Zeeuwse kust via de ND110

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Zeeuwse kust via de ND110

Bericht door weimaraner » ma aug 30 2010 10:09 pm

Afgelopen zaterdagavond richting Zeeland gereden om weer eens wat te spelen met mijn B&W ND110 filter. Had via Google Earth een paar mogelijke lokaties uitgezocht en dat pakte goed uit. Het weer zat ook mee en variëerde van mooie blauwe luchten met wat wolkjes tot zwaar onweer op het eind van de avond. Helaas ging dat laatste ook gepaard met zware regenval dus toen was het snel uit met de fotopret. Onderstaand twee kiekjes van eerder op de avond.

Iemand trouwens nog suggesties om ze zilte zeelucht en de daarmee gepaard gaande vettige aanslag veilig van je filters af te halen (en dan bedoel ik voornamelijk de kunstof Cokin filters)?

Afbeelding

Afbeelding

Daviddvd

Re: Zeeuwse kust via de ND110

Bericht door Daviddvd » ma aug 30 2010 10:11 pm

Nr. 1 vind ik toch de betere! Hele strakke plaat! :)

2 staat ook iets scheef volgens mij?

Myriad

Bericht door Myriad » ma aug 30 2010 10:20 pm

Lekkere foto's weimaraner. Ook bij mij nr. 1 als nr. 1.
Daviddvd schreef:scheef volgens mij?
Ik weet het wel zeker; browse de horizon maar eens naar de onderkant van je browser; handige controle. :!:
Of je moet je scherm niet helemaal waterpas hebben staan :lol:

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma aug 30 2010 10:25 pm

Hmm, gelijk mijn scherm maar eens recht gezet - jullie hebben inderdaad gelijk. :D

Bart Gossen

Bericht door Bart Gossen » ma aug 30 2010 10:50 pm

Myriad schreef: Of je moet je scherm niet helemaal waterpas hebben staan :lol:
Ook dan is de horizon scheef tov je browser... :wink:

Olijfje

Bericht door Olijfje » ma aug 30 2010 11:30 pm

Voor mij nr 2
Mooie kleuren, en mooi effect met langs sluitertijd (daar had je Cokin toch niet voor nodig?).
Iemand trouwens nog suggesties om ze zilte zeelucht en de daarmee gepaard gaande vettige aanslag veilig van je filters af te halen (en dan bedoel ik voornamelijk de kunstof Cokin filters)?
Zit die zilt laag alleen op je filter?
Als ik richting zee ga pak ik m'n camera in een ewa-marine tas. Overdreven? Niet toen ik na een dagje fotograferen bij windkracht 7 (waarbij ik halverwege al bijna niets meer kon zien door m'n camera vanwege de smerigheid) thuis kwam, en slechts de tas onder het zoete water af hoefde te spoelen.
Kortom, voor nu een suggestie, reiniging met gedestilleerd water en voor de volgende keer een tip?

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo sep 01 2010 8:21 pm

@Olijfje,
Ik heb een Cokin ND verloopfilter gebruikt voor de lucht. Ben nog steeds op zoek naar hard-grads van Lee maar die zijn op dit moment nergens te krijgen (en die hadden trouwens net zo vet geworden :mryellow: ).

Leek me eigenlijk wat overdreven zo'n EWA Marine tas maar aan de andere kant wil in oktober nog een week naar de kust om te fotograferen - misschien niet zo'n slecht idee dus. Bedankt voor de tip!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”