Motorraces Eemshaven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Stef

Motorraces Eemshaven

Bericht door Stef » zo mei 20 2007 5:09 pm

Van donderdag tot en met vandaag waren er nationale motorraces in de Eemshaven. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement. Ik ben er vanmiddag een paar uurtjes geweest.

Voor mij was het vooral een oefening in het "pannen" met mijn 70-300VR. Ik denk, nu ik weer thuis ben, dat het al redelijk gelukt is. Ik had de mazzel om een leuk plekkie te kunnen innemen, waar het licht (zon) gunstig was en de snelheid van de motoren laag.

Ik had trouwens ook mazzel met enkele valpartijen vlak voor de neus. Eén daarvan heb ik nog kunnen vangen, waarvan de onderstaande foto volgens mij redelijk geslaagd is. Het was trouwens Rick Lenders in de Dutch Supersport klasse.

EXIF: 300 mm, 1/1000 sec, F5,7, ISO 800.

Wat vinden jullie er van?

Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mei 20 2007 6:45 pm

auch dat is een flinke slipper maar het overkomt iedere motorrijder wel eens zelfs valentino rossi, maar mooie plaat hoor (jammer dat je niet ana de voorkant stond dan kon je verbeten trek op zijn gezicht zien want die zal er best wel geweest zijn

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » zo mei 20 2007 8:03 pm

"Ik had trouwens ook mazzel met enkele valpartijen vlak voor de neus. "

Daar zal de beste man in kwestie anders over gedacht hebben... ;P

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » zo mei 20 2007 9:15 pm

mooie foto, maare pannen met 1/1000 ??
Zet hem eens op S en dan 1/160 dan kun je mooi pannen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Stef

Bericht door Stef » zo mei 20 2007 10:36 pm

olle_griese schreef:mooie foto, maare pannen met 1/1000 ??
Goeie tip! Iets voor de volgende keer. Ik had 'm wel op S trouwens.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma mei 21 2007 1:44 am

olle_griese schreef:mooie foto, maare pannen met 1/1000 ??
Inderdaad een mooie plaat en ben het met olle_griese eens. Met een 1/160 had je waarschijnlijk nog wat rotatie van het achterwiel kunnen zien op deze plaat. Zoals ik al eerder heb gezegd dat de kunst van het pannen is het scherp krijgen van het onderwerp in een onscherpe omgeving. Vind het zelf ook moeilijk en oefen veel vanuit mijn achtertuin met passerende auto's en fietsers. Slechts enkele opnamen lukken.
Voorwaarde om de snelheid erin te krijgen zijn inderdad de sluitertijd, maar ook dat je niet te ver van je onderwerp af moet staan.

Succes.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » ma mei 21 2007 3:03 am

Vind dit toch wel een goeie foto valt nog niet mee om zo’n val scherp te krijgen, als je bij deze val een langere sluitertijd had gebruikt was alles waarschijnlijk onscherp geweest. Pannen werkt eigenlijk alleen goed als het gefotografeerde object zich met een constante snelheid beweegt in het horizontale vlak en jij het mooi kan volgen met je kamera, op het moment dat een motorrijder deze baan verlaat door te vallen beweegt ie ook in het verticale vlak waardoor alles onscherp word bij een langere sluitertijd . Is dit nog te volgen of sla ik nu wartaal uit :roll: , weet niet precies hoe ik het anders moet omschrijven.
Misschien kan je nog wat laten zien van een motorrijder die wel overeind blijft?

Groeten Jan 8) .

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » ma mei 21 2007 8:37 am

Klopt precies zoals je zegt Jan, op 1/160e was deze foto niet scherp geweest. Deze foto is dan ook niks mis mee in mijn ogen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Stef

Bericht door Stef » ma mei 21 2007 8:48 am

Hier is een foto van dezelfde motorrijder, een paar ronden voor de val.
Zelfde EXIF gegevens. Inderdaad zie je dan niet veel van het pannen.

Afbeelding

Stef

Bericht door Stef » ma mei 21 2007 4:45 pm

Kleine rectificatie: de coureur in kwestie is Rick Lenters van Start Racing: http://www.start-racing.nl/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”