Bericht
door krizz » di jan 18 2011 9:46 am
Ik kan begrijpen dat deze foto's jou kunnen boeien, omdat het waarschijnlijk jou paard is. Maar andere mensen hebben verder geen affiniteit met deze foto's.
Maar hier kun je natuurlijk wel wat aan doen, bijvoorbeeld de eerste en de laatste foto zijn behoorlijk centraal.
Foto 2 en 3 zijn redelijk identiek, maar foto 3 is dan toch een betere foto omdat deze minder gecentreerd is. En kijk is naar de achtergrond op foto 2 zie je een lichtmast staan en foto 3 niet. Dus met goed selecteren bereik je ook al heel wat.
Om de centrale voorwerpen tegen te gaan kun je natuurlijk een ander standpunt innemen, ga bijvoorbeeld is door de knieën. En natuurlijk anders kaderen, probeer bij bewegende beelden ruimte te houden in de richting waar het voorwerp naar toe beweegt. In dit geval het paard meer ruimte over houden bij het hoofd.(foto 2, 3,5)
Ook lopen bij veel foto's de horizon scheef, zeer makkelijk op te lossen met photoshop of natuurlijk het gratis programma Picasa.
Als je goed kijkt naar foto 5, zie je veel storende factoren zoals lantaarnpaal, hindernis en een bal. Hier kun ja natuurlijk ook rekening mee houden.
Overigens zijn de foto's niet echt scherp, volgens mij komt dit vanwege de Jpeg compressie.
Over het algeheel zijn de foto's wel goed belicht, en ook weinig beweging onscherpte.
Al met al een heel verhaal, ik hoop niet dat ik je ontmoedigd heb om nogmaals hier foto's te plaatsen. Al doende leert men.
Gr Krizz