spelenvaren met de Nikon D3000
spelenvaren met de Nikon D3000
Nadat ik vorige week mijn nikon D3000 heb gekocht moest ik natuurlijk ff wat dingen uitproberen.. Ik ben alleen nog niet naar buiten geweest (regen en toestel gaan denk ik niet goed samen
)

- krizz
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: spelenvaren met de Nikon D3000
De laatste foto vind ik echt super geslaagd, mooi groot hoek effect. En dat de foto scheef loopt stoort de achtergrond niet en maakt de foto speels.
Mooie uitsnede en ook mooi de de honden het beeld uitkijken i.p.v. wat je veel ziet recht in de camera.
Gr Krizz
Mooie uitsnede en ook mooi de de honden het beeld uitkijken i.p.v. wat je veel ziet recht in de camera.
Gr Krizz
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je nieuwe camera.
Ik vind de foto's wel wat onderbelicht... Even oppoetsen lijkt me.
Ik vind de foto's wel wat onderbelicht... Even oppoetsen lijkt me.
- Marc van den Oord
- Forumlid
Mooie platen! Inderdaad de belichting wat oppoetsen. Hoop dat je de NEF nog bewaard hebt. Je kan de platen iets oppoetsen in JPG maar lang niet zo goed als in NEF.
(je ziet patrick ik maak foto's enkel in NEF!! :mrgreen: )
Veel succes met je D3000!
(je ziet patrick ik maak foto's enkel in NEF!! :mrgreen: )
Veel succes met je D3000!
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.
- krizz
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De 1e 3 foto's zijn idd wat donker maar de laatste zeker niet.
Gr Krizz
Gr Krizz
Laten we elkaar nou niet voor de gek houden, daar heeft niemand iets aan. Het zijn foto's die iedere beginner maakt, en daar is ook helemaal niets mis mee. Iedereen moet het leren, en bijna niemand maakt vanaf dag 1 topfoto's.Marc van den Oord schreef:Mooie platen!
Er is veel te verbeteren aan de foto's, belichting, compositie, etc. Met gewoon wat plaatjes schieten leer je de camera wel kennen, en dat is prima. Als je nog nooit met een dSLR hebt gewerkt is het een relatief ingewikkeld stuk gereedschap, waar je nou eenmaal de tijd voor moet nemen. Verwacht niet vanaf de eerste dag de prachtigste foto's.
Veel oefenen, veel kijken naar andere foto's, en vooral kritisch kijken naar je eigen foto's, en je komt er vanzelf. Het kost alleen wat tijd, maar het is juist leuk als je ziet dat je vooruitgang boekt.
Succes!