Hitsige Herten (Update 28-10-2010) De laatste

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Jomar

Hitsige Herten (Update 28-10-2010) De laatste

Bericht door Jomar » zo okt 24 2010 3:24 pm

Afgelopen vrijdag heerlijk genoten van het statige gedrag van de Damherten,
Ik had mezelf weer eens in de bosjes verscholen, wachtende op wat moois,
Het moois kreeg ik gelukkig ook,
Ik stond wel helaas aan de verkeerde kant, en wilde tijdens het gevecht niets verstoren en ben daarom ook blijven zitten,
zoiets kan/mag/moet je ook niet verstoren.
Dus de lens om het boompje heen en schieten maar :lol:
En kijken wie er de winnaars pose aan gaat nemen, ... in 1 woord : schitterend dat haantjes gedrag

mooi om te zien hoe zo'n gevecht tot stand komt, ik moet zeggen dat het deze keer eigenlijk 1 grote "Lek" was waar ik was,
waarbij soms damherten op 5 meter van elkaar in hun eigen kuil lagen,
kwam er een Hinde aan, dan gingen de heren staan en burlen, waarbij de agressieve sfeer heel duidelijk merkbaar was

Het mooie was ook dat ik op mijn buik lag ( helaas was dat ook te ruiken achteraf :lol: ) en ik plotseling een hevig geburl achter mij hoorde, ik had ook het idee dat het toch wel erg dichtbij was, nadat ik mij langzaam omdraaide schrok ik toch ook even, deze man was dus linea recta naar mij toegelopen, en ik had hem nooit aan horen komen, wel wilde hij even poseren voor me, daarna ben ik rustig weg gekropen.

Hele mooie dingen gezien , alleen in de bossen zonder veel aanwezig licht, kom je met een 4-5,6 lens gewoon echt licht te kort,
en dan is een D3000 niet de ideale camera om met hoge ISO's te gaan werken, maar we hebben er het beste van gemaakt
en flink was nabewerking moeten doen, maar een onvergetelijke dag :D

Hier een impressie

foto 1
Het gevecht om de Hinde, helaas de bomen ervoor, maar toen ze eenmaal begonnen had ik weinig keus meer :(
het ging ook zo snel, en ik wilde het ook gewoon met het oog zien, ik wilde het niet missen...

Afbeelding

foto 2
Victory!!.... Now I Have the Girl.... een schitterende winnaars pose, waarbij een luid geburl ten gehore gebracht wordt
Bij deze pose wordt het "lek" van de verliezer ook nog even onder geürineerd

Afbeelding

foto 3
Soms loopt een gevecht iets minder af voor de een dan voor de ander, deze jongen was een duidelijke verliezer, de wond zag er wel goed uit,

Afbeelding

foto 4
Het burlen naar de Hindes en de overige mannen,

Afbeelding

foto 5
Duidelijk zwaar vermoeid deze vent, van het rummicuppen de hele nacht door :wink:

Afbeelding

foto 6
Dit is de man die ineens achter me stond te burlen, heel snel geprobeerd een opname te maken terwijl ik nog op mijn rug lag,
bij thuiskomst zag ik wel dat de ogen buiten het scherptegebied liggen, maar voor mij een foto met verhaal,

Afbeelding

Her en der mis ik zeker wat scherpte , maar met het aanwezige licht en de lens denk ik dat het best aardig is gegaan,
wat gecropped en verscherpt.
Laatst gewijzigd door Jomar op do okt 28 2010 10:20 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Roberttt

Re: Hitsige Herten

Bericht door Roberttt » zo okt 24 2010 3:34 pm

Gave serie! Geen perfecte foto's zoals je zegt maar schitterend om dit stukje natuur te zien!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo okt 24 2010 3:44 pm

Prachtige serie! Jij hebt voorlopig in ieder geval iets te vertellen!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » zo okt 24 2010 4:13 pm

Schitterend, en een mooi verhaal, zeker bij de laatste, die blik alleen al.
Ik had jou blik wel willen zien. :oohh:
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 24 2010 4:29 pm

Prachtig om dat te zien :wink:
Wil morgen ochtend richting de Oostvaardersplassen en hoop dit ook te gaan mee maken.
Lijkt me geweldig.

Toppie Groet Kroontje

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » zo okt 24 2010 6:59 pm

Wat mij hier nu het meeste treft, is niet de kwaliteit van de foto's, maar het respect dat jij hebt voor de natuur. Chapeau!!

Jomar

Bericht door Jomar » zo okt 24 2010 8:04 pm

Allen bedankt voor de reacties!

@ MarcoD90

Ik denk dat mijn blik ongeveer hetzelfde was :lol:
gepaard met in eerste instantie een klein beetje angst, aangezien ze toch wel groot zijn, helemaal als je omkijkt in liggende positie.
Gelukkig had ik wel van te voren goed bekeken dat ik ruim buiten de lek lag , dus dat deze mij even kwam bekijken was gelukkig pure nieuwsgierigheid denk ik :lol: , hetgeen ook wel aan zijn blik te zien is :lol:

@Blacksheep

Dank je , een reactie die mij veel waard is :wink:

@kroontje

OVP ben ik zelf nog nooit geweest, aangezien ik al mijn hele leven in de AWD loop, daar ook deze opnamen zijn gemaakt,
en ondertussen weet je dan ook een beetje waar de actie zich ophoudt, althans waar je de meeste kans zou kunnen maken :wink:
maar ik wil hier zeker ook nog een keer heen, maar geloof wel dat ik dan eerst even wat meer mm's moet regelen :D

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo okt 24 2010 10:32 pm

Geweldig Jomar, mooie serie en je laat mooi zien dat de fun van het fotograferen niet perse in het resultaat hoeft te zitten. Heel leuk om te zien / lezen. Waar staat AWD in dit verband voor eigenlijk ?

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » zo okt 24 2010 10:50 pm

Prachtig!!!! :wink:

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » zo okt 24 2010 11:17 pm

Schitterend!

Met het verhaal erbij zie je het gewoon voor je.

waar was dit precies?
groeten Robert

Myriad

Bericht door Myriad » zo okt 24 2010 11:29 pm

Jomar; respect! Dit zou ik denk ik niet durven (als ik het al zou willen).
Wat een verhaal. Ben je niet een beetje gevaarlijk bezig geweest hier?

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » ma okt 25 2010 12:03 am

Ik vind foto 1 zelfs de beste van de serie. Dat is de situatie van het moment en de intentie van de heren herten is overduidelijk aanwezig. 'Geposeerde' foto's zijn wat mij betreft lang niet altijd het mooiste.

Jomar

Bericht door Jomar » ma okt 25 2010 7:37 am

Wederom bedankt voor de reacties,

@ NIKON Haak

Thnx, ik was achteraf toch ook stiekem wel blij dat ik in ieder geval de sfeer een beetje vast heb kunnen leggen, en voor de rest met gestokte adem zitten kijken hoe hard dat eigenlijk gaat :shock:

@ Frankie - erpeewee

Opnames zijn gemaakt in de AWD ( amsterdamse waterleidingduinen ) in noord holland, als je van natuur houdt is dat naar mijn mening een van de mooiste gebieden in nederland.

@ Myriad,

Als je daar bent durf je wel hoor, je kan in principe duidelijk zien waar de "lek".. ( zeg maar territorium ) zich bevindt, zolang je daar rekening mee houdt, en daar uit blijft is er niets aan de hand,
en kun je gewoon op een afstandje genieten van al dat moois, het mannetje wat mij benaderde was gewoon erg nieuwsgierig, een normaal mens heeft dat allang door, maar wij zijn alleen maar door de zoeker aan het staren op dat moment :lol:

Daniël

Bericht door Daniël » ma okt 25 2010 7:59 am

wow, dat moet een kick gegeven hebben zeg om deze serie vast te leggen.

Mooi gedaan. Geen top serie qua kwaliteit zoals je zelf ook al gaf maar wel goed vast gelegd.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Tony D » ma okt 25 2010 7:49 pm

Foto 5 zou het goed doen in de maandopdracht over de ogen die genoeg zeggen, vooral met jouw commentaar erbij :lol: :lol: :lol: :lol:
Overigens: mooie foto's!

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”