24 Hrs Le Mans 2010
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: 24 Hrs Le Mans 2010
Mooie platen Roel, ziet er weer strak uit.
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Erg mooi gedaan.
Sommige inderdaad net te donker. Maar wat wil je als het nacht is.
Zo te zien heb je een leuke periode gehad.
Sommige inderdaad net te donker. Maar wat wil je als het nacht is.
Zo te zien heb je een leuke periode gehad.
-
- Clublid
- Contacteer:
Ha RoelReplay schreef:... Maarja, door Parijs is altijd een hele toer.
Da's zeker, en hebben wij dit jaar weer bijzonder intens beleefd: een fransoos besloot om in de ankers te gaan en een truck achter ons kon niet meer remmen, dus werden wij en camper in elkaar gedrukt.
Mocht je in de file hebben gestaan en een hoop spullen op de ringweg hebben zien liggen bij een gesandwitchte camper, dat was van ons... en veroozaakte nogal wat uren oponthoud voor o.a. Nederlandse racefans woensdag

En de duvel komt nooit alleen (neemt altijd z'n familie pechduivels mee) dus m'n pech hielt daar niet mee op: ik had redelijk wat fraaie plaatjes geschoten met m'n pas aangeschafte D300s, en nu kan ik de kaart niet meer uitlezen...
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=25796
Anyway, je hebt zeker weer een aantal fraaie plaatjes geschoten zeg.
En het was zeker weer een bijzonder evenement met vele hoogte en diepte punten.
PS
ik heb zowaar dit jaar 3 grindbak uitstapjes / crashes kunnen vastleggen, zijn helaas nog onbereikbaar voor me totdat de kaart weer leesbaar is
-
- Clublid
- Contacteer:
- Replay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi Arjan916,
Dat is een flinke domper. Ik hoop dat je toch nog een gaaf evenement hebt beleeft en dat niemand gewond is geraakt.
Heb geen camper gezien. Ik denk dat ik jullie voor ben geweest.
Ik stond 's-morgens om 7:00 uur al in de file in Parijs. Dat wist ik vooraf al dat het zou gebeuren (spitsuur). Maar ik wilde er voor de eerste trainingen zijn. Dat was gelukt. Om plm 12:00 uur was ik daar.
Gave foto's van de Kolles Audi R10 van o.a. Christijan Albers.
Is aan de binnenzijde van Indianapolis gefotografeerd zo te zien. Ik ben daar op de woensdagmiddag even geweest.
Ik hoop dat je het kaartje nog kan uitlezen en de foto's ergens op dit forum kan laten zien.
Succes ermee.
Dat is een flinke domper. Ik hoop dat je toch nog een gaaf evenement hebt beleeft en dat niemand gewond is geraakt.
Heb geen camper gezien. Ik denk dat ik jullie voor ben geweest.
Ik stond 's-morgens om 7:00 uur al in de file in Parijs. Dat wist ik vooraf al dat het zou gebeuren (spitsuur). Maar ik wilde er voor de eerste trainingen zijn. Dat was gelukt. Om plm 12:00 uur was ik daar.
Gave foto's van de Kolles Audi R10 van o.a. Christijan Albers.
Is aan de binnenzijde van Indianapolis gefotografeerd zo te zien. Ik ben daar op de woensdagmiddag even geweest.
Ik hoop dat je het kaartje nog kan uitlezen en de foto's ergens op dit forum kan laten zien.
Succes ermee.
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hoi Roel,
Wat een gave foto's van een uniek evenement! Dat is echt het betere werk. Vooral de foto's van de pits en de foto's die in de avond zijn gemaakt vind ik erg mooi!
Zijn weer inspirerende foto's (zo kan het dus ook
)
Groeten, Jop
Wat een gave foto's van een uniek evenement! Dat is echt het betere werk. Vooral de foto's van de pits en de foto's die in de avond zijn gemaakt vind ik erg mooi!
Zijn weer inspirerende foto's (zo kan het dus ook

Groeten, Jop
-
- Clublid
- Contacteer:
@Roel, je bent duidelijk te spotten op 1min 40 van dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=PbZ8K_nLWTY
Ik zat wat foto's van t afgelopen jaar door te nemen, en wat er van de 24h bij me over was gebleven, vandaar een oud topic uit de mottenballen
http://www.youtube.com/watch?v=PbZ8K_nLWTY
Ik zat wat foto's van t afgelopen jaar door te nemen, en wat er van de 24h bij me over was gebleven, vandaar een oud topic uit de mottenballen

- Replay
- Forumlid
- Contacteer:
Hey Arjan,
Haha, je moet ook soms aan jezelf denken. Altijd leuk om jezelf terug te zien.
In de speelfilm van Michel Vaillant ben ik ook vlug een keer te zien bij een pitstop. Die film werd deels tijdens de 24 Hrs Le Mans (2001 of 2002) opgenomen en telkens als de cameraploeg een pitstop ging filmen was ik in de buurt. Wel leuk om een keer te zien hoe zo'n film wordt opgenomen.
In juni had je problemen met je kaartje. Heb je nog foto's kunnen terughalen?
En de camper? Heeft die het nog overleeft?
Op het onderstaande filmpje ben ik ook te zien.
Testdag van Ginaf in een steengroeve in Duitsland in november. Bij plm. 1 min. en 4:45 min.
http://www.youtube.com/watch?v=d2wF9DlkdZI
Haha, je moet ook soms aan jezelf denken. Altijd leuk om jezelf terug te zien.
In de speelfilm van Michel Vaillant ben ik ook vlug een keer te zien bij een pitstop. Die film werd deels tijdens de 24 Hrs Le Mans (2001 of 2002) opgenomen en telkens als de cameraploeg een pitstop ging filmen was ik in de buurt. Wel leuk om een keer te zien hoe zo'n film wordt opgenomen.
In juni had je problemen met je kaartje. Heb je nog foto's kunnen terughalen?
En de camper? Heeft die het nog overleeft?
Op het onderstaande filmpje ben ik ook te zien.
Testdag van Ginaf in een steengroeve in Duitsland in november. Bij plm. 1 min. en 4:45 min.
http://www.youtube.com/watch?v=d2wF9DlkdZI
-
- Clublid
- Contacteer:
Ha Roel,
Dat is eigenlijk een nog leuker aandenken om te zien te zijn in de 'Michel Vaillant LeMans film', k zal eens gaan zoeken.
De juni trammelant / belevenissen; ik heb dit weekend van het hele verhaal een verhaaltje gemaakt, ik zal binnenkort wat betrokkenen gaan informeren en wellicht dat ik het ergens ga publiceren / op een forum zet.
Maar om je vragen te beantwoorden: nee, de camper heeft het niet overleefd en is totall-los, behalve dat ik een gat in m'n bovenkamer had, was er niemand van de inzittenden gewond.
Het grootste drama was echter het geheugenkaartje; ook totall-los.
Ik heb allerlei programma's gedownload/gekocht/geprobeerd, vele mensen en bedrijven zijn ermee bezig geweest, maar alles zonder resultaat.
De kaart heb ik uiteindelijk ingeruild voor een nieuwe en de dierbare pixels die erop stonden zijn verloren, voor altijd.
Dakar, gaaf zeg die testbeelden.
Reis je ook nog af naar Zuid Amerika om ons daarvandaan met even zulke fraaie foto's te verblijden?
Ik zal binnenkort eens wat plaatjes gaan selecteren en posten van het afgelopen autosportjaar.
Dat is eigenlijk een nog leuker aandenken om te zien te zijn in de 'Michel Vaillant LeMans film', k zal eens gaan zoeken.
De juni trammelant / belevenissen; ik heb dit weekend van het hele verhaal een verhaaltje gemaakt, ik zal binnenkort wat betrokkenen gaan informeren en wellicht dat ik het ergens ga publiceren / op een forum zet.
Maar om je vragen te beantwoorden: nee, de camper heeft het niet overleefd en is totall-los, behalve dat ik een gat in m'n bovenkamer had, was er niemand van de inzittenden gewond.
Het grootste drama was echter het geheugenkaartje; ook totall-los.
Ik heb allerlei programma's gedownload/gekocht/geprobeerd, vele mensen en bedrijven zijn ermee bezig geweest, maar alles zonder resultaat.
De kaart heb ik uiteindelijk ingeruild voor een nieuwe en de dierbare pixels die erop stonden zijn verloren, voor altijd.
Dakar, gaaf zeg die testbeelden.
Reis je ook nog af naar Zuid Amerika om ons daarvandaan met even zulke fraaie foto's te verblijden?
Ik zal binnenkort eens wat plaatjes gaan selecteren en posten van het afgelopen autosportjaar.
- Replay
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, Le Dakar zit er niet in voor mij. Veel te duur.
Ik ben wel van plan om een week naar Dubai te gaan voor de 24 uurs race aldaar in januari.
Daar ben ik al twee keer geweest en dat bevalt me prima. Dit jaar lopen de onderhandelingen een beetje stroef maar ik heb goede hoop.
Het wordt alleen kort dag dus komende week zal ik echt wel mijn zaken geregeld moeten hebben. Ik wacht af.
Ik ben wel van plan om een week naar Dubai te gaan voor de 24 uurs race aldaar in januari.
Daar ben ik al twee keer geweest en dat bevalt me prima. Dit jaar lopen de onderhandelingen een beetje stroef maar ik heb goede hoop.
Het wordt alleen kort dag dus komende week zal ik echt wel mijn zaken geregeld moeten hebben. Ik wacht af.
-
- Clublid
- Contacteer:
De winter is nog maar net begonnen en ben het nu al beu; zonder autosport in de buurt.
Gelukkig komen de Dakar en begin van t jaar de eerste 24uurs racen er weer aan op tv.
Gaaf hoor om naar Dubai te gaan, mooie plaatjes en de temperatuur daar lijkt me ook niet onaardig
M'n belevenissen van de afgelopen 24h LeMans heb ik op 'papier' gezet, de geïnteresseerden kunnen het hier vinden:
http://forum.drinkingforholland.com/vie ... f=7&t=1588
Gelukkig komen de Dakar en begin van t jaar de eerste 24uurs racen er weer aan op tv.
Gaaf hoor om naar Dubai te gaan, mooie plaatjes en de temperatuur daar lijkt me ook niet onaardig

M'n belevenissen van de afgelopen 24h LeMans heb ik op 'papier' gezet, de geïnteresseerden kunnen het hier vinden:
http://forum.drinkingforholland.com/vie ... f=7&t=1588
- Replay
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Arjan,
Ik denk dat Dubai er komend jaar niet in zit maar ik houd alle opties nog open,wie weet??
Mijn volgende trip staat al wel in de agenda: 12 Hours Sebring in maart en daarvoor nog enkele dagen BikeWeek Daytona. Heb al 5 keer Sebring gedaan maar blijft een leuk evenement.
Aha, ben jij één van die mafkezen!!
van Drinking For Holland??
Ik ben nog bij jullie geweest op vrijdagavond op de camping. Was wel gezellig daar.
Kijk maar op mijn site bij 'Le Mans'. Er staan enkele foto's van die avond op.
Groeten Roel
Ik denk dat Dubai er komend jaar niet in zit maar ik houd alle opties nog open,wie weet??
Mijn volgende trip staat al wel in de agenda: 12 Hours Sebring in maart en daarvoor nog enkele dagen BikeWeek Daytona. Heb al 5 keer Sebring gedaan maar blijft een leuk evenement.
Aha, ben jij één van die mafkezen!!

Ik ben nog bij jullie geweest op vrijdagavond op de camping. Was wel gezellig daar.
Kijk maar op mijn site bij 'Le Mans'. Er staan enkele foto's van die avond op.
Groeten Roel
Hoe scan je je foto's, als het in de duizenden loopt? Ik bedoel welke zijn perfect in je ogen, qua schoonheid, om daarna de software er op los te laten? Of bewerk je alle foto's eerst standaard met software en kijk je daarna wat de schoonheid/bruikbaarheid is van een foto? Vroeg het me even af. De kleine inkijkjes zijn erg interessant, bijvoorbeeld bij het tanken of de meldingspaal/telefoon langs de racebaan.
- Replay
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Ivan,
Dat wordt wel meer gevraagd. Ik bewerk eigenlijk nooit mijn foto's op kleur,scherpte, e.d.
Alle foto's zijn gesorteerd in de mapjes van die dag en als ik iets nodig heb dan weet ik op welke dag dat is gefotografeerd. Het uitzoeken/opzoeken van de foto's is dan vrij vlug gebeurt.
Mijn foto's ga ik niet allemaal bewerken,daar is geen beginnen aan. Pas als ik iets nodig heb dan ga ik ermee aan de slag maar meestal hoef ik niets te bewerken.
Wanneer is het een goede foto?
Dat is de smaak van de fotograaf. Voordat ik een foto maak kijk ik naar de positie waar ik ga staan. Let dan veel op de achtergrond en het (zon)licht. Als je veel op de circuits bent dan weet je ondertussen wel op welke tijd je op welke plaats moet staan. Wanneer ik dat heb bepaald ga ik aan de slag. Dat kan uiteenlopen van lange sluitertijden,(details bij)pitstops of de auto frontaal geschoten. Vaak gaat het allemaal automatisch,zonder nadenken.
Dat wordt wel meer gevraagd. Ik bewerk eigenlijk nooit mijn foto's op kleur,scherpte, e.d.
Alle foto's zijn gesorteerd in de mapjes van die dag en als ik iets nodig heb dan weet ik op welke dag dat is gefotografeerd. Het uitzoeken/opzoeken van de foto's is dan vrij vlug gebeurt.
Mijn foto's ga ik niet allemaal bewerken,daar is geen beginnen aan. Pas als ik iets nodig heb dan ga ik ermee aan de slag maar meestal hoef ik niets te bewerken.
Wanneer is het een goede foto?
Dat is de smaak van de fotograaf. Voordat ik een foto maak kijk ik naar de positie waar ik ga staan. Let dan veel op de achtergrond en het (zon)licht. Als je veel op de circuits bent dan weet je ondertussen wel op welke tijd je op welke plaats moet staan. Wanneer ik dat heb bepaald ga ik aan de slag. Dat kan uiteenlopen van lange sluitertijden,(details bij)pitstops of de auto frontaal geschoten. Vaak gaat het allemaal automatisch,zonder nadenken.
Petje af!
Zoals ik het doe. Is eerst de foto's afgaan per reportage, ze beoordelen op de beste uit de reeks/onderwerp, dan komt er een tag aan, meestal rood. En daarna probeer ik deze geselecteerde foto's te bewerken met verscherpen & contrast. Maar mijn onderwerpen staan stil. Ik vind het leuk om verslagen omtrent audiobeursen te maken. Dus ik probeer per apparaat het nieuwtje of de model-merk-type te vertellen.
Als ik de foto's verscherp zijn ze op hun maximum, daarna verklein ik ze bij het uploaden naar mijn website. Dat valt soms wel eens verkeerd uit, korrelig. Met name mijn langzame computer zorgt dat het bewerken van de foto's enigszins geduld vergt, met name het bewerken en opslaan. Maar daar heb jij dus geen last van
Mooi ook dat je weet, waar je moet staan, hoe laat etc. Met name het gevoel voor de dag/uur is iets wat wel erg relevant is. Als de lichtval mooi is, gewoon de foto maken en niet wachten, na 5 minuten kan het weg zijn.

Als ik de foto's verscherp zijn ze op hun maximum, daarna verklein ik ze bij het uploaden naar mijn website. Dat valt soms wel eens verkeerd uit, korrelig. Met name mijn langzame computer zorgt dat het bewerken van de foto's enigszins geduld vergt, met name het bewerken en opslaan. Maar daar heb jij dus geen last van