Viaduc de Millau

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Viaduc de Millau

Bericht door KvP » ma sep 27 2010 10:07 pm

Tijdens de reis naar spanje heb ik bewust een hotelovernachting gemaakt bij deze brug, om deze een rustig te fotograferen.
Hier alvast eentje

De Brug van Millau (Frans: Viaduc de Millau) is een meervoudige tuiconstructie over de rivier de Tarn, in de gemeentes Millau en Creissels in het departement Aveyron te Frankrijk. De brug, op 14 december 2004 geopend door toenmalig president Jacques Chirac, is de hoogste brug ter wereld: een van de pijlers is 343 meter hoog, iets hoger dan de Eiffeltoren. De maximale hoogte van het brugdek wordt slechts door de Royal Gorge Bridge (321 meter - Colorado, Verenigde Staten) overtroffen. (bron: wikipedia)

Afbeelding

Zo ziet hij er van onder uit

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KvP op wo okt 06 2010 11:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Mickey Mike
Forumlid
Forumlid

Re: Viaduc de Millau

Bericht door Mickey Mike » ma sep 27 2010 10:19 pm

Mooie plaat en het is zeker de moeite waard geweest voor een hotelovernachting met z'n uitzicht :mryellow:
Nikon D300s - 17-55mm 2.8 - 70-200mm VR 2.8 - TC-17E II - Speedlight SB-900 - Kata R-102

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma sep 27 2010 10:27 pm

Die D80 is nog niet zo slecht Kees, gave plaat. Kun je zien waar jij 3 jaar geleden al toe instaat was. Chapeau!
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma sep 27 2010 10:37 pm

ALE schreef:Die D80 is nog niet zo slecht Kees, gave plaat. Kun je zien waar jij 3 jaar geleden al toe instaat was. Chapeau!
Groet,

ALE
Deze maakte ik in augustus dit jaar :)
Groeten Kees

Fujifilm X100F

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » di sep 28 2010 1:05 am

Wow! Wat een mooie plaat!

Audion
Forumlid
Forumlid

Bericht door Audion » di sep 28 2010 7:46 am

KvP schreef:
ALE schreef:Die D80 is nog niet zo slecht Kees, gave plaat. Kun je zien waar jij 3 jaar geleden al toe instaat was. Chapeau!
Groet,

ALE
Deze maakte ik in augustus dit jaar :)
Ik snap waar Arthur zich op baseerde Kees, in de EXIF staat een D80, met iets van een datum van een paar jaar (26 september 2007) terug, hehehe :lol:

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di sep 28 2010 9:19 am

Een hele mooie plaat Kees, chapeau. Groet, peter

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » di sep 28 2010 4:44 pm

Mooi plaatje.

Ik vraag me echter serieus iets af. Je kunt zien dat het redelijk bewolkt was die dag...bovendien staat de brug nu in de volle zon. Zou het resultaat niet mooier zijn geweest als je even gewacht had tot er een wolkje voor de zon was gedreven? Ik vind de schaduw van de brug op het landschap erg dominant, maar kan me voorstellen dat anderen dat misschien juist mooi vinden. Kwestie van smaak. Ben benieuwd wat jij/jullie van mijn voorstel vinden

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di sep 28 2010 5:12 pm

PieterDriessen schreef:Mooi plaatje.

Ik vraag me echter serieus iets af. Je kunt zien dat het redelijk bewolkt was die dag...bovendien staat de brug nu in de volle zon. Zou het resultaat niet mooier zijn geweest als je even gewacht had tot er een wolkje voor de zon was gedreven? Ik vind de schaduw van de brug op het landschap erg dominant, maar kan me voorstellen dat anderen dat misschien juist mooi vinden. Kwestie van smaak. Ben benieuwd wat jij/jullie van mijn voorstel vinden

Pieter, zie alleen een zwarte streep aan het eind van de brug links naar beneden afbuigen. Van alle 7 tuipalen met bedrading zie ik niets terug. Dus voor wie dit storend vind, haal het weg met photoshop. Ik persoonlijk denk dat deze foto zonder zon lang niet zo mooi (helder) was geweest. Mooi, dat is een 2e ding. Voor mij hoort de foto zo. groet, peter

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » di sep 28 2010 9:27 pm

gewoon peter schreef:Pieter, zie alleen een zwarte streep aan het eind van de brug links naar beneden afbuigen. Van alle 7 tuipalen met bedrading zie ik niets terug.
Vanaf het huis lijkt een zandweg richting bosjes/horizon te lopen met aan de rechterkant een flinke strook schaduw (bijna zwart). De schaduw loopt voor de bomen langs naar rechts. Verder zijn de bomen in de achtergrond (horizon) ook erg donker, maar ik weet niet of dat schaduw is of gewoon een kwestie van te weinig licht.
gewoon peter schreef:Dus voor wie dit storend vind, haal het weg met photoshop.
Ik probeer er voor mezelf altijd meteen een mooie foto van te maken zonder trucjes achteraf. Fotoshop is mooi als redmiddel voor een foto wat mij betreft. De topicstarter geef echter aan dat hij speciaal voor deze foto zelfs overnacht heeft in de buurt van de locatie. Het lijkt me dat hij tijd genoeg heeft gehad om te wachten op het beste moment om te schieten.

!!! Let wel: mijn menig is niet bedoeld om deze foto af te kraken...het is een mooie foto. Mijn vraag om te wachten tot de zon achter een wolk zit is om te leren van andere mensen die hier ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik. Oftewel...ik probeer hier gewoon hardop na te denken. Misschien kan iemand hier uitleggen dat dit idd de best haalbare foto is wat betreft het licht (schieten in de volle zon dus)

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » do sep 30 2010 4:58 pm

Jammer dat hier niemand meer op reageerd...ik had graag nog wat feedback gehad :?

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » do sep 30 2010 11:36 pm

Ik heb begrepen dat deze foto het voorgerecht is. Daar op afgaande zeg ik dan 'Laat het hoofdgerecht maar doorkomen, want het voorgerecht was al erg lekker!'
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Myriad

Bericht door Myriad » vr okt 01 2010 7:29 am

PieterDriessen schreef:Jammer dat hier niemand meer op reageerd...ik had graag nog wat feedback gehad :?
De brug steekt mooi af tegen de relatief donkere achtergrond. Afhankelijk van de bewolking, zou er meer diepte in de foto zijn geweest, als er van voor naar achteren een mooie laging van lichtvlekken zou zijn geweest. Het kan zijn dat je daar nog wel eens heel lang op moet wachten.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo okt 06 2010 11:46 pm

1 bijgeplaatst
Groeten Kees

Fujifilm X100F

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”