Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor arjan916 » zo aug 22 2010 8:04 pm

Vandaag was in R'dam het jaarlijks terugkerend racespektakel te gast in de Maasstad.
Maar in tegenstelling tot voorgaande editie was het deze editie een stuk minder aantrekkelijk voor het publiek door de lange wachttijden tussen de optredens.
Ook het weer zat niet erg mee, maar gelukkig werd het droog tijdens het laatste gedeelte.
Al met al was het wel leuk om er weer bij geweest te zijn en nog wat moois vast kunnen leggen op de gevoelige sensor.


1 - David Hart in z'n Porsche 962
Afbeelding

2 - als een boer met kiespijn daarbij zitten ?
Afbeelding

3 - Tim Coronel in goed gezelschap
Afbeelding

4
Afbeelding

5 - Ruben Xaus zegent het publiek
Afbeelding

6 - Jan Charouz zoekt de achteruitversnelling
Afbeelding

7 - drifters
Afbeelding

8 - synchroon
Afbeelding

9 - burning rubber
Afbeelding

10 - ook het interieur is vol rook
Afbeelding

11 - monster
Afbeelding

12 - westfield cup
Afbeelding

13 - Dakar truck
Afbeelding

14 - Dakar buggy
Afbeelding

15 - wég met die achterband
Afbeelding

16 - Xaus heeft z'n blok gesloopt en krijgt een lift
Afbeelding

17 - Corvette
Afbeelding

18 - Renault
Afbeelding

19 - Nissan 350Z rally
Afbeelding

20 - Vitaly Petrov . . .
Afbeelding

21 - . . . in de Renault F1
Afbeelding
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor GTJ » zo aug 22 2010 8:28 pm

Jammer dat je de sluitertijd niet wat verkort hebt. Je ziet nu niet dat hard ging, alle beelden zijn bevroren. Dat vind ik jammer.
Gebruikersavatar
GTJ

Forumlid
Berichten: 3631


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor arjan916 » zo aug 22 2010 9:45 pm

GTJ schreef:Jammer dat je de sluitertijd niet wat verkort hebt. Je ziet nu niet dat hard ging, alle beelden zijn bevroren. Dat vind ik jammer.


Dat vind ik normaliter ook, en t was ook wel te verwachten dit commentaar.
Maar, ik had geen keuze.
Ik stond midden in t publiek dit keer, dus zonder accreditatie, en dan heb je geen ruimte om een mooie 'meetrekker' te maken.
Dus vandaar de keuze voor snellere sluitertijden.
Uiteraard heb ik er verschillende keren een probeersel op los gelaten, maar ik had simpelweg niet voldoende ruimte voor een goed actieshot (500.000 bezoekers hè).
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Frankie » zo aug 22 2010 10:27 pm

Toch zie je de snelheid wel, ondanks de bevroren beelden. Lekkere variatie in de beelden, blijkbaar een mooi evenement !
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Jay » zo aug 22 2010 10:38 pm

zo te zien stond je een meter of 10 links van mij :) de kant van het Hilton Hotel? beetje tussen de 2 donutplaatsen in zeg maar.
Jay



Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Daan » zo aug 22 2010 10:44 pm

Leuke serie , was er zelf ook :)

Was inderdaad erg druk , was al blij als ik een klein gaatje had :wink:
Gebruikersavatar
Daan

Clublid
Berichten: 316


Locatie: Den Haag
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Cyrus » zo aug 22 2010 10:54 pm

Mooie serie!
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Replay » zo aug 22 2010 11:00 pm

Hoi,
Op zich wel leuke momenten maar de vangrail onderin beeld stoort mij enorm. Dit had voorkomen kunnen worden.
Heel simpel zelfs,ook met je positie t.o.v. de baan.
Neem je scherpstelpunt onderin je scherpstelvlak en houd de auto's onderin je beeld scherp en kijk door je oculair waar de vangrail blijft. Dan fotografeer je over de rail heen. Boven in de foto heb je dan wel iets meer omgeving,wat bij het evenement hoort, maar in ieder geval niet de hinderlijke vangrail.
Jammer dat je hier niet aan gedacht hebt want dan was je serie veel boeiender om naar te kijken.
Tip voor de volgende keer.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor arjan916 » zo aug 22 2010 11:47 pm

Ha Roel,
Bij een groot aantal was het bijna niet mogelijk om het zo te doen als je schetst, maar in een groot aantal gevallen baalde ik wel van de vangrail dat je er zo ver vandaan moest staan zodat je moeilijk er overheen kon schieten.
Een aantal heb ik bewust iets verder geknipt dat ik ze iets kan uitsnijden om een acceptabel resultaat te halen.
Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor Replay » zo aug 22 2010 11:51 pm

Oh,maar ik begrijp je helemaal. Het is ook maar een tip voor de volgende keer.
Je hebt je best toch gedaan en je hebt een leuke dag gehad en daar gaat het om.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor André » ma aug 23 2010 7:39 am

Ik was er ook, en vond het ook veel minder "spectaculair" dan voorgaande jaren. Wat de vangrail betreft, ik zat in het VIP dorp en zat er redelijk met mijn neus boven op en zelfs dan is het ook niet eenvoudig die ellendige vangrail te ontwijken. Door een dom foutje van mezelf was ik mijn tele vergeten en moest ik het doen met de 17-50, tja dan is het wel weer een voordeel dat je helemaal vooraan op de VIP tribune zit. Ik zal er vanavond ook wel paar plaatsen. (uiteraard in een ander topic, om hier vervuiling te voorkomen)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bavaria City Racing 2010 - Rotterdam

Berichtdoor arjan916 » di aug 24 2010 10:22 pm

flippie17 schreef:Ik was er ook, en vond het ook veel minder "spectaculair" dan voorgaande jaren. Wat de vangrail betreft, ik zat in het VIP dorp en zat er redelijk met mijn neus boven op en zelfs dan is het ook niet eenvoudig die ellendige vangrail te ontwijken. Door een dom foutje van mezelf was ik mijn tele vergeten en moest ik het doen met de 17-50, tja dan is het wel weer een voordeel dat je helemaal vooraan op de VIP tribune zit. Ik zal er vanavond ook wel paar plaatsen. (uiteraard in een ander topic, om hier vervuiling te voorkomen)


Het was zeker niet één van de meest enerverende edities, eigenlijk vond ik het de minst leuke van allemaal.
De tussenpauzes waren gewoon veel te lang, 20minuten wachten in de regen om dan een Infiniti te zien en daarna weer 20minuten wachten op mevrouw Albers in een DTM wagen op slakkentempo... maar het spektakel bij de drifters en de F1 demo's maakten weer veel goed.
Ik vond het een groot contrast tov van vorig jaar waarbij er een ook een grotere verscheidenheid aan voertuigen het gehele parcours aflegden en niet een klein stukje zoals dit jaar.
Ik zag 's avonds op de tv uitzendingen auto's in het VIP dorp staan die ik echt niet op t Hofplein heb zien passeren, terwijl ik daar echt vroeg stond.

En dat akkefietje wat Kalff had, deed ook geen goed aan het verloop van het programma, lang oponthoud door Kalff z'n stommiteit, hij deed z'n naam eer aan :wink:
(je weet dat het een evenement is waar veel deelnemers een burnout maken, en dan ga je inhalen en roepen dat het raar is om een burnout te maken, kalf)
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten