D700 defect?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Brigitte

D700 defect?

Bericht door Brigitte » zo nov 07 2010 1:04 pm

Ik was zojuist foto's aan het maken, ineens wordt het beeld door de zoeker donkerder en de camera weigert sindsdien de autofocus (ook bij handmatig scherpstellen geen groen bolletje), mogelijk omdat er iets is met de lichtmeting. Het beeld is nl. nog steeds veel te donker en de lichtmeter knippert voortdurend. Het gebeurt bij verschillende lenzen.

Help! Heeft iemand een idee?

Brigitte

Re: D700 defect?

Bericht door Brigitte » zo nov 07 2010 1:20 pm

Hij doet het weer. Het leek of de aperture (leuk als je gewend bent om Engels te lezen, hoe heet dat in het Nederlands?) niet open ging. De DOF preview gaf een Err aan. En toen hoorde ik "iets", een soort klikje, en nu doet ie het weer.
Van de week gaat ie effe naar de camerawinkel voor een checkup.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » zo nov 07 2010 1:43 pm

Brigitte schreef:Hij doet het weer. Het leek of de aperture (leuk als je gewend bent om Engels te lezen, hoe heet dat in het Nederlands?) niet open ging. De DOF preview gaf een Err aan. En toen hoorde ik "iets", een soort klikje, en nu doet ie het weer.
Van de week gaat ie effe naar de camerawinkel voor een checkup.
Lensopening :?:
Breda.......here we come(back)

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo nov 07 2010 1:46 pm

diafragma :shock:

Brigitte

Bericht door Brigitte » zo nov 07 2010 2:17 pm

O ja natuurlijk :oops:
Zal de shock wel zijn geweest.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » zo nov 07 2010 3:06 pm

Fijn dat de camera in ieder geval weer werkt.
Breda.......here we come(back)

Brigitte

Bericht door Brigitte » zo nov 21 2010 4:31 pm

Morgen gaat de camera op reis naar Nikon want het probleem is teruggekeerd en niet zo zuinig ook. Toen ik afgelopen week twee avonden op het werk moest fotograferen, was het bijna elke vijf minuten raak. Overdag heb ik er eigenlijk geen last van, behalve als ik moet flitsen. Rara ... hopelijk weet Nikon wat er mis is.

Daniël

Bericht door Daniël » zo nov 21 2010 4:45 pm

dat zuigt goed zeg.

Heel veel succes. Hoop dat de reparatie mogelijk is.
Nog garantie?

Brigitte

Bericht door Brigitte » di nov 30 2010 7:26 pm

Yep, zit nog binnen de 1 jaar van Nikon en de camerawinkel doet er daarna nog 1 jaar bovenop.

Hij is weer onderweg terug vanuit Beverwijk, ze hebben de "zijkant van het spiegelhuis vervangen". De winkel had geen flauw idee wat er mis kan zijn dat ze dat hebben moeten doen, behalve valschade, maar vallen is 100% zeker nooit gebeurd en die ene keer dat ik er een ander mee heb laten fotograferen, stond ik ernaast en weet ik ook zeker dat ie niet is mishandeld. Nou ja, de betreffende winkelmedewerker had ook nog nooit van mijn probleem gehoord, dus ik neem het maar met een korreltje zout.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo dec 01 2010 7:57 am

Ook een camera is een soort computer. Probeer dus eens een harde reset.
Camera aan zetten, dan de accu er uithalen en na minstens 10 seconden er weer in zetten.

Brigitte

Bericht door Brigitte » wo dec 01 2010 7:52 pm

Die kende ik nog niet Hans en heb ik dus ook niet geprobeerd. Maar de camera is op bezoek geweest bij Nikon en vanmiddag heb ik 'm opgehaald. Ik neem aan dat ze niet zomaar een deel van de spiegelbehuizing vervangen dus waarschijnlijk hebben ze wel iets gevonden dat niet in de haak was.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » wo dec 01 2010 8:47 pm

Brigitte schreef:Die kende ik nog niet Hans en heb ik dus ook niet geprobeerd. Maar de camera is op bezoek geweest bij Nikon en vanmiddag heb ik 'm opgehaald. Ik neem aan dat ze niet zomaar een deel van de spiegelbehuizing vervangen dus waarschijnlijk hebben ze wel iets gevonden dat niet in de haak was.
Is dit een harde reset Hans?
Ik weet niet of dat op deze manier mogelijk is.
Zit er geen back-up batterij in die bepaalde gegevens vasthoudt in het geheugen?
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”