De Veluwe
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: De Veluwe
Op de Veluwe liggen nogal wat van die stronken geloof ik. Voer voor fotografen. Mooie foto en dito nabewerking.
Wil/kun je delen hoe je de nabewerking hebt gedaan? We zitten hier op het forum om van elkaar te leren nietwaar?
Wil/kun je delen hoe je de nabewerking hebt gedaan? We zitten hier op het forum om van elkaar te leren nietwaar?

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Dag Riemke,Riemke schreef:Op de Veluwe liggen nogal wat van die stronken geloof ik. Voer voor fotografen. Mooie foto en dito nabewerking.
Deze foto heb ik bewerkt in Lightroom. Naast de standaard bewerkingen zoals belichting en scherpte heb ik het "gegradueerd filter" gereedschap bij de lucht gebruikt. In dit geselecteerde gedeelte heb ik de belichting en lichtsterkte iets verminderd en de verzadiging en helderheid iets verhoogd. Verder heb ik de boomstronk bewerkt met het "aanpassingspenseel" gereedschap. In dit geselecteerde gedeelte heb ik de belichting, contrast en helderheid is verhoogd.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Dank je wel! Netjes gedaan hoor en een mooi resultaat. Kun je misschien het origineel (zonder de bewerking) plaatsen om het verschil te laten zien?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Onderstaande de onbewerkte versie.Riemke schreef:Dank je wel! Netjes gedaan hoor en een mooi resultaat. Kun je misschien het origineel (zonder de bewerking) plaatsen om het verschil te laten zien?

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat bewerking wel niet doet met een foto.. Prima geslaagde foto Noël 
Ik ga vrijdag daar op de Hoge Veluwe ook eens een poging wagen, ik heb nu een voorbeeld

Ik ga vrijdag daar op de Hoge Veluwe ook eens een poging wagen, ik heb nu een voorbeeld