iPAD topic
iPAD topic
Zijn er hier ipad bezitters?
Zelf heb ik vorige week zo'n apparaat gekocht.
Hel lijkt me leuk om met andere bezitters er over te babbelen.
Zouden jullie je ervaringen willen delen hier, alle voor en na-delen.
Of als je er zomaar iets over wil vertellen.
Zelf heb ik vorige week zo'n apparaat gekocht.
Hel lijkt me leuk om met andere bezitters er over te babbelen.
Zouden jullie je ervaringen willen delen hier, alle voor en na-delen.
Of als je er zomaar iets over wil vertellen.
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: IPAD topic
Ik heb al een tijdje zo'n ding en ik ben er verguld mee. Even snel je mail checken etc. Allemaal in je luie stoel. De gewone pc wordt bijna niet meer opgestart. De nodige applets gedownload en dan kan er heel veel.
Het vervelendste gemis is dat je geen Flash kunt afspelen, zodat toch wel een aantal websites niet of niet goed te bekijken is.
Na synchronisatie met de pc bleek een deel van mijn foto's ook op de iPad te staan. Alleen lang niet allemaal (terwijl ik nog genoeg geheugen over heb) en ook niet gecatalogiseerd naar onderwerp. Hoe dat moet is me niet duidelijk en ook niet hoe je je foto's er weer af krijgt
Het vervelendste gemis is dat je geen Flash kunt afspelen, zodat toch wel een aantal websites niet of niet goed te bekijken is.
Na synchronisatie met de pc bleek een deel van mijn foto's ook op de iPad te staan. Alleen lang niet allemaal (terwijl ik nog genoeg geheugen over heb) en ook niet gecatalogiseerd naar onderwerp. Hoe dat moet is me niet duidelijk en ook niet hoe je je foto's er weer af krijgt

als ik er fotos bijzet doe ik dit via itunes (niet het fijnste programma
).
ik heb een aparte map in verkenner gemaakt waar ik mijn ipadfotos in heb staan.
deze vul ik steeds aan en synchroniseerd telekns opnieuw, als ik er weer fotos uit haal en opnieuw syn. dat verdwijnen deze foto's ook

ik heb een aparte map in verkenner gemaakt waar ik mijn ipadfotos in heb staan.
deze vul ik steeds aan en synchroniseerd telekns opnieuw, als ik er weer fotos uit haal en opnieuw syn. dat verdwijnen deze foto's ook
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb ook een Ipad, sinds een week of twee. En vind het een heel mooi hebbedingetje.
Gebruik ook Itunes om foto`s op mijn Ipad te zetten, in het begin wist ik nog niet zo goed hoe het moest en toen ik de tweede keer foto`s op mijn Ipad zette, waren de andere foto`s ineens verdwenen. Muziek zet ik over door de bestanden vanuit Itunes naar de Ipad te slepen, want als ik dat via synchronisatie zou doen, zouden de foto`s weer verwijderd worden, tenminste die waarschuwing kreeg ik.
Wil de Ipad niet meer kwijt, vind het echt heel leuk om zo`n ding te hebben. Het is ook een heel mooi fotolijstje. Gebruik de Ipad elke dag wel.

Gebruik ook Itunes om foto`s op mijn Ipad te zetten, in het begin wist ik nog niet zo goed hoe het moest en toen ik de tweede keer foto`s op mijn Ipad zette, waren de andere foto`s ineens verdwenen. Muziek zet ik over door de bestanden vanuit Itunes naar de Ipad te slepen, want als ik dat via synchronisatie zou doen, zouden de foto`s weer verwijderd worden, tenminste die waarschuwing kreeg ik.
Wil de Ipad niet meer kwijt, vind het echt heel leuk om zo`n ding te hebben. Het is ook een heel mooi fotolijstje. Gebruik de Ipad elke dag wel.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Ook ik heb een iPad aangeschaft. Heerlijk ding, alleen vind ik de 3G abonnementen niet echt goedkoop. Gelukkig kreeg ik het voor elkaar om ook op mijn werk een WiFi aansluiting te maken (ik had nog een Airport Express werkloos thuis liggen), en dat scheelt toch veel.
Het ontbreken van Flash is wel jammer, de alom geadviseerde HTML5 pagina's komen nog niet zo heel veel voor.
Voor wat betreft het synchroniseren heb ik geen problemen. Je knunt in iTunes keurig aangeven wat je gesynchroniseerd wilt hebben en welke foto mappen er overgezet mokeren worden naar de iPad. Ik heb geen problemen met synchroniseren van foto's, muziek en andere gegevens op mijn iPad. Muziek kun je laten reduceren tot 128k bestanden, die weliswaar minder klinken, maar ook veel kleiner zijn en dus minder ruimte innemen.
Ik gebruik de iPad voornamelijk voor e-mail, agenda functies, adressenboek en wat surfen op het net, ik kom regelmatig op een site van Nikon enthousiastelingen
. Verder vind ik het prettig om wat hobby gegevens bij me te hebben.
Het enige nadeel vind ik het met regelmaat moeten schoonmaken van het scherm. Ik blijk toch wel erg vette vingers te hebben.
Wat voor bescherming gebruiken jullie voor het apparaat?? Ik heb de Apple hoes, die ook schuin nkan staan als fotolijstje of als iets hellend scherm met ingebouwd toetsenbord.
Laatst een erg mooi iets gezien van Vogels, moet ik nog maar eens naar kijken. Het heet een Mount & Cover system en ziet er erg mooi uit.
Het ontbreken van Flash is wel jammer, de alom geadviseerde HTML5 pagina's komen nog niet zo heel veel voor.
Voor wat betreft het synchroniseren heb ik geen problemen. Je knunt in iTunes keurig aangeven wat je gesynchroniseerd wilt hebben en welke foto mappen er overgezet mokeren worden naar de iPad. Ik heb geen problemen met synchroniseren van foto's, muziek en andere gegevens op mijn iPad. Muziek kun je laten reduceren tot 128k bestanden, die weliswaar minder klinken, maar ook veel kleiner zijn en dus minder ruimte innemen.
Ik gebruik de iPad voornamelijk voor e-mail, agenda functies, adressenboek en wat surfen op het net, ik kom regelmatig op een site van Nikon enthousiastelingen

Het enige nadeel vind ik het met regelmaat moeten schoonmaken van het scherm. Ik blijk toch wel erg vette vingers te hebben.
Wat voor bescherming gebruiken jullie voor het apparaat?? Ik heb de Apple hoes, die ook schuin nkan staan als fotolijstje of als iets hellend scherm met ingebouwd toetsenbord.
Laatst een erg mooi iets gezien van Vogels, moet ik nog maar eens naar kijken. Het heet een Mount & Cover system en ziet er erg mooi uit.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
ik gebruik ook de apple hoes, een perfect ding.
3g abon. ben ik nog op zoek welke ik het beste kan gebruiken
3g abon. ben ik nog op zoek welke ik het beste kan gebruiken
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Bij de Applehoes zit een mooi zwart doekje. Gemaakt om het scherm mee schoon te maken.
Ik gebruik mijn iPad voornamelijk als iedereen al vermeld heeft, maar kijk daarnaast veel films op het apparaat.
Ik moet nog een 3G abonnement gaan zoeken maar dan voornamelijk voor het buitenland. Ik heb ook nog een iPhone met onbeperkt 3G internet.
T.z.t. wil ik m'n iPad gaan gebruiken om (via Remote en Airport Express) muziek af te spelen op de huiskamer-stereo. Ik moet eerst nog een Airportkaart in de Mac Pro zetten.
Wellicht ga ik met camera connector ook foto's er op zetten.
Ik gebruik mijn iPad voornamelijk als iedereen al vermeld heeft, maar kijk daarnaast veel films op het apparaat.
Ik moet nog een 3G abonnement gaan zoeken maar dan voornamelijk voor het buitenland. Ik heb ook nog een iPhone met onbeperkt 3G internet.
T.z.t. wil ik m'n iPad gaan gebruiken om (via Remote en Airport Express) muziek af te spelen op de huiskamer-stereo. Ik moet eerst nog een Airportkaart in de Mac Pro zetten.
Wellicht ga ik met camera connector ook foto's er op zetten.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
en dat werkt perfect kan ik meldenArjanL schreef:Bij de Applehoes zit een mooi zwart doekje. Gemaakt om het scherm mee schoon te maken.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- gongon
- Clublid
Ik gebruik ook een doekje om het scherm mee schoon te maken.
Ik heb een 3G abonnement bij Vodafone van 40 euro per maand, heb de iPad goedkoper gekregen bij dat abonnement. Heb voor de IPad 190 euro betaald bij de Phoneshop.
Ik heb een 3G abonnement bij Vodafone van 40 euro per maand, heb de iPad goedkoper gekregen bij dat abonnement. Heb voor de IPad 190 euro betaald bij de Phoneshop.
Groetjes Gonnie.
welke ipad heb je dan en hoelang moet dat abon. doorlopen?gongon schreef:Ik gebruik ook een doekje om het scherm mee schoon te maken.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Gebruikt iemand een andere fotobrowser dan de default die in iPad zit?
Ik vind de default browser een beetje beperkt.
Er zijn verschillende Apps maar welke voldoet?
Ik zit te kijken naar GalleryPro. Heeft iemand ervaringen/tips?
Martin
Ik vind de default browser een beetje beperkt.
Er zijn verschillende Apps maar welke voldoet?
Ik zit te kijken naar GalleryPro. Heeft iemand ervaringen/tips?
Martin
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Omdat ik meestal gebruik kan maken van WiFi, heb ik een goedkoop 3G abonnement. Bij KPN een abonnement van 20 euro tot 500 mb dataverkeer per maand, tijdelijk 5 euro per maand korting, dus 15 euro per maand zolang ik niet opzeg.(wat overigens per maand kan). Via de Primafoon winkel aan te schaffen.
Het zwarte bijgeleverde doekje zal mijns inziens wel erg snel zo vet zijn, dat ik er niets meer mee kan......
Het zwarte bijgeleverde doekje zal mijns inziens wel erg snel zo vet zijn, dat ik er niets meer mee kan......

Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
Ik heb ook naar een 3G abonnement zitten zoeken en vraag me wat je kan met een maandelijks tegoed van 500mb. Iemand hier ervaringen mee? Ik gebruik de ipad voornamelijk voor de mail en wat surfen, geen zware downloads. Verder heb ik de ipad pas een paar dagen en ben er blij mee, vooral over de compactheid en de helderheid van het scherm ben ik erg tevreden.
Gebruikt iemand de folie van apple ter voorkoming van een vuil scherm en wat zijn de ervaringen hiermee?
Gebruikt iemand de folie van apple ter voorkoming van een vuil scherm en wat zijn de ervaringen hiermee?
- gongon
- Clublid
KvP schreef:welke ipad heb je dan en hoelang moet dat abon. doorlopen?gongon schreef:Ik gebruik ook een doekje om het scherm mee schoon te maken.
Ik heb de 64gb 3G Ipad, het abonnement loopt twee jaar. En ik heb onbeperkt internet.
Groetjes Gonnie.
Ik heb de iPad 3G 64GB met een camera connection kit. Kan je lekker op locatie je foto's goed beoordelen en eventueel bewerken met PhotoShop Express.
Ik vind de standaard app voor foto's niet slecht, je moet er alleen een beetje mee om leren gaan. Hoewel mappen met heel veel foto's wel lastig zijn.
Je kan dus de foto's uit je camera trekken, opslaan in iPhoto en (beperkt) bewerken in PSE. Daarna opslaan en in iPhoto weer uploaden naar MobileMe of mailen naar een andere online service.
Daarnaast natuurlijk voor iNet en Mail en Social Networks een prachtapparaat.
Ik verwacht dat er nog veel meer goede apps komen om met foto's aan de slag te kunnen. Heb er ook al AutoCad programma's op zitten...
Gerard
Ik vind de standaard app voor foto's niet slecht, je moet er alleen een beetje mee om leren gaan. Hoewel mappen met heel veel foto's wel lastig zijn.
Je kan dus de foto's uit je camera trekken, opslaan in iPhoto en (beperkt) bewerken in PSE. Daarna opslaan en in iPhoto weer uploaden naar MobileMe of mailen naar een andere online service.
Daarnaast natuurlijk voor iNet en Mail en Social Networks een prachtapparaat.
Ik verwacht dat er nog veel meer goede apps komen om met foto's aan de slag te kunnen. Heb er ook al AutoCad programma's op zitten...
Gerard