Down Under
- ArjanAanraad
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Down Under
Hoi, hierbij weer een nieuwe foto. Ik reken op veel reacties dus laat rustig een reactie achter, daar is immers dit hoekje van het forum voor... :mrgreen:

- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Re: Down Under
Kun je aangeven waarom niet...Rick S. schreef:Vind hem niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
-
Rick S.
Geen gezichten zichtbaar, benen van degene beneden zijn alleen maar zichtbaar en dat stoort een beetje. Mij ook iets teveel beweging in de foto, nou snap ik dat dat je doel was bij deze foto maar ik vind het iets teveel. Natuurlijk gewoon mijn mening. 
- gvdnberg
- Webredactie

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou niet weten hoe ik hier een mooie foto van zou moeten maken, maar wat je hier toont vind ik erg onrustig door alle glas en spiegelende oppervlakken. De beweging die je ziet in de personen vind ik juist goed maar de rest van de foto is te onrustig, zodat het geheel voor mij niet aantrekkelijk is. Ook de benen achterin/onderin zou ik wegpoetsen voor meer rust in de foto.
Maar goed het is mijn mening.....
Groeten,
Gert van den Berg
Maar goed het is mijn mening.....
Groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het prettig om commentaar te ontvangen want daar leer ik van en dat is ook mijn doel. Ik vind het juist jammer als mensen in dit hoekje van het forum alleen maar komen kijken zonder een mening achter te laten, anders had ik mijn foto wel bij presentaties neer gezet. Kortom fijn dat jullie hebben gereageerd en jullie mening hebben onderbouwd!
Gr Arjan
Gr Arjan
-
gewoon peter
Beste Arjan en gewaardeerd medeclublid. "Er zijn zat mensen die in dit hoekje van het forum alleen maar komen kijken". Zij laten dan ook geen mening achter en de reden? Raadt maar. Paar opties, ze weten het gewoon niet, vinden het absoluut niets, vinden het prachtig en bedenk er zelf nog maar een paar. Ze zijn natuurlijk niet verplicht om te reageren.
Maar goed, mijn mening, want ook ik begrijp van deze foto niet zo veel, Ik vind hem heel onscherp, alleen het rode jack lijkt wat scherper, verder pakt de foto ook mij niet, dus geen wauw gevoel daarbij. Hoop dat je hiermee kunt leven en kom maar op met de volgende. groet, peter
Maar goed, mijn mening, want ook ik begrijp van deze foto niet zo veel, Ik vind hem heel onscherp, alleen het rode jack lijkt wat scherper, verder pakt de foto ook mij niet, dus geen wauw gevoel daarbij. Hoop dat je hiermee kunt leven en kom maar op met de volgende. groet, peter
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Daar heb je ook weer gelijk in, thks voor de boodschap...en we gaan weer gewoon verdergewoon peter schreef:Beste Arjan en gewaardeerd medeclublid. "Er zijn zat mensen die in dit hoekje van het forum alleen maar komen kijken". Zij laten dan ook geen mening achter en de reden? Raadt maar. Paar opties, ze weten het gewoon niet, vinden het absoluut niets, vinden het prachtig en bedenk er zelf nog maar een paar. Ze zijn natuurlijk niet verplicht om te reageren.
- Germay
- Forumlid

Afgezien van de vorige reactie's die wel terecht zijn vind ik de belichting op de personen helemaal niet slecht alleen op de weg waar naar ze naar toe gaan is de foto duidelijk overbelicht.De rest is al gezegt dus daar geen discussie over.Ik kan je exif gegevens niet achterhalen,omdat ik het vermoeden heb dat er is geflitst,of heb ik het mis?
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
- Frankie
- Clublid

- Contacteer:
Mooi contrast tussen de kleurige mensen en de chroommetalige omgeving, versterkt door de bewegingsonscherpte. Wat mij betreft is dit 'idee' belangrijker dan de technische uitvoering.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Precies, dat is het beeld dat ik voor mij zag! Juist die glimmende omgeving versterkte de beweging van de mensen naar beneden, vooral het rood van het jasje knalde er voor mij uit. Scherpte en alle andere technische zaken etc zijn vaak voor mij ondergeschikt aan het beeld dat zij moeten ondersteunen. Sterker nog juist door er onscherpte of ruis aan toe te voegen kun bepaalde effecten bereiken. Het doel en de boodschap zijn voor mij het mest belangrijk. :mrgreen:
-
Jaargetijden
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
Het idee vind ik wel sterk, maar dan had ik juist de beweging laten benadrukken door oa de omgeving hierbij te laten afsteken, dwz scherp te houden. De beweging had voor mij dan wel duidelijker mogen worden door nog meer bewegingsonscherpte. Mijn oog valt nu meteen op het fel belichte stuk onderin dat bijna midden in de foto zit.Snadaa schreef:Precies, dat is het beeld dat ik voor mij zag! Juist die glimmende omgeving versterkte de beweging van de mensen naar beneden, vooral het rood van het jasje knalde er voor mij uit. Scherpte en alle andere technische zaken etc zijn vaak voor mij ondergeschikt aan het beeld dat zij moeten ondersteunen. Sterker nog juist door er onscherpte of ruis aan toe te voegen kun bepaalde effecten bereiken. Het doel en de boodschap zijn voor mij het mest belangrijk. :mrgreen:
groeten,
Wil
Mijn FLICKR pagina http://www.flickr.com/photos/jaargetijden/
- Ruud Engels
- Forumlid

- Contacteer:
Hoi Arjan,
Je ziet een glimmende omgeving die je wilt versterken door beweging. Nu vermoed ik dat je zelf ook op de roltrap hebt gestaan.
Persoonlijk denk ik dat je er beter aan had gedaan om niet zelf op de roltrap te gaan staan, hierdoor had je mijn inziens 2 zaken waar het jou om te doen was versterkt, namelijk;
- De glimmende omgeving.
- De beweging van de mensen op de roltrap.
Had je hierna wat ruis of iets dergelijks toegevoegd aan de foto had je misschien helemaal het effect bereikt wat je wilde bereiken, hetzij ik betwijfel of er dan nog wat van je glimmende omgeving was overgebleven.
Ik heb even in mijn eigen archiefje gekeken en een foto gevonden die enig vergelijk heeft met jou foto en hier toegevoegd om aan te geven hoe ik bedoel waardoor je een sterkere foto kunt krijgen. Indien je niet wilt dat hij blijft staan, geef maar een seintje

Ik snap je idee achter de foto.Snadaa schreef:Precies, dat is het beeld dat ik voor mij zag! Juist die glimmende omgeving versterkte de beweging van de mensen naar beneden, vooral het rood van het jasje knalde er voor mij uit. Scherpte en alle andere technische zaken etc zijn vaak voor mij ondergeschikt aan het beeld dat zij moeten ondersteunen. Sterker nog juist door er onscherpte of ruis aan toe te voegen kun bepaalde effecten bereiken. Het doel en de boodschap zijn voor mij het mest belangrijk. :mrgreen:
Je ziet een glimmende omgeving die je wilt versterken door beweging. Nu vermoed ik dat je zelf ook op de roltrap hebt gestaan.
Persoonlijk denk ik dat je er beter aan had gedaan om niet zelf op de roltrap te gaan staan, hierdoor had je mijn inziens 2 zaken waar het jou om te doen was versterkt, namelijk;
- De glimmende omgeving.
- De beweging van de mensen op de roltrap.
Had je hierna wat ruis of iets dergelijks toegevoegd aan de foto had je misschien helemaal het effect bereikt wat je wilde bereiken, hetzij ik betwijfel of er dan nog wat van je glimmende omgeving was overgebleven.
Ik heb even in mijn eigen archiefje gekeken en een foto gevonden die enig vergelijk heeft met jou foto en hier toegevoegd om aan te geven hoe ik bedoel waardoor je een sterkere foto kunt krijgen. Indien je niet wilt dat hij blijft staan, geef maar een seintje

Groeten Ruud
Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
-
Daniël
Eerlijk gezegd had ik iets van Australië verwacht
Dus in dat opzicht heb je me mooi verrast.
Je foto trekt mij niet echt.
1 het bewogen deel. 1/8 en op f5.6. Ik had mijn sluitersnelheid omhoog gegooid maar niet te hoog. Iets van 1/60 seconden of zo.
Eigenlijk is alles bewogen. Het diepte effect krijg ik ook niet echt.
Die van Ruud geeft me meer diepte.
Dus in dat opzicht heb je me mooi verrast.
Je foto trekt mij niet echt.
1 het bewogen deel. 1/8 en op f5.6. Ik had mijn sluitersnelheid omhoog gegooid maar niet te hoog. Iets van 1/60 seconden of zo.
Eigenlijk is alles bewogen. Het diepte effect krijg ik ook niet echt.
Die van Ruud geeft me meer diepte.