Ghost Town Bodie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Ghost Town Bodie

Berichtdoor mighty_mike » di dec 07 2010 8:38 am

Tijdens onze vakantie in de VS waren we in Bodie, een Ghost Town in Californië. Vond de sepia kleurstelling echt van toepassing bij deze foto's.
1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding
mighty_mike



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor Ree » di dec 07 2010 8:47 am

Wel gaaf zo'n ghosttown.
Ik zou een zwart/wit omzetting hier mooier vinden als sepia, dat versterkt mijns inziens de verlatenheid van het geheel.
Compo's wel ok, op foto 1 en 4 zou ik liever wat meer kijkruimte rechts zien.
En alle foto's kunnen naar mijn mening iets meer contrast gebruiken.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Gebruikersavatar
Ree

Forumlid
Berichten: 952


Locatie: Den Helder

Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor mighty_mike » di dec 07 2010 9:01 am

Op de een of andere manier geeft picassa de foto's anders weer dan dat ik ze op mijn scherm heb bewerkt. Kleur setting is denk ik persoons gebonden. Vind juist door het sepia de oudheid worden versterkt :wink:
mighty_mike



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor gvdnberg » di dec 07 2010 12:26 pm

Mooie foto's!
Voor mij is het 6jaar geleden dat ik daar was. Raar stadje maar wel leuk. Ik vind de sepia kleuren ook juist goed passen, maar dat komt ook omdat we beiden de echte kleuren van daar kennen. Tenminste, dat is mijn argument om voor sepia te kiezen in plaats van zwart wit. Het oude, de droogte, de hitte en de brandende zon, het vraagt gewoon om sepia.
Je zult er een goede herinnering aan hebben!

Groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor Johan » di dec 07 2010 12:44 pm

Ik vind de sehpia omzetting weinig toevoegen helaas. Het mooie aan de stad zijn juist de contrasten tussen het bruinige van de huisjes, sommige auto's die er staan en de schitterend blauwe lucht.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Gebruikersavatar
Johan

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor mighty_mike » di dec 07 2010 6:17 pm

:D mooi om te lezen hoe persoonlijk een foto kan zijn. In kleur is het inderdaad ook mooi zeker met de mooie lucht daar. Ter indicatie ook een paar kleure foto's geplaatst.
6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding
mighty_mike



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor iJoost » di dec 07 2010 7:12 pm

mighty_mike schreef:Op de een of andere manier geeft picassa de foto's anders weer dan dat ik ze op mijn scherm heb bewerkt.


Even converteren van AdobeRGB naar sRGB als je ze op het web wilt zetten. Sommige browsers (IE) zijn helaas nog steeds kleurenprofiel-doof.
iJoost



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor Myriad » di dec 07 2010 7:14 pm

Mooie foto´s mighty_mike!
Foto 3 met de auto meen ik al eens eerder ergens te hebben gezien (volgens mij op de site van Fred Miranda). Staat het gebouw op foto 5 echt zo achterover?
Kan me er wel iets bij voorstellen dat sepia hierbij een passende kleurtoon is.
Laatst gewijzigd door Myriad op di dec 07 2010 8:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Myriad



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor weimaraner » di dec 07 2010 7:52 pm

Mooie serie - ben daar ook wel eens geweest maar dat is alweer 21 jaar geleden. Nog niet veel veranderd zo te zien. :D

Die luchten zijn echt super. Er zijn al veel suggesties voorbij gekomen maar ik zou met die luchten ook zeker eens een zwart/wit proberen. Als je dan m.b.v. nabewerking de contrasten in de lucht verhoogd wordt het volgens mij helemaal dramatisch.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor Patrick » di dec 07 2010 9:02 pm

Ik heb het gevoel dat de setting een beetje "geholpen" is. Dat er expres wat zaken zijn neer- of bijgezet voor de toeristen. Klopt dat?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor iJoost » di dec 07 2010 9:35 pm

Het lijkt zeker een populair foto onderwerp...

Maar daar is niets mis mee. Altijd de moeite waard om te kijken of je nog iets leuk(er)s van kunt maken.
iJoost



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor mighty_mike » do dec 09 2010 5:41 pm

@ patrick ze zeggen van niet maar ja wie weet dat zeker. Google maar eens dan vind je wel meer info.
@ iJoost ik had dankzij fotos van andere ghoord van dit park en wist dus ook wel wat er ongeveer te zien was. T blijft mooi om het ook in het echt te zien en niet alleen maar op een foto
mighty_mike



Onderwerp:

Re: Ghost Town Bodie

Berichtdoor Rajo » ma dec 13 2010 9:43 pm

Ik zou zelf ook voor het serpia gegaan zijn. Het zijn mooie foto`s en ja van zo een locatie zullen zeker meer foto`s zijn maar dat mag de pret niet drukken.
Rajo




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten