Overstappen op digitale body: analoge lenzen houden?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Edouard
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Overstappen op digitale body: analoge lenzen houden?

Bericht door Edouard » vr jun 01 2007 1:11 pm

In verband met de overgang van F80 naar een D80 of D200 ben ik
van plan om mijn huidige lenzen voorlopig te blijven gebruiken en op
termijn pas over te gaan op DX lenzen.
Misschien is dit geen goede optie of misschien ook wèl?

Ter discussie:
15-30 Sigma DX (ook analoog bruikbaar)
28-80 Nikon (standaard lens)
70-300 Sigma (met macro-switch)

Vooralsnog vind ik het niet erg om met alle lenzen op stap te moeten
gaan. Dus daar kan het niet aan liggen.
Alleen over de 70-300 ben ik niet echt tevreden.
Alvast bedankt voor jullie advies en wijze raad.
Groetjes/Edouard

nikonvos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door nikonvos » vr jun 01 2007 1:19 pm

Niks mis mee, ik gebruik ook mijn oude lenzen. Die zijn kwalitatief niks slechter dunkt mij. Alleen je mist wat op het gebied van lichtmeting(3D)

Gr. Wim
D80

rik6230

Bericht door rik6230 » vr jun 01 2007 1:47 pm

Ik heb ook mijn oude "analoge" lenzen. Geen probleem.

groet,
Rik

Matchless

Bericht door Matchless » vr jun 01 2007 1:55 pm

Gewoon lekker houden, sterker nog, ik heb mijn analoge camera ook gehouden. Je krijgt er toch niets meer voor en als er nog eens een digitale storing komt, kan ik altijd nog op vakantie met de filmpjes.

Ik heb hem in Tanzania nog gebruikt toen ik wekenlang geen stopcontact heb gezien. Dan besef je dat een analoge camera veeeeeeeeeeeeeeel meer opnamen maakt met een batterij.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 3:04 pm

De 28-80 is een prullens en de lichtmeting werkt niet op de D200. Ben de mijn aan 't proberen te verkopen, maar volgens mij wil niemand meer zo'n suffe lens.
Zou gewoon 'n goeie kitlens aanschaffen bij je aankoop (18-70 of de 18-135) en je tele 'ns uitproberen of ie nog lekker gaat. Mijn 70-300 G werkte nog wel, maar ik heb 'm onlangs verkocht en heb nu 'n 70-300 vr die toch wel 'n klasse beter is.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr jun 01 2007 3:23 pm

De 28-80 moet je geld bijgeven om 'm kwijt te raken! Ik heb de mijne weggegeven bij de D100 toen ik die verkocht.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 3:31 pm

Matchless schreef:Gewoon lekker houden, sterker nog, ik heb mijn analoge camera ook gehouden. Je krijgt er toch niets meer voor en als er nog eens een digitale storing komt, kan ik altijd nog op vakantie met de filmpjes.

Ik heb hem in Tanzania nog gebruikt toen ik wekenlang geen stopcontact heb gezien. Dan besef je dat een analoge camera veeeeeeeeeeeeeeel meer opnamen maakt met een batterij.
schiet jij met analoog ook dik 300 foto's op 'n dag dan? :D

overigens hebben ze nu voor safari en andere vakanties weg van de bewoonde wereld, van die zonne-opladers

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr jun 01 2007 4:04 pm

valt wel mee hoor pas nog een 28-80 voor 20 euro plus porto verkocht had hem toch over heb natuurlijk de minst mooie verkocht en de beste gehouden

het is volgens mij inderdaad geen super lens maar voor alleen keikjes op de autostand geod genoeg. het verschil met de 18-70 (zie verder ondschrift) is enorm, die lens stelt echt wel wat voor , wereld van vershil, jammer alleen dat de combi d70 +18-70 al ongeveer 1 kg weegt, dan blijft er nog maar 4kg - 350gr *( gewicht rugzak) over om te beladen..

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 4:44 pm

Als ik met 't vliegtuig ga heb ik al m'n fotospullen altijd in mn rugzak, + een boek, + nog wat dingen. Onder de 10 kilo zit ik dus meestal al niet. Op de terugweg heb ik vaak naast m'n rugzak nog 'n reistas extra als handbagage, voor de dingen die niet meer in de koffer kunnen :o :D

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”