Eerste HDR foto
-
Wario
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Eerste HDR foto
Bij een bliksem bezoek aan Parijs even snel wat foto's gemaakt in Galeries Lafayette. Met photomatix heb ik de de foto's bewerkt tot een HDR foto. Ik ben benieuwd naar de reacties. Groeten uit Tilburg

I just need one more lens dear..
- ArjanAanraad
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Eerste HDR foto
Ik heb wat moeite met deze foto, juist doordat alles licht is. Er zit geen sfeer in de foto en daardoor wordt hij voor mij ook erg plat. Ik denk dat dit ook komt doordat volgens mij dit onderwerp zich niet zo goed leent voor HDR, maar ik heb er geen ervaring mee dus ik hoor graag van anderen wat zij er van vinden.
- pixelpeter
- Forumlid

- Contacteer:
Hi Wario.
Mijn eerste HDR foto was minder geslaagd dan die van jou.
Dus als 1e HDR foto: heel niet gek.
Ben het wel eens met Snadaa dat ie wat plat is maar dat komt omdat er gewoon geen heel diepe schaduwen in je
scene zitten. Zo'n prachtige koepel is voor HDR wel geschikt omdat er bij de tonemapping door het hoge local contrast
alle details er mooi gaan uitspringen. Eventueel kan je nog eens gaan kijken op mijn nieuwe HDR site die ik net vorige week
publiek gemaakt heb. Dat is: http://www.hdrfotos.nl
Mijn eerste HDR foto was minder geslaagd dan die van jou.
Dus als 1e HDR foto: heel niet gek.
Ben het wel eens met Snadaa dat ie wat plat is maar dat komt omdat er gewoon geen heel diepe schaduwen in je
scene zitten. Zo'n prachtige koepel is voor HDR wel geschikt omdat er bij de tonemapping door het hoge local contrast
alle details er mooi gaan uitspringen. Eventueel kan je nog eens gaan kijken op mijn nieuwe HDR site die ik net vorige week
publiek gemaakt heb. Dat is: http://www.hdrfotos.nl
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
-
Wario
- Forumlid

Bedankt voor jullie reacties. Op de genoemde website ga ik zeker even kijken. Nu ik de foto op mijn laptop zie valt het mij op dat hij er heel anders uitziet dan op mijn Apple computer. Het verschil is enorm. Op mijn Apple zie ik juist heel veel details en kleur. Doe ik iets verkeerd?
I just need one more lens dear..
-
ErikB
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een laptop is nooit een goed beeld om een foto te beoordelen (behalve op scherpte). Bij een laptop is je eigen kijkhoek bepalend voor de foto. Als ik jou was zou ik op je Apple kijken.Wario schreef:Bedankt voor jullie reacties. Op de genoemde website ga ik zeker even kijken. Nu ik de foto op mijn laptop zie valt het mij op dat hij er heel anders uitziet dan op mijn Apple computer. Het verschil is enorm. Op mijn Apple zie ik juist heel veel details en kleur. Doe ik iets verkeerd?
Bedenk wel dat niet iedereen een gekalibreerd scherm heeft, de foto wordt dus overal net weer wat anders
Over de foto zelf:
Qua compositie inderdaad niet erg aantrekkelijk. Jammer van die cadeautjes anders had je denk ik nog wel wat met de lijnen in het dak kunnen spelen.
HDR-bewerking is naar mijn idee wel goed gelukt
-
gewoon peter
Wario, nooit appels en peren vergelijkenWario schreef:Bedankt voor jullie reacties. Op de genoemde website ga ik zeker even kijken. Nu ik de foto op mijn laptop zie valt het mij op dat hij er heel anders uitziet dan op mijn Apple computer. Het verschil is enorm. Op mijn Apple zie ik juist heel veel details en kleur. Doe ik iets verkeerd?
Verder zie ik bij andere foto's totaal onwerkelijke kleuren; is dat dan tonemapping? Zal ook eens kijken op de site van m'n naamgenoot. groet, peter