Charles Dickens Festijn 2009 - Deventer (+ Update)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Charles Dickens Festijn 2009 - Deventer (+ Update)

Bericht door Ronald-D » di dec 28 2010 5:16 pm

De foto's..........Schit-tte-rend!!!

Ben zelf dit jaar ook geweest, en wat foto's gemaakt (zonder flits) zodat ik de iso's vaak op moest schroeven.
Sinds een paar dagen in het bezit van een SB-700, maar moet echt leren omgaan met zo'n systeemflitser.

Natuurlijk is het onmogelijk om dergelijke resultaten te behalen met één systeemflitser...... maar kan er iemand misschien een tip geven wat de beste instelling zou zijn in deze omstandigheden met één systeemflitser?
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

Bredero

Bericht door Bredero » di dec 28 2010 8:48 pm

Erg moeilijk om hier kritiek op te geven, Ale! Het ziet er zo perfect uit, het lijkt alsof je het met 2 vingers in de neus doet. Ook op het technisch vlak en compositie is het dik voor elkaar!

Je vraagt kritiek om van te leren; er zijn een 2-tal foto's die er voor mij uitspringen waarom? Die geven net dat extra dat het inderdaad een Dickens tafereel kan zijn, te weten: foto 2 en 7. Foto 11 had er ook bij gekund heeft wel een juiste locatie maar geen vlees, waardoor het een beetje eng ingekaderd is. Overigens heeft foto 1 een hoog Dickens tafereel gehalte, als je geen slagschaduw zag onder de pet bij de jongen, en het 'zonlicht' bij het linkeroog van de man...

Foto 6 is een verhaal apart, die schreeuwt om een verdere verwerking in Dickens stijl (soft/sepia/korrel)! Had ik al gezegd dat die voor mij de eerste prijs heeft?

Ik las in 1 van jouw reacties op de reacties, dat je de tijd -maar vooral- de ruimte kreeg ivm het circus. Wellicht bij een volgende keer wat meer omgeving meenemen, zodat het -met een juiste pand/winkel/gebouw- een onderdeel van het straatbeeld wordt.
Kan me ook voorstellen dat het erg druk is met bezoekers, waardoor je juist niet dat kunt wat je wilt.

Nogmaals; allemaal prachtige foto's, vooral de laatste die is mooi van lelijkheid!

Bredero

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di dec 28 2010 11:17 pm

He wat leuk dat dit draadje na bijna een jaar later weer onder de aandacht komt. Bedankt mensen voor de feedback en complimenten. En ja Joyce, ik ben overal voor te porren dus laten we het hier maar eens over hebben. Ik ben wel zeer druk met wat voorbereidingen (...) en moet volgende maand weer een tijd naar het beloofde land. We plannen wel iets. Ben overigens wel benieuwd wat ik jou nog kan bijbrengen?
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Ronald-D
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald-D » wo dec 29 2010 12:31 am

De cinegel filters waar je het over hebt, zijn die überhaupt ergens in Nederland te krijgen?
Ik heb al een beetje gezocht op internet, maar kan het niet echt vinden helaas :(

Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » wo dec 29 2010 9:26 am

De Rosco Cinegel #3442 is gelijk aan het Lee Filter 442, Half C.T. Straw. Rosco is bijna niet meer in NL te koop en moet je voor naar de UK. Lee filters is volgens de kenners beter. Of dat waar is durf ik niet te beweren. Zie niet echt verschil tussen beide. Heb soms het idee dat Lee minder zalm kleurig is maar denk dat dit meer met perceptie te maken heeft.

Je kunt vellen (122 x 50cm) bestellen bij de firma J&H Licht en Geluid in Vianen alwaar ik ze altijd koop. Het betreft hier hun productcode: RLFRLEVE442. Ik kan je ook het Lee Filter Eighth C.T. Straw van harte aanbevelen (RLFRLEVE444). Prijzen vallen mij alleszins mee en je doet enorm lang met zo'n vel. Even economisch uitmeten, nauwkeurig knippen en voila.

Hope this helps,

ALE

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » wo dec 29 2010 11:06 am

ALE schreef: We plannen wel iets. Ben overigens wel benieuwd wat ik jou nog kan bijbrengen?
Cheers,

ALE
Op het gebied van fotografie nog veel, voor de rest????? :lol:

Ronald-D
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald-D » wo dec 29 2010 11:44 am

ALE schreef:De Rosco Cinegel #3442 is gelijk aan het Lee Filter 442, Half C.T. Straw. Rosco is bijna niet meer in NL te koop en moet je voor naar de UK. Lee filters is volgens de kenners beter. Of dat waar is durf ik niet te beweren. Zie niet echt verschil tussen beide. Heb soms het idee dat Lee minder zalm kleurig is maar denk dat dit meer met perceptie te maken heeft.

Je kunt vellen (122 x 50cm) bestellen bij de firma J&H Licht en Geluid in Vianen alwaar ik ze altijd koop. Het betreft hier hun productcode: RLFRLEVE442. Ik kan je ook het Lee Filter Eighth C.T. Straw van harte aanbevelen (RLFRLEVE444). Prijzen vallen mij alleszins mee en je doet enorm lang met zo'n vel. Even economisch uitmeten, nauwkeurig knippen en voila.

Hope this helps,

ALE
Bedankt......hier kan ik wel wat mee :D

Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON

Ronald-D
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald-D » wo jan 19 2011 10:55 am

ALE schreef:De Rosco Cinegel #3442 is gelijk aan het Lee Filter 442, Half C.T. Straw. Rosco is bijna niet meer in NL te koop en moet je voor naar de UK. Lee filters is volgens de kenners beter. Of dat waar is durf ik niet te beweren. Zie niet echt verschil tussen beide. Heb soms het idee dat Lee minder zalm kleurig is maar denk dat dit meer met perceptie te maken heeft.

Hope this helps,

ALE
Hallo Arthur,

nog even een vraagje over het filter dat je destijds gebruikt hebt met de opnamen van het Charles Dickens festijn.

Gebruik je dit filter alleen buiten, en dan alleen met bewolkt weer? of kan het geen kwaad om dit filter altijd buiten te gebruiken? (voor het fotograferen van mensen)

Met vriendelijke groet,

Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo jan 23 2011 12:27 pm

Ronald-D schreef:....Gebruik je dit filter alleen buiten, en dan alleen met bewolkt weer? of kan het geen kwaad om dit filter altijd buiten te gebruiken? (voor het fotograferen van mensen)
Hoi Ronald,

Excuus voor mijn late reactie. Ben net terug uit het Beloofde Land waar ik afgelopen week heb gezeten.

Ik heb dit filter er heel vaak opzitten indien ik mensen fotografeer. Zowel binnen als buiten. Indien ik een fotoshoot heb met donker gekleurde mensen plaats ik een Lee Filter Full C.T. Straw (RLFRLEVE441) om hun huidtint nog mooier uit te laten komen.
Hope this helps,

ALE

Ronald-D
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald-D » zo jan 23 2011 1:19 pm

ALE schreef:
Ronald-D schreef:....Gebruik je dit filter alleen buiten, en dan alleen met bewolkt weer? of kan het geen kwaad om dit filter altijd buiten te gebruiken? (voor het fotograferen van mensen)
Hoi Ronald,

Excuus voor mijn late reactie. Ben net terug uit het Beloofde Land waar ik afgelopen week heb gezeten.

Ik heb dit filter er heel vaak opzitten indien ik mensen fotografeer. Zowel binnen als buiten. Indien ik een fotoshoot heb met donker gekleurde mensen plaats ik een Lee Filter Full C.T. Straw (RLFRLEVE441) om hun huidtint nog mooier uit te laten komen.
Hope this helps,

ALE

Hallo Arthur,

geeft helemaal niks hoor, de late reactie.
Je had al eerder gezegd op het forum dat je het druk had, en dat je daar naartoe zou gaan, dus ik ging er al vanuit dat je er niet was.

Dank je wel voor je reactie, ook dat je zegt dat je hem binnen óók gebruikt voor die doeleinden.

Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door ElRonno » vr nov 04 2011 11:14 am

ALE schreef:Rosco is bijna niet meer in NL te koop en moet je voor naar de UK.
Oud draadje gevonden via Google. Controllux (https://www.controllux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft ongeveer alles van zowel Rosco als Lee.

Nee, ik heb geen commerciele belangen maar ze hebben me in het verleden goed geholpen daar.

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » vr nov 04 2011 12:41 pm

Wie gaan er dit jaar naar het Dickensfestijn? Ik heb de datum `19 december in mijn agenda gezet.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Henk » vr nov 04 2011 9:08 pm

Blacksheep schreef:Wie gaan er dit jaar naar het Dickensfestijn? Ik heb de datum `19 december in mijn agenda gezet.
Ik ga elk jaar Joyce. Voor mij 10 minuutjes fietsen :) . En met een beetje mazzel ligt er weer een pak sneeuw. Dan ga ik de avond er voor ook op pad. Het hele historische Bergkwartier is dan autovrij. Wat wil je dan nog meer? :D Dat ziet er dan bijv. zo uit:: Bergkerkplein in de sneeuw. Doe het even met een link ipv de foto, omdat het draadje van Arthur is.
Arthur, ik haal ook de link weg als je het vervelend vindt.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » vr nov 04 2011 10:28 pm

Ik denk hier al een paar jaar over, maar een uur in de rij gaan staan en dan die winterse temperaturen. Nee dat gaat mijn lijfje niet leuk vinden.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za nov 05 2011 12:01 am

Blacksheep schreef:Wie gaan er dit jaar naar het Dickensfestijn? Ik heb de datum `19 december in mijn agenda gezet.
Op 19 december is de boel al opgeruimd.

Het is zaterdag 17 en zondag 18 december 2011.
http://www.dickensfestijn.nl/

Het was in 2010 vanwege de gigantische sneeuwoverlast op de wegen heel rustig. Openbaar vervoer reed nauwelijks. Dus voor de bezoekers die er waren prachtig.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”