Overstappen op digitale body: analoge lenzen houden?
- Edouard
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Overstappen op digitale body: analoge lenzen houden?
In verband met de overgang van F80 naar een D80 of D200 ben ik
van plan om mijn huidige lenzen voorlopig te blijven gebruiken en op
termijn pas over te gaan op DX lenzen.
Misschien is dit geen goede optie of misschien ook wèl?
Ter discussie:
15-30 Sigma DX (ook analoog bruikbaar)
28-80 Nikon (standaard lens)
70-300 Sigma (met macro-switch)
Vooralsnog vind ik het niet erg om met alle lenzen op stap te moeten
gaan. Dus daar kan het niet aan liggen.
Alleen over de 70-300 ben ik niet echt tevreden.
Alvast bedankt voor jullie advies en wijze raad.
Groetjes/Edouard
van plan om mijn huidige lenzen voorlopig te blijven gebruiken en op
termijn pas over te gaan op DX lenzen.
Misschien is dit geen goede optie of misschien ook wèl?
Ter discussie:
15-30 Sigma DX (ook analoog bruikbaar)
28-80 Nikon (standaard lens)
70-300 Sigma (met macro-switch)
Vooralsnog vind ik het niet erg om met alle lenzen op stap te moeten
gaan. Dus daar kan het niet aan liggen.
Alleen over de 70-300 ben ik niet echt tevreden.
Alvast bedankt voor jullie advies en wijze raad.
Groetjes/Edouard
Gewoon lekker houden, sterker nog, ik heb mijn analoge camera ook gehouden. Je krijgt er toch niets meer voor en als er nog eens een digitale storing komt, kan ik altijd nog op vakantie met de filmpjes.
Ik heb hem in Tanzania nog gebruikt toen ik wekenlang geen stopcontact heb gezien. Dan besef je dat een analoge camera veeeeeeeeeeeeeeel meer opnamen maakt met een batterij.
Ik heb hem in Tanzania nog gebruikt toen ik wekenlang geen stopcontact heb gezien. Dan besef je dat een analoge camera veeeeeeeeeeeeeeel meer opnamen maakt met een batterij.
De 28-80 is een prullens en de lichtmeting werkt niet op de D200. Ben de mijn aan 't proberen te verkopen, maar volgens mij wil niemand meer zo'n suffe lens.
Zou gewoon 'n goeie kitlens aanschaffen bij je aankoop (18-70 of de 18-135) en je tele 'ns uitproberen of ie nog lekker gaat. Mijn 70-300 G werkte nog wel, maar ik heb 'm onlangs verkocht en heb nu 'n 70-300 vr die toch wel 'n klasse beter is.
Zou gewoon 'n goeie kitlens aanschaffen bij je aankoop (18-70 of de 18-135) en je tele 'ns uitproberen of ie nog lekker gaat. Mijn 70-300 G werkte nog wel, maar ik heb 'm onlangs verkocht en heb nu 'n 70-300 vr die toch wel 'n klasse beter is.
schiet jij met analoog ook dik 300 foto's op 'n dag dan?Matchless schreef:Gewoon lekker houden, sterker nog, ik heb mijn analoge camera ook gehouden. Je krijgt er toch niets meer voor en als er nog eens een digitale storing komt, kan ik altijd nog op vakantie met de filmpjes.

overigens hebben ze nu voor safari en andere vakanties weg van de bewoonde wereld, van die zonne-opladers
valt wel mee hoor pas nog een 28-80 voor 20 euro plus porto verkocht had hem toch over heb natuurlijk de minst mooie verkocht en de beste gehouden
het is volgens mij inderdaad geen super lens maar voor alleen keikjes op de autostand geod genoeg. het verschil met de 18-70 (zie verder ondschrift) is enorm, die lens stelt echt wel wat voor , wereld van vershil, jammer alleen dat de combi d70 +18-70 al ongeveer 1 kg weegt, dan blijft er nog maar 4kg - 350gr *( gewicht rugzak) over om te beladen..
het is volgens mij inderdaad geen super lens maar voor alleen keikjes op de autostand geod genoeg. het verschil met de 18-70 (zie verder ondschrift) is enorm, die lens stelt echt wel wat voor , wereld van vershil, jammer alleen dat de combi d70 +18-70 al ongeveer 1 kg weegt, dan blijft er nog maar 4kg - 350gr *( gewicht rugzak) over om te beladen..