan ik nu de oude View verwijderen of moet ik hem er bij houden ? of neemt de nieuwe View NX2 alles over .



De oude gewoon (via de gangbare methode natuurlijk) verwijderen.


Dag Willem bedankt voor je reactie , :) ik ga hem verwijderen .
Groeten Ton .
Gebruikersavatar
ton

Forumlid
Berichten: 1494


Locatie: Volendam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor JaapV » wo aug 18 2010 10:36 pm

Blacksheep schreef:Ik heb het programma gedownload op mijn Windows 7 64B computer. De computer heeft zelf het oude programma gedeïnstalleerd en daarna het nieuwe geïnstalleerd. Ik heb dus gewoon één nieuwe versie en de oude is er niet meer. Alle oude instellingen zijn wel overgenomen.

Zowel de oude ViewNX als Nikon Transfer? Allebei automatisch dedeïnstalleerd?? Ik heb ook W7 64bits. Na installatie van ViewNX2 braaf de compu herstart, maar beide zaten er nog, terwijl de twee nieuwe niet in het Start menu ("Alle programma's") zaten. Alleen een ikoontje van VNX2 op het bureaublad.

Rare dingen, die Windows computers... :huh:
En:
Rare programma's, die Nikon programma's :(
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor GdP » wo aug 18 2010 11:25 pm

Bedankt Hans voor deze tip.

Het is een prachtig programma geworden.

Als de installatie voltooid is komt het wel met een wat merkwaardige melding:

Afbeelding

Nog nooit vertoond! Hebben ze ook nog eens vijf voorbeeld foto’s in het programma opgenomen.

Afbeelding

Dit is de eerste foto. De andere vier zoek je zelf maar op.
GdP



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Patrick » do aug 19 2010 8:24 pm

Discussie over View NX 2 onder Linux afgesplitst.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor tycho » do aug 19 2010 9:04 pm

Franklin schreef:Hans, Bedankt voor de link.
Ik heb de software meteen gedownload en geinstalleerd.
Ziet er zo goed uit. De nieuwe geintegreerde Nikon Transfer is mooi meegenomen maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.


Erg jammer dat ie mijn data van (*.GPX bestanden) van mijn Qistek GPS logger niet ken ;-(
Zit ik nog steeds aan Geosetter vast.
tycho



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Patrick » do aug 19 2010 9:39 pm

Volgens mij zit er een flink probleem in. Ik wandel nu door mijn foto's vandaag geschoten bij de Sail-In. Regelmatig vallen er grijze vlakken in de preview die ik op mijn tweede scherm toon. Of ik houd alleen blokjes als ik 100% inzoom, of het blijft helemaal grijs. Een probleem met de videodriver heb ik niet; de oude versie heeft dit soort fratsen nooit vertoond. :frown:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Kroontje » vr aug 20 2010 10:50 pm

Hallo

Heb er vanavond even mee gespeelt.
Ook wat in bewerkt, zoals het recht zetten, croppen maar ook wat helderheid schuiven.

Conclusie: Traag vergeleken met de oude versie.
Dus het bewerken doe ik gewoon weer in Capture, maar als ik lees op Rumors over een nieuwe update versie hou ik me hart vast.
Grote kans dat dit ook trager gaat worden. Vermoed ik aan mijn zijde :wink:
http://nikonrumors.com/2010/08/19/capture-nx-2-2-5-should-be-coming-soon.aspx

Voor de rest ziet het goed uit.

Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor ReneG » za aug 21 2010 1:17 am

Patrick schreef:Volgens mij zit er een flink probleem in. Ik wandel nu door mijn foto's vandaag geschoten bij de Sail-In. Regelmatig vallen er grijze vlakken in de preview die ik op mijn tweede scherm toon. Of ik houd alleen blokjes als ik 100% inzoom, of het blijft helemaal grijs. Een probleem met de videodriver heb ik niet; de oude versie heeft dit soort fratsen nooit vertoond. :frown:


Dit probleem heb ik vandaag ook ondervonden, en eigenlijk te vaak om acceptabel te zijn. Het lijkt op de een of andere manier samen te hangen met de selectie (als ik met links en rechts door de foto's loop, update de geselecteerde foto soms niet in de browser, en dan begint de ellende). Hij is wel stukken sneller dan de oude versie.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Patrick » za aug 21 2010 1:23 am

ReneG schreef:
Patrick schreef:Volgens mij zit er een flink probleem in. Ik wandel nu door mijn foto's vandaag geschoten bij de Sail-In. Regelmatig vallen er grijze vlakken in de preview die ik op mijn tweede scherm toon. Of ik houd alleen blokjes als ik 100% inzoom, of het blijft helemaal grijs. Een probleem met de videodriver heb ik niet; de oude versie heeft dit soort fratsen nooit vertoond. :frown:


Dit probleem heb ik vandaag ook ondervonden, en eigenlijk te vaak om acceptabel te zijn. Het lijkt op de een of andere manier samen te hangen met de selectie (als ik met links en rechts door de foto's loop, update de geselecteerde foto soms niet in de browser, en dan begint de ellende). Hij is wel stukken sneller dan de oude versie.

Precies. Mooi dat ik weet dat ik niet de enige ben. Dan is het vast een bug, en lossen ze het wel op. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Hans Braakhuis » za aug 21 2010 4:55 am

zullen we vragen of er een update komt: View NCNX3
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Mijndert » za aug 21 2010 1:45 pm

Bij inzomen naar 100% moet je de foto eerst naar RAW klikken, dan krijg je een "blokjes" arm beeld.
De shell van View NX2 ziet er mooi uit, maar daaronder is het niet naar mijn zin.
Thumbs onder ipv boven is niet handig.
Ik gebruik View NX als sorteer hulp na het downloaden van af de camera.
Kijken wat ik kan bebruiken en naar mijn zin is en wat weg kan.
Daarna naamgeven in ACDSee en dan bewerken in Capture NX2.
Zet toch maar de oude View NX weer terug :ugeek:
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Gebruikersavatar
Mijndert

Clublid
Berichten: 621


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe versie View NX2

Berichtdoor Kroontje » za aug 21 2010 3:04 pm

Hallo
Zet toch maar de oude View NX weer terug :ugeek:

Inmiddels ook gedaan :( Werkt toch beter :wink:

Kroontje
Kroontje




Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten